DHL/Deutsche Post: geen idee waar pakket af te halen is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-04 16:57
Ik had een bestelling gedaan en die werd geleverd via Deutsche Post, als onderdeel van DHL. De zendingupdates waren - i.t.t. de ‘normale’ DHL - geheel afwezig. Ik heb heel de dag ververst en niks. En doe ik het 's avonds nog een keer, blijkt dat ze begin van de middag zijn langs geweest. Dus pas een update uren nadat ze zijn langs geweest. En ik was wel thuis, dus ze hebben ook gewoon niet aangebeld.

Maar goed, dat is misschien een foutje geweest, kan gebeuren. Het probleem is nu dat er staat “De zending kan met handtekening voor ontvangst worden afgehaald in de ParcelShop/het postfiliaal.” Maar er zijn meerdere ParcelShops/postfilialen van DHL in mijn woonplaats, dus ik weet niet welke dat is. Contact is er niet met ze te krijgen, want Deutsche Post beantwoord alleen vragen van zakelijke klanten en dat ben ik niet.

Er zat ook geen briefje in de bus met nadere informatie.

Heeft iemand een idee hoe ik ze toch kan bereiken om te vragen waar ik het pakket kan afhalen, zonder tig pakketpunten op de gok langs te moeten gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 23-07-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Via een omweg nu erachter gekomen dat DHL het aan PostNL heeft afgegeven en die heeft het nu bij mijn vaste pakketpunt bezorgd. Maar dan nog kan het niet kloppen, want ik was vanmiddag nog op dat pakketpunt, nadat het volgens de site moet zijn afgeleverd, en ze gaven me alleen het pakketje mee dat ik wél via PostNL verwachtte. Een ander pakket voor mijn adres was er niet.

Wat een zooi, die Deutsche Post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-04 20:53
Kun je deze vraag niet gewoon bij de winkel waar je de bestelling geplaatst hebt neerleggen? Zij zijn verantwoordelijk voor levering tenslotte. Dat is nu nog niet gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
ernie2 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:42:
Kun je deze vraag niet gewoon bij de winkel waar je de bestelling geplaatst hebt neerleggen? Zij zijn verantwoordelijk voor levering tenslotte. Dat is nu nog niet gebeurt
Dat is waar: dat zou ik eigenlijk ook moeten doen.

Nou ja, ik ga morgen nog maar eens bij het PostNL-punt langs dan. Maar ik vind het wel een bizarre gang van zaken. Deutsche Post zegt dat DHL Parcel het afhandelt, dat het pakket bij een DHL ParcelShop af te halen is maar niet bij welke. Maar DHL Parcel heeft het pakket stiekem aan PostNL gegeven en die heeft bij een PostNL-punt afgeleverd, waar het niet aan mij is meegegeven maar een ander pakket dat ook voor mij was wel.

Hun informatievoorziening blinkt niet uit in duidelijkheid (ligt het nu bij een ParcelShop of niet?) en ik vind het ook maar raar dat áls het klopt dat het naar PostNL is gegaan, het pakket over drie vervoerders is gegaan, waarvan een de concurrent is (DHL is in elk geval nog binnen het concern van Deutsche Post, maar PostNL is een concurrent).

[ Voor 4% gewijzigd door TheVivaldi op 23-07-2024 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TheVivaldi schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:44:
[...]

Dat is waar: dat zou ik eigenlijk ook moeten doen.
Jij hebt iets besteld bij een winkel en de winkel heeft niets geleverd. Hun probleem. Neem contact op met de winkel en maak het verder niet jouw probleem. Ze versturen het maar gewoon opnieuw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb recent ook een pakket van Deutsche Post na veel moeite teruggevonden.
De T&T link die ik had ontvangen was van DHL Duitsland, maar die gaf geen bruikbare informatie over het pakket in Nederland en werkte niet bij DHL Parcel.
Dezelfde T&T (met DE aan het einde) werkte dus wel gewoon bij PostNL en daar vond ik dus het pakketpunt.

Maar dit pakketpunt kon het pakket bij een eerste poging niet vinden.
Bij een tweede bezoek werd het pakket weer niet gevonden. Na wat aandringen werd het pakket uiteindelijk toch gevonden in een lade met de brievenbus post.
Dus vraag nog eens na bij het pakketpunt.

Deutsche Post lijkt alleen voor zakelijke brieven te zijn, maar sommige aanbieders versturen op die manier ook kleine pakjes (boeken, CDs, etc) die eigenlijk niet in de brievenbus horen. Deze komen dan bij PostNL als brievenbus-post terecht en niet als pakje en worden kennelijk tot aan het pakketpunt anders afgehandeld dan gewone pakjes. Als ze niet in de brievenbus passen, dan komen ze uiteindelijk toch bij het pakketpunt als poststuk terecht.

Denk er wel aan dat ze na 7 dagen gewoon retour afzender gaan. Voordeel is wel dat het pakket dan gevonden wordt, maar het nadeel is dat je er niet meer aan kunt komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Flitzer op 23-07-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@Flitzer Bedankt voor het delen van je ervaring. :)

Ik zal morgen nog eens langsgaan inderdaad. Maar ik ben kind aan huis bij dat pakketpunt en ze kennen me van gezicht en de meeste medewerkers ook nog van adres, dus als er een tweede pakket voor me had gelegen, hadden ze dat wel meegegeven. Maar goed, ik zal het desalniettemin even navragen. :) En anders maar contact opnemen met de verzender om te kijken of zij meer voor me kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Probleem was bij mij dus dat het geen pakket was, maar een poststuk dat apart bewaard werd. Die medewerker zocht steeds tussen de pakketten. Was overigens gewoon een hele dikke bubbelenvelop, zoals je die normaal via pakketpost krijgt.

Als bij PostNL de T&T te vinden is, dan zal de verzender je niet meer informatie kunnen geven.
In Duitsland ( en ook de UK) geven ze standaard het advies om maar bij het postkantoor na te vragen.
Ze beseffen alleen niet dat het postkantoor al zo'n 20 jaar terug verdwenen is en vervangen is door een verzameling verzenders met vele pakketpunten.
Ook beseffen ze niet dat we hier geen briefje meer in de brievenbus krijgen en volledig afhankelijk zijn van een werkende T&T of informatie via e-mail (die wij niet krijgen).

Voordeel bij Deutsche Post is dat de link uiteindelijk wel werkt, mits je maar probeert bij andere verzenders tot je resultaat krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Flitzer op 23-07-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:13
downtime schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:51:
[...]

Jij hebt iets besteld bij een winkel en de winkel heeft niets geleverd. Hun probleem. Neem contact op met de winkel en maak het verder niet jouw probleem. Ze versturen het maar gewoon opnieuw.
Als ze kunnen melden waar het opgehaald kan worden, in de buurt hoogstwaarschijnlijk, waarom zouden ze in hemelsnaam het pakket opnieuw versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:53
Kun je zulke pakketten niet volgen met deze app?
https://apps.apple.com/nl/app/post-dhl/id329315203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kunt ook eens https://m.17track.net/nl/ proberen.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Orangelights23 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 06:33:
[...]

Als ze kunnen melden waar het opgehaald kan worden, in de buurt hoogstwaarschijnlijk, waarom zouden ze in hemelsnaam het pakket opnieuw versturen?
Ook goed. Ik wil gewoon zeggen dat TS hier niet zijn probleem van moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:54
Flitzer schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:09:
Deutsche Post lijkt alleen voor zakelijke brieven te zijn, maar sommige aanbieders versturen op die manier ook kleine pakjes (boeken, CDs, etc) die eigenlijk niet in de brievenbus horen. Deze komen dan bij PostNL als brievenbus-post terecht en niet als pakje en worden kennelijk tot aan het pakketpunt anders afgehandeld dan gewone pakjes. Als ze niet in de brievenbus passen, dan komen ze uiteindelijk toch bij het pakketpunt als poststuk terecht.
Ik denk ook dat dit het issue is. Toevallig pas nog in de krant een artikel daarover dat men het Deutche Post-systeem misbruikt omdat het véél goedkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

TheVivaldi schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:10:
Wat een zooi, die Deutsche Post.
Het is uiteindelijk gewoon een mismatch tussen twee (voormalige) nationale postbezorgingsdiensten dat ze verschillende producten hebben. En die met wisselende overeenkomsten toch voor elkaar proberen af te geven.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVivaldi
Goed nieuws: pakketje was inderdaad bij het PostNL-punt afgegeven! :)
Pagina: 1