Stel je gaat de zijkant van je dakkapel schilderen. Je moet dus eigenlijk maar 1,5 a 2 meter hoog je dak op. Naar de nok is 5 meter. Je hebt geen dakladder of steiger. De goot lijkt wel sterk maar daar wil je niet echt op vertrouwen.
Dakpannen verschuiven om zo op de daklatten te steunen is leuk om te klimmen, maar niet om een paar uur op te werken.
Zijn er nog andere manieren om dit redelijk veilig te doen?
Ik had namelijk een idee: het bovenste gedeelte van een opschuifladder omdraaien, en de 2 haken achter de panlatten steken. In dit scenario leunt het gewicht op de panlatten, niet op de dakpannen. Theoretisch kan de ladder er niet per ongeluk af glijden, omdat de haken achter de dakpannen zit.
Maar is dit wel veilig genoeg vraag ik me af?
Wie heeft hier ervaring mee of weet van een dergelijke constructie voor een ladder of beugels waarmee dit veilig gedaan kan worden?
:strip_exif()/f/image/fTx7QlgGcK80rskt5uwr5ccy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hbh4hWjmCpi26ThbXmiySDl3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z5dyav4i19vdXYXcIAKeN5UT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/635mWfnSKLn9VchmMHQYt7H9.jpg?f=fotoalbum_large)
Dakpannen verschuiven om zo op de daklatten te steunen is leuk om te klimmen, maar niet om een paar uur op te werken.
Zijn er nog andere manieren om dit redelijk veilig te doen?
Ik had namelijk een idee: het bovenste gedeelte van een opschuifladder omdraaien, en de 2 haken achter de panlatten steken. In dit scenario leunt het gewicht op de panlatten, niet op de dakpannen. Theoretisch kan de ladder er niet per ongeluk af glijden, omdat de haken achter de dakpannen zit.
Maar is dit wel veilig genoeg vraag ik me af?
Wie heeft hier ervaring mee of weet van een dergelijke constructie voor een ladder of beugels waarmee dit veilig gedaan kan worden?
:strip_exif()/f/image/fTx7QlgGcK80rskt5uwr5ccy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hbh4hWjmCpi26ThbXmiySDl3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z5dyav4i19vdXYXcIAKeN5UT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/635mWfnSKLn9VchmMHQYt7H9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ww9gLujmKorZDPG753Sjt3oF.jpg?f=fotoalbum_large)