Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-05 13:41
Vraag: hoe kun je in Nederland anno 2024 rondkomen als BAM?

Ik ben 35 en na meerdere relaties single en kinderloos. Daten wil maar niet lukken, iedere man die ik ontmoet heeft bindingsangst. Ik heb nog pakweg 3 á 5 vruchtbare jaren. Kind moet dus nu komen, anders ben ik te laat.

Ik verdien 4080 euro bruto (3000 netto) per maand. Omdat ik een tijd in de Ziektewet zat heb ik een sociale huurwoning, wat enorm scheelt in de huurkosten. Ik betaal nu 700 in de maand, mijn vrienden die particulier huren het dubbele. Mijn vaste lasten zijn ongeveer 2100 euro in de maand (twee huisdieren). Daarnaast betaal ik mijn ouders ook nog een schuld van 10k terug á 200 in de maand. Ik kan dus ongeveer 500 a 600 sparen in de maand. Daarnaast krijg ik vakantiegeld en een eindejaarsuitkering. Ik hen geen vast contract helaas, dus kopen kan ik niet. Sowieso heb ik nu te weinig spaargeld en daarnaast las ik gisteren nog dat je 60k in het jaar moet verdienen om een gezinswoning te kopen. Dat verdien ik niet, en ik heb een universitaire studie afgerond. Particuliere huur is ook ondoenbaar, prijzen voor een tweekamerwoning gaan vanaf 1300 euro in de maand excl, en Funda vraagt zo'n 6000 bruto inkomen (4,5x). Ik zit dus vast aan mijn sociale huurwoning van 43 m2.

En dan nog de kosten. Een kind moet eten, nieuwe kleding (dat hoeft echt niet duur, H&M is prima), speelgoed, schoolspullen, een sport of instrument, en je wil ook nog op vakantie kunnen. Dan ben je toch al gauw 800 in de maand kwijt, helemaal als je spaart voor diens studie. Collegegeld tikt nu al 2500 per jaar aan en dan heb je nog boeken nodig.

Ik heb geen recht op huur of zorgtoeslag meer, dus dat zal ik niet krijgen. Waarschijnlijk ook geen kindgebonden budget. Wellicht kinderbijslag a 150 in de maand? En dan moet ik ook nog mijn kind naar de opvang brengen gezien ik er alleen voor zou staan.

Ik kan het niet rond krijgen en denk dat ik mijn wens maar moet opgeven :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:51
Ik lees heel veel verschillende dingen. Je kan je kostenoverzicht delen met ons om te zien of we nog ergens besparingen zien.

Opvoeden van kinderen kost geld. Gelukkig xel de overheid veel van de kinderopvang kosten vergoeden, het probleem begint vooral als je kind 4 jaar oud is en naar de basisschool gaat. Die tijden zijn niet zo makkelijk te combineren met werktijden, dus kom je al snel met VSO en BSO.

Maar: genoeg mensen die alleenstaand zijn redden het. Ook jij zal het dus moeten redden. Misschien nog een ouder die je kind 1 of 2 dagen per week wil opvangen?

Maar: kan je überhaupt nog een traject ingaan voor alleenstaande ouder worden? Of wil je buiten de medische wereld om 'gewoon' zwanger worden en zelf een kind opvoeden? Want ook dat brengt de nodige gevolgen voor je kind mee als hij/zij ouder wordt

Welke graag vind je nu het belangrijkst?
- hoe kom ik aan een geschikte partner?
- hoe red ik het financieel om een kind op te voeden?

Verder kost een kind echt geen 800 euro per maand. Op vakantie gaan hoeft ook echt niet, speelgoed en dat soort spullen zijn goedkoop, kan je bij de Primark scoren, bij de kringloop of op marktplaats. In dat opzicht kan je echt wel voor 200 euro in de maand klaar zijn met kind kosten, waarbij vooral eten/drinken de kosten zullen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door President op 23-07-2024 18:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:18
https://gathering.tweaker...message/78672530#78672530
Wat is er veranderd sinds april dit jaar? Behalve dat je jarig bent geweest (waarvoor nog gefeliciteerd) ben je van ik heb “absoluut geen kinderwens” naar ik wil bewust alleenstaande moeder worden gegaan.
Gezien je afgeronde universitaire opleiding kun je vast de toeslagenwijzer wel invullen voor wat betreft kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag.

Ook denk ik dat de kosten voor kinderen de eerste jaren echt geen €800 per maand hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Homer-Simpson schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:29:
https://gathering.tweaker...message/78672530#78672530
Wat is er veranderd sinds april dit jaar? Behalve dat je jarig bent geweest (waarvoor nog gefeliciteerd) ben je van ik heb “absoluut geen kinderwens” naar ik wil bewust alleenstaande moeder worden gegaan.
Gezien je afgeronde universitaire opleiding kun je vast de toeslagenwijzer wel invullen voor wat betreft kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag.

Ook denk ik dat de kosten voor kinderen de eerste jaren echt geen €800 per maand hoeven te zijn.
Dat roepen was vooral een copingmechanisme. Sour grapes.

De toeslagenwijzer heb ik ingevuld en ik krijg 0 toeslagen meer. Gekke opmerking dus dat je er vanuit gaat dat ik dat zelf niet kan berekenen.

Een baby kost een stuk minder maar je wil je kind toch een goed leven geven als het ouder is. Veel zal ik ook niet stijgen in inkomen de komende 18 jaar in het onderwijs, zit bijna aan mijn max (LB12) en LC is ook niet veel hoger (en vrij lastig in deze regio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 06:57
Mijn vaste lasten zijn ongeveer 2100 euro in de maand (twee huisdieren)
Je wilt toch niet zeggen dat de 2 beesten jouw zoveel kosten? Hoe kom je aan 2100 vaste lasten? Los van je kinderwensvraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
President schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:28:
Ik lees heel veel verschillende dingen. Je kan je kostenoverzicht delen met ons om te zien of we nog ergens besparingen zien.

Opvoeden van kinderen kost geld. Gelukkig xel de overheid veel van de kinderopvang kosten vergoeden, het probleem begint vooral als je kind 4 jaar oud is en naar de basisschool gaat. Die tijden zijn niet zo makkelijk te combineren met werktijden, dus kom je al snel met VSO en BSO.

Maar: genoeg mensen die alleenstaand zijn redden het. Ook jij zal het dus moeten redden. Misschien nog een ouder die je kind 1 of 2 dagen per week wil opvangen?

Maar: kan je überhaupt nog een traject ingaan voor alleenstaande ouder worden? Of wil je buiten de medische wereld om 'gewoon' zwanger worden en zelf een kind opvoeden? Want ook dat brengt de nodige gevolgen voor je kind mee als hij/zij ouder wordt

Welke graag vind je nu het belangrijkst?
- hoe kom ik aan een geschikte partner?
- hoe red ik het financieel om een kind op te voeden?

Verder kost een kind echt geen 800 euro per maand. Op vakantie gaan hoeft ook echt niet, speelgoed en dat soort spullen zijn goedkoop, kan je bij de Primark scoren, bij de kringloop of op marktplaats. In dat opzicht kan je echt wel voor 200 euro in de maand klaar zijn met kind kosten, waarbij vooral eten/drinken de kosten zullen zijn.
Die partner gaat niet meer lukken denk ik. Ik date sinds mijn 15e. Iedereen stelde kinderen uit of wilde ze bewust niet. Ik krijg nu amper matches en als ik ze krijg ghosten ze na 2 weken chatten en smoesjes om niet af te spreken. Ik pak mijn verlies en geef gewoon toe dat ik blijkbaar niet ben wat mannen willen in de moeder van hun kind.

Mijn ouders werken beiden fulltime en zullen dat nog zeker 10 jaar doen. Tegen die tijd is kind al oud genoeg om alleen te blijven na schooltijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ansa
DoeEensGek schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:36:
[...]

Je wilt toch niet zeggen dat de 2 beesten jouw zoveel kosten? Hoe kom je aan 2100 vaste lasten? Los van je kinderwensvraag. ;)
700 huur
250 verzekeringen
150 tv/internet/telefoon/streaming
130 gwl
300 eten in de maand
200 eten en verzorging dieren
60 kapper (ik verf mijn haar, kan het moeilijk kaalscheren op half/half)
35 wenkbrauwen verfen (hier kan ik op besparen)
50 huishoudspullen (wasmiddel, sponzen, etc)
200 schuld ouders
100 belasting terugbetalen.
50 kleding eventueel
50 sport

En dan komen er nog dingen als bioscoop en tripjes bij, maar daar kan ik op besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:36:
[...]

Dat roepen was vooral een copingmechanisme. Sour grapes.

De toeslagenwijzer heb ik ingevuld en ik krijg 0 toeslagen meer. Gekke opmerking dus dat je er vanuit gaat dat ik dat zelf niet kan berekenen.

Een baby kost een stuk minder maar je wil je kind toch een goed leven geven als het ouder is. Veel zal ik ook niet stijgen in inkomen de komende 18 jaar in het onderwijs, zit bijna aan mijn max (LB12) en LC is ook niet veel hoger (en vrij lastig in deze regio).
Heb je de proefberekening voor kindgebonden budget ingevuld? Waarschijnlijk krijg je iets van €300 per maand. Dat lijkt me aardig substantieel.

Gezien je eerdere topics kan ik je alleen maar vragen of je echt zeker van je zaak bent. Het hebben van een kind brengt jarenlange verantwoordelijkheden met zich mee. En dan druk ik me nogal zakelijk uit.
Ben je daar echt klaar voor en aan toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Homer-Simpson schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:43:
[...]

Heb je de proefberekening voor kindgebonden budget ingevuld? Waarschijnlijk krijg je iets van €300 per maand. Dat lijkt me aardig substantieel.

Gezien je eerdere topics kan ik je alleen maar vragen of je echt zeker van je zaak bent. Het hebben van een kind brengt jarenlange verantwoordelijkheden met zich mee. En dan druk ik me nogal zakelijk uit.
Ben je daar echt klaar voor en aan toe?
Ik ben 35. Binnen nu en 5 jaar onvruchtbaar. Waar zie jij speling?

Verder heb ik mijn inkomen ingevuld en heb ik geen recht op zorg en huurtoeslag dus ook geen budget voor kinderen neem ik aan.

Edit: ik zou blijkbaar wel iets van 300 euro krijgen, maar dat is alsnog 500 te weinig.

[ Voor 5% gewijzigd door Ansa op 23-07-2024 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:42:
[...]

700 huur - niks aan te doen
250 verzekeringen - zorg van 150 snap ik, wat is de overige 100? Aansprakelijkheid, maar verder huur dus geen opstal? Wel inboedel?
150 tv/internet/telefoon/streaming - dat is absurd hoog. Mobiel abonnement kan 15 zijn, ziggo 50 en een Netflix erbij is de helft daarvan
130 gwl - valt weinig aan te doen, behalve misschien iets minder stoken. Maar zal maar kleine besparing zijn
300 eten in de maand - ok
200 eten en verzorging dieren - dieren weg is direct 2400 besparing op jaarbasis... Mja, mensen vinden een dier vanwege de gezelligheid te verantwoorden
60 kapper (ik verf mijn haar, kan het moeilijk kaalscheren op half/half) - vind ik duur voor 1x kapper met 3 maanden?
35 wenkbrauwen verfen (hier kan ik op besparen) - kan weg
50 huishoudspullen (wasmiddel, sponzen, etc) - logisch, maar per maand wel veel. Koop wat groter in bij een 1+1 actie
200 schuld ouders - ok
100 belasting terugbetalen. - waarom moet je dat?
50 kleding eventueel - ok
50 sport - ok, al is hardlopen buiten 0 euro

En dan komen er nog dingen als bioscoop en tripjes bij, maar daar kan ik op besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
1x in 3 maandem kapper? Als vrouw ga je elke 4 weken je uitgroei doen he. Kapper voor vrouwen is duur.

Mijn dieren zijn familie en gaan NIET weg. Nooit. Dieren zijn geen spullen die je weg doet.

Mijn mobiele abonnement is 50 in de maand want ik betaal mijn telefoon af. Om de 2 jaar gaat mijn Samsung stuk/loopt vast en moet een nieuwe.

Ik heb een zorg, aansprakelijkheids, en inboedelverzekering.

Ik moet al mijn toeslagen terugbetalen aan de BD omdat ik nu weer werk heb en uit de ZW ben.

Zwembad is ongv 50 euro. Hardlopen houd ik niet vol om medische redenen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ansa op 23-07-2024 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 17:03

Barrycade

Through the...

Tja gaan we weer, begin gewoon een blog en zet de reacties uit. Kan je lekker zonder commentaar je mening op typen en iedere keer weer vanuit 180 graden tov de vorige keer.

Doe het gewoon niet als je er niets voor wil laten.

Kinderen betekend jezelf redelijk wegcijferen.

Als je dat al niet kan zonder zelfs een zaaddonor gevonden te hebben zal het niets worden. Tov je dieren kan je kinderen niet snel verkopen of naar het asiel brengen. Dus daar zit je meestal tegenwoordig jaar of 28 aan vast, voordat ze een sociale huurwoning hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:50:
[...]

1x in 3 maandem kapper? Als vrouw ga je elke 4 weken je uitgroei doen he. Kapper voor vrouwen is duur.

Mijn dieren zijn familie en gaan NIET weg. Nooit. Dieren zijn geen spullen die je weg doet.

Mijn mobiele abonnement is 50 in de maand want ik betaal mijn telefoon af. Om de 2 jaar gaat mijn Samsung stuk/loopt vast en moet een nieuwe.

Ik moet al mijn toeslagen terugbetalen aan de BD omdat ik nu weer werk heb en uit de ZW ben.

Het is je goed recht dat je je dieren niet weg doet. Maar besef wel dat dit een bewuste keuze en uitgave is welke je wellicht? beperkt in een kinderwens.

Tevens kosten kinderen echt geen 800 euro per maand. Al helemaal de eerste 5 jaar niet. Ik kan het weten, ik heb er 2 rondlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:44:
[...]

Verder heb ik mijn inkomen ingevuld en heb ik geen recht op zorg en huurtoeslag dus ook geen budget voor kinderen neem ik aan.

Edit: ik zou blijkbaar wel iets van 300 euro krijgen, maar dat is alsnog 500 te weinig.
Zie je: als je toch even de moeite neemt om het te checken krijg je zomaar €300+ per maand. Easy. Aangezien een kind geen €800 hoeft te kosten en president ook al de nodige besparingen aangaf denk ik dat het financieel wel moet kunnen. Er zijn immers ook mensen met minder inkomsten met kinderen.

Mijn vraag over of je wel echt bewust voor BAM kiest lijk je te beantwoorden met je vruchtbare periode. Ik hoop toch dat je meer redenen hebt om een kind te willen anders dan dat je fysiek mogelijk een kind kunt krijgen.

Oftewel: je opent dit topic met een financiële vraag terwijl mijn inziens het ‘probleem’ niet zozeer financieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

4000 bruto is een net salaris. Ik verdien niet zo gek veel meer dan dat, en dat is het enige inkomen waarvan we ons gezin onderhouden. Het is nou niet dat we het ruim hebben, maar we komen wel goed rond.

Ik ben benieuwd waar in Nederland je een gezinswoning zou kunnen krijgen met 60K bruto per jaar. Hier in de buurt (absoluut niet in de randstad, maar ook nog geen Zuid-Limburg qua prijzen) ben je ongeveer 450k kwijt voor een kleine tweekapper, snel richting de 550-650 voor een leuke woning waar je echt met 4-6 man kunt wonen, dus dan moet je flink wat meer inkomen hebben.

Maar goed, om het heel simpel te maken; met 4000 bruto zou je zonder problemen rond moeten komen. Als alleenstaande zou je zelfs heel ruim geld over moeten houden. Nog niet zo lang geleden zat ik ook onder de 4000 euro en dat was meer dan genoeg voor een gezin met 3 kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:50:
[...]

Mijn vrouw gaat echt niet elke 4 weken naar de kapper. Als ik op Google kijk
Veel mensen vragen zich af hoe vaak je je haar moet laten knippen. Het gemiddelde aantal keer dat je naar de kapper moet, ligt tussen de 4 en 12 weken. Dit is afhankelijk van de lengte van je haar en de behoefte die jij hebt

Hoe vaak gaat Nederland naar de kapper: Vrouwen gaan gemiddeld 0,6 keer per maand naar de kapper. Dat betekent dat ze om de 6-8 weken naar de kapper gaan, dus hoeven ze maar ongeveer 1 keer in de 2 maanden te gaan

Wil je je haar laten groeien, dan hangt het van de conditie van je haar af hoe vaak je je gespleten haarpunten moet laten knippen. Heb je van nature gevoelig en broos haar, dan zul je wat vaker moeten gaan, bijvoorbeeld om de 8 weken. Heb je echter sterk haar dan kun je om de 10 weken terugkomen
Om maar even op dat punt in te haken.

Dieren zijn inderdaad geen spullen die je weg doet, maar dan misschien niet aan nieuwe dieren beginnen als de huidige doodgaan?

Ik koop elke 2 tot 3 jaar denk gemiddeld een nieuwe Android, gewoon tot die het niet meer doet. Kost misschien 250 euro gecombineerd met aan abonnement van < 15 euro. Dat is dus ook flink goedkoper dan jouw 50 euro per maand (jij 2 jaar 1200 euro, ik 610 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Oon schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:56:
4000 bruto is een net salaris. Ik verdien niet zo gek veel meer dan dat, en dat is het enige inkomen waarvan we ons gezin onderhouden. Het is nou niet dat we het ruim hebben, maar we komen wel goed rond.

Ik ben benieuwd waar in Nederland je een gezinswoning zou kunnen krijgen met 60K bruto per jaar. Hier in de buurt (absoluut niet in de randstad, maar ook nog geen Zuid-Limburg qua prijzen) ben je ongeveer 450k kwijt voor een kleine tweekapper, snel richting de 550-650 voor een leuke woning waar je echt met 4-6 man kunt wonen, dus dan moet je flink wat meer inkomen hebben.

Maar goed, om het heel simpel te maken; met 4000 bruto zou je zonder problemen rond moeten komen. Als alleenstaande zou je zelfs heel ruim geld over moeten houden. Nog niet zo lang geleden zat ik ook onder de 4000 euro en dat was meer dan genoeg voor een gezin met 3 kinderen.
In de Randstad waar ik woon (en blijf ivm veel meer scholen) ben je ongv 345k kwokt aan een kleine gezinswoning anno 2024 en daar moet je 45k eigen geld inbrengen om een hypotheek te krijgen van die prijs. En dus 60k verdienen. Las er gisteren nog een artikel over. Wat jij betaald hebt enkele jaren terug is veel en veel goedkoper dan hoe het nu is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 20:11
<knip> Svp voortaan dit soort opmerkingen achterwege laten. Reageer vriendelijk, hulpvaardig of reageer niet.

[ Voor 82% gewijzigd door Ardana op 23-07-2024 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
President schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:59:
[...]

Mijn vrouw gaat echt niet elke 4 weken naar de kapper. Als ik op Google kijk

[...]

Om maar even op dat punt in te haken.

Dieren zijn inderdaad geen spullen die je weg doet, maar dan misschien niet aan nieuwe dieren beginnen als de huidige doodgaan?

Ik koop elke 2 tot 3 jaar denk gemiddeld een nieuwe Android, gewoon tot die het niet meer doet. Kost misschien 250 euro gecombineerd met aan abonnement van < 15 euro. Dat is dus ook flink goedkoper dan jouw 50 euro per maand (jij 2 jaar 1200 euro, ik 610 euro)
Knippen is niet verven. Ik heb in 4 weken enorme uitgroei en dat staat onverzorgd. Ik knip het eens in de 6 maanden. <knip> ook jij: niet op de man, maar dat is denk ik tegen dovemansoren gezegd, want dit is al de zoveelste keer dat ik 't herhaal. Neem gewoon aan dat het mijn uitgaven zijn.

En een nieuwe Galaxy is zo'n 900 euro. Ik kan dat niet in 1x betalen nu dus heb een abonnement.

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 23-07-2024 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
<knip> en ook dit in de herhaling: rapporteer slechte posts ipv er op te reageren.

[ Voor 60% gewijzigd door Ardana op 23-07-2024 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:02:
[...]

Knippen is niet verven. Ik heb in 4 weken enorme uitgroei en dat staat onverzorgd. Ik knip het eens in de 6 maanden. <knip> Neem gewoon aan dat het mijn uitgaven zijn.

En een nieuwe Galaxy is zo'n 900 euro. Ik kan dat niet in 1x betalen nu dus heb een abonnement.
Gewoon zelf een verfje in de haar doen van de kruidvat? Ik probeer je te helpen om in te zien waar je geld kan besparen, jammer dat je zo aanvallend reageert.

En dan komen we bij het punt: waar heb je een Galaxy voor 900 euro voor nodig waar een 250 euro Android telefoon niet goed genoeg voor is?

Nogmaals: je kan nu alles prima betalen, maar wilt een kind. Dan moet je toch gaan kijken waarop je kan besparen en waarop je gaan inleveren?

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 23-07-2024 22:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:30
[...]

Knippen is niet verven. Ik heb in 4 weken enorme uitgroei en dat staat onverzorgd. Ik knip het eens in de 6 maanden. <knip>Neem gewoon aan dat het mijn uitgaven zijn.

<knip> ook voor jou geldt: niet op slechte posts reageren, maar deze rapporteren. En zeker niet zelf op de man gaan spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 23-07-2024 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:01:
[...]

In de Randstad waar ik woon (en blijf ivm veel meer scholen) ben je ongv 345k kwokt aan een kleine gezinswoning anno 2024 en daar moet je 45k eigen geld inbrengen om een hypotheek te krijgen van die prijs. En dus 60k verdienen. Las er gisteren nog een artikel over. Wat jij betaald hebt enkele jaren terug is veel en veel goedkoper dan hoe het nu is.
Wij zitten ook gewoon in een huurhuis hoor, maar hier heb je voor 345k echt geen kleine gezinswoning. Misschien een afgetrapte oud-sociale huurwoning waar je door de muren heen de buren van 4 huizen verderop nog kunt horen met oud energielabel F..

Maar met jouw inkomen, single, 35, dan moet je toch inmiddels wel een halve ton op de bank hebben staan? Kinderen zijn duur, als ik geen kinderen had dan had ik nu ook wel een koopwoning gehad.

Verder probeer ik alleen aan te geven dat je het echt helemaal niet zo slecht hebt en dat ik niet goed snap waarom je niet rond lijkt te komen. Mijn uitgaven zijn absurd, er zijn maanden dat ik voor honderden euro's aan onnodige rotzooi uitgeef (van eten bestellen tot online abonnementen, voorheen gamede ik nog en dan wilde ik nog wel eens in een maand een paar spellen van 50-60 euro per stuk kopen etc). Ons vaste internet abonnement is 95 euro, mijn mobiel abonnement 30, die van mijn vrouw 25, dat tikt allemaal flink aan. Maar toch redden we het prima.

Ik had het gesnapt als je nou 2500 euro per maand aan huur zou betalen, maar met 700 euro zit je ook héél ver onder wat op het moment gangbaar is. Wij zijn 1200 euro per maand kwijt voor een kleine huurhuisje waar we net in passen.

Het antwoord op de vraag 'hoe kom je rond' is dus 'zo'; je doet het nu toch prima?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
@Ansa in zo’n beetje al je topics reageer je behoorlijk aanvallend op zo’n beetje iedereen. Dat is tamelijk onnodig. Wellicht nuttig om dit te veranderen of om minder vragen aan de community te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:45

franssie

Save the albatross

@Ansa Je hebt je een leefstijl aangemeten die je nu al net (niet?) kan betalen. Een telefoon van 900 is onzin, die van mij kosten 250 en doen ook wat ze moeten doen. Ga over op sim only.
Verder, blijven sporten. Als de kapper je verwenmoment is, prima, hou daar aan vast maar bezuinig op de andere uitjes en koffies etc. Je hebt een redelijk goed salaris dus ga sparen, naast je afbetaling, ervaar het maar.

EDIT: hoe kom je op 250 verzekeringen? WA verzekering, reisverzekering, inboedel zijn niet zo duur, of zit daar een voertuig bij?

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 23-07-2024 19:13 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Poeh... ik kan je verzekeren dat een vrouw daten die eigenlijk puur date om dat haar eierstokken aan het klapperen zijn om die deadline, niet aantrekkelijk is.

Ja, voor mannen die net zo wanhopig zijn. Mannen die je na de geboorte van je kind niet meer aantrekkelijk vindt, omdat dan pas de overige eigenschappen naast "vruchtbaarheid" gaan opvallen.

Maargoed, mocht je er zo1 vinden, heb je iig je kind.

Ik wens je verder veel succes. Maar wil je iets solides? Werk dan eens aan je attitude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:08:
Poeh... ik kan je verzekeren dat een vrouw daten die eigenlijk puur date om dat haar eierstokken aan het klapperen zijn om die deadline, niet aantrekkelijk is.

Ja, voor mannen die net zo wanhopig zijn. Mannen die je na de geboorte van je kind niet meer aantrekkelijk vindt, omdat dan pas de overige eigenschappen naast "vruchtbaarheid" gaan opvallen.

Maargoed, mocht je er zo1 vinden, heb je iig je kind.

Ik wens je verder veel succes. Maar wil je iets solides? Werk dan eens aan je attitude.
Dat risico is ingecalculeerd, zie titel en eerste zin: single ouder/BAM. Ze zoekt geen partner, maar een donor.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:04:
[...]

Wat moet ik aannemen? Dat de kapper niet zo duur is? Nee, vrouwen gaan niet naar de Turk om de hoek voor 20 euro. Ik ga naar Hizi.

Dat telefoons geen 900 eu los zijn of 50 op afbetaling? Kijk naar de site van Odido.
<knip> Reageer vriendelijk of reageer niet. Geldt ook voor jou.

[ Voor 18% gewijzigd door Ardana op 23-07-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online

EvH

Vind een man met een goed salaris, doe je ding, regel de erkenning, dump hem. Eis alimentatie op. Bijna die 500,- die je te kort komt. Keertje minder naar de kapper en je bent er.
<knip> Je misogynistische ongein mag je voor je houden.

Maar even voor de record; ik heb 4+ kids en ben bij lange na niet zoveel geld kwijt per maand.

Bedenk wel: kids kosten gewoon geld, je kan altijd nog wen hond of kat nemen (kosten trouwens ook geld)

[ Voor 13% gewijzigd door Ardana op 23-07-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:14
[...]

Knippen is niet verven. Ik heb in 4 weken enorme uitgroei en dat staat onverzorgd. Ik knip het eens in de 6 maanden. Verder ben jij man dus weet niet waarom je mij de les leest. Neem gewoon aan dat het mijn uitgaven zijn.

Je kunt voor 200-300 euro ook een lager model Galaxy nemen, desnoods eentje van Motorola voor minder dan 200. Als je moet lenen voor een telefoon moet je niet zo'n duur toestel nemen, zeker als je elke 2 jaar dat ding moet vervangen omdat je er niet zuinig genoeg mee omgaat.

Mbt kapper, weet niet of je al grijs bent (ik al wel 10 jaar, maar ik ben man met relatie en kinderen, dus mij boeit het niet), maar al eens overwogen om het verven helemaal te laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:09
EvH schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:14:
Vind een man met een goed salaris, doe je ding, regel de erkenning, dump hem. Eis alimentatie op. Bijna die 500,- die je te kort komt. Keertje minder naar de kapper en je bent er.

<knip>

Maar even voor de record; ik heb 4+ kids en ben bij lange na niet zoveel geld kwijt per maand.

Bedenk wel: kids kosten gewoon geld, je kan altijd nog wen hond of kat nemen (kosten trouwens ook geld)
Hoop toch echt dat je hier een soort van grapje maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 23-07-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:20:

Ik heb nog pakweg 3 á 5 vruchtbare jaren.
Dat moet nog blijken....velen onder ons is dit niet gegeven.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online

EvH

ppeterr schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:19:
[...]

Uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
"Een nieuwe Galaxy is 900 euro".

Dan neem je toch een Galaxy uit de A-serie van minder dan 300?

En elke twee jaar een nieuwe is ook onzin, zowel mijn vrouw (P30) als ik (P30 Pro) gebruiken nog telefoons van ruim vijf jaar oud. Tuurlijk, her en der een krasje, maar het werkt allemaal prima.

En waarom moet de kapper je haar verven? Dat kun je toch prima zelf? (heb ik ook vaak genoeg gedaan toen ik nog haar had :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Oon schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:06:
[...]

Wij zitten ook gewoon in een huurhuis hoor, maar hier heb je voor 345k echt geen kleine gezinswoning. Misschien een afgetrapte oud-sociale huurwoning waar je door de muren heen de buren van 4 huizen verderop nog kunt horen met oud energielabel F..

Maar met jouw inkomen, single, 35, dan moet je toch inmiddels wel een halve ton op de bank hebben staan? Kinderen zijn duur, als ik geen kinderen had dan had ik nu ook wel een koopwoning gehad.

Verder probeer ik alleen aan te geven dat je het echt helemaal niet zo slecht hebt en dat ik niet goed snap waarom je niet rond lijkt te komen. Mijn uitgaven zijn absurd, er zijn maanden dat ik voor honderden euro's aan onnodige rotzooi uitgeef (van eten bestellen tot online abonnementen, voorheen gamede ik nog en dan wilde ik nog wel eens in een maand een paar spellen van 50-60 euro per stuk kopen etc). Ons vaste internet abonnement is 95 euro, mijn mobiel abonnement 30, die van mijn vrouw 25, dat tikt allemaal flink aan. Maar toch redden we het prima.

Ik had het gesnapt als je nou 2500 euro per maand aan huur zou betalen, maar met 700 euro zit je ook héél ver onder wat op het moment gangbaar is. Wij zijn 1200 euro per maand kwijt voor een kleine huurhuisje waar we net in passen.

Het antwoord op de vraag 'hoe kom je rond' is dus 'zo'; je doet het nu toch prima?
Een halve ton? Ik leefde jarenlang van maand tot maand. Ik heb al mijn spaargeld (10k) uitgegeven aan mijn vorige huis en nog 10k moeten lenen van mijn ouders toen mijn ex mij na 3 jaar op straat zette. Daarnaast stijgen inkomens, toen ik begon met lesgeven verdiende ik maximaal 2k in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Wou al zeggen,4+ kids....das niet normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ppeterr schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:19:
[...]

Kan je bij dating-apps niet sorteren op achternaam? Brenninkmeijer zou ik als eerste naar kijken.

Het antwoord op de topictitel is overigens simpel: Niet. Of niet met de huidige levensstandaard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:56
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:42:
[...]

700 huur
250 verzekeringen
150 tv/internet/telefoon/streaming
130 gwl
300 eten in de maand
200 eten en verzorging dieren
60 kapper (ik verf mijn haar, kan het moeilijk kaalscheren op half/half)
35 wenkbrauwen verfen (hier kan ik op besparen)
50 huishoudspullen (wasmiddel, sponzen, etc)
200 schuld ouders
100 belasting terugbetalen.
50 kleding eventueel
50 sport

Ik zie 1 mooie bezuiniging die je makkelijk kan doen. Je kosten voor tv/internet/telefoon en streaming kunnen flink omlaag.

Tv - NLZiet 10
Internet - odido 35 100 mbps
Telefoon - youfone 15 Gb onbeperkt bellen + datastop 10.50
Afschrijving telefoon 20
Netflix 13.99

Kom je op 90/maand een mooie besparing van 60/maand zonder echt te hoeven inleveren op luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
pagani schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:21:
"Een nieuwe Galaxy is 900 euro".

Dan neem je toch een Galaxy uit de A-serie van minder dan 300?

En elke twee jaar een nieuwe is ook onzin, zowel mijn vrouw (P30) als ik (P30 Pro) gebruiken nog telefoons van ruim vier jaar oud. Tuurlijk, her en der een krasje, maar het werkt allemaal prima.

En waarom moet de kapper je haar verven? Dat kun je toch prima zelf? (heb ik ook vaak genoeg gedaan toen ik nog haar had :p)
Kort haar is anders dan lang haar. Ik bak er zelf niks van al uitgevonden tijdens Corona. En die 60 euro is nou ook niet het knelpunt. Dat zou bij mij particuliere huur zijn.

Mbt telefoon zou ik daar op kunnen besparen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
aljooge schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:22:
[...]

Ik zie 1 mooie bezuiniging die je makkelijk kan doen. Je kosten voor tv/internet/telefoon en streaming kunnen flink omlaag.

Tv - NLZiet 10
Internet - odido 35 100 mbps
Telefoon - youfone 15 Gb onbeperkt bellen + datastop 10.50
Afschrijving telefoon 20
Netflix 13.99

Kom je op 90/maand een mooie besparing van 60/maand zonder echt te hoeven inleveren op luxe.
Kinderen kijken toch Disney en andere kinderprogramma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:23:
[...]

Kort haar is anders dan lang haar. Ik bak er zelf niks van al uitgevonden tijdens Corona. En die 60 euro is nou ook niet het knelpunt. Dat zou bij mij particuliere huur zijn.

Mbt telefoon zou ik daar op kunnen besparen ja.
Maar waarom zou je met een kind ineens particulier moeten huren? Half Nederland heeft kinderen wonend in sociale huur.

Wij hebben (twee kids van 4 en 1) geen Disney, geen tv abonnement of andere streamingmeuk. Enige wat we hebben is Amazon Prime, maar dat betaalt zich terug in alle boodschappen (alleen al wc papier levert genoeg besparing op :p )

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 23-07-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
pagani schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:24:
[...]

Maar waarom zou je met een kind ineens particulier moeten huren? Half Nederland heeft kinderen wonend in sociale huur.
Ik heb nu een huis met 1 slaapkamer. Als ik groter wil moet ik weer 13 jaar wachten of particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:31
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:20:
Vraag: hoe kun je in Nederland anno 2024 rondkomen als BAM?
Wat zoek je voor antwoord op deze site?

Kort antwoord: keuzes maken, zuinig leven.
Langer antwoord: een geschikte donor vinden is veel lastiger, financiën komen daarna vanzelf wel.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:44:
[...]

Is dit serieus de enige reden voor jou om kinderen te krijgen?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
hoevenpe schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:26:
[...]

Wat zoek je voor antwoord op deze site?

Kort antwoord: keuzes maken, zuinig leven.
Langer antwoord: een geschikte donor vinden is veel lastiger, financiën komen daarna vanzelf wel.
Een ONS is zo geregeld met een toerist die waarschijnlijk liegt over zijn naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:28:
Laat ik het zo zeggen: als je er zo in staat kan je het beter bij dieren laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
SmurfLink schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:28:
[...]

Is dit serieus de enige reden voor jou om kinderen te krijgen?
Eh, voor de meeste vrouwen is vruchtbaarheid een groot ding. Verder nog priveredenen als dat gedeelte in mijn leven missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
<knip> Onnodig, op de man. Gewoon niet doen. Ook niet in 'n slecht topic.

[ Voor 74% gewijzigd door Ardana op 23-07-2024 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
hoevenpe schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:29:
[...]

Laat ik het zo zeggen: als je er zo in staat kan je het beter bij dieren laten...
Hoezo? Kind kan dolgelukkig zijn met alleen een moeder. De meeste vaders kijken amper naar hun kind om behalve op papadag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

jij denkt dat het in 1 a 2x raak is?
trek daar maar een half jaar voor uit.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
ppeterr schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:29:
Het is gewoon natuurlijke selectie, kijk nou wat je allemaal neertikt...

Nee jij bent niet geschikt als je het mijn vraagt. Mooi dat de dingen zo werken.
Want? Ik moet maar gewoon wat doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Op jouw leeftijd moet dat zeer waarschijnlijk meer dan eens. Om het nog niet over te hebben dat dit heel erg fout is. Iemand vader maken zonder hem ervan op de hoogte te stellen dat dat je doel is.

Anyway, in een kwestie van maanden ga je all over the place van geen kinderwens en celibaat, naar ONS om maar zo snel mogelijk zwanger te raken. Waarom je nog steeds hier terug komt gezien je altijd vergelijkbare antwoorden krijgt, en die altijd negeert, snap ik niet helemaal zelf. Want we kunnen wel wijzen op mogelijke bezuinigingen (maar je haren geverfd hebben vind je belangrijker dan financiën voor een kind), maar het grotere probleem is dat je je leven eerst op de rit moet hebben voor iets langer dan 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:29:
[...]

Eh, voor de meeste vrouwen is vruchtbaarheid een groot ding. Verder nog priveredenen als dat gedeelte in mijn leven missen.
Ik vraag niet hoe het bij de meeste vrouwen is, ik vraag hoe het bij jou is... want als dit de enige reden is om aan kinderen te beginnen dan zou ik het vooral juist niet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 23-07-2024 19:32 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Soms blijken dromen niet realistisch.
En spijtig genoeg niet haalbaar. Sorry.

Beste wat je kan doen is het jezelf niet kwalijk nemen en door leven.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
ppeterr schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:29:
Het is gewoon natuurlijke selectie, kijk nou wat je allemaal neertikt...

Nee jij bent niet geschikt als je het mijn vraagt. Mooi dat de dingen zo werken.
Bespaar je de moeite.. alle topics van haar zijn op slot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:41
Ansa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:30:
[...]
De meeste vaders kijken amper naar hun kind om behalve op papadag.
Kanonnen zeg, jij brengt wel wat bagage met je mee zo te lezen. Om antwoord op je vraag te geven: Keiharde en scherpe keuzes maken. Maar wat de rest betreft zou ik je willen aanmoedigen om te werken aan je zelfonderzoek (introspectie) vaardigheden, want je komt niet echt stabiel over. En dat zeg ik als iemand met ervaring in niet echt stabiel overkomen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
jack zomer schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:32:
Soms blijken dromen niet realistisch.
En spijtig genoeg niet haalbaar. Sorry.
Als TS echt een sterke kinderwens heeft is geld het minste probleem, uiteindelijk kom je daar wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:46

KoudeAardbei

Moderator

Als ik zie hoe sommige mensen bij steenrijk straatarm kunnen leven met 3 kids.. waar een wil is is een weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
[...]
De meeste vaders kijken amper naar hun kind om behalve op papadag.
Wauw.

Wat laat jij jezelf hier kennen zeg. Succes met je BAM wens. Ik hoop dat je een kind meer liefde geeft dan ons realiteitszin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
[...]

Het arme kind zal dus zijn of haar hele leven niet weten wie zijn/vader is...
[...]

Hoezo? Kind kan dolgelukkig zijn met alleen een moeder. De meeste vaders kijken amper naar hun kind om behalve op papadag.
Auch, hoe kan jij nou met zo'n morele instelling in het onderwijs werkzaam zijn? Op welke verrotte school werk je wel niet dat je dat beeld hebt gekregen van de kinderen uit je klas? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
hoevenpe schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:36:
[...]

Als TS echt een sterke kinderwens heeft is geld het minste probleem, uiteindelijk kom je daar wel uit.
Kijk naar de rest van haar topics. Zo ongeveer elke maand is er weer een ander verhaal. Van het celibaat tot zoeken naar een partner en nu een kind willen.
Ben benieuwd wat we volgende maand voor verhaal te lezen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Modbreak:Gezien de manier van reageren van vooral de TS maar ook sommige gebruikers hier gooi ik dit topic dicht.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.