mijn zoon van 15 heeft aan de achterzijde van het huis zijn slaapkamer. Ons huis is aan de achterzijde ook 2,4 meter uitgebouwd. In de vakantie vindt hij het heerlijk om op het dak te zitten chillen. Hoewel ik het een beetje raar vind, kan ik het mij aan de andere kant ook goed voorstellen. Lekker een plekje voor jezelf, geen gezeik van ouders/broer/zus...
Het gaat mij echter om het volgende. Het betreft een nieuwbouwwoning waarvan de uitbouw meteen meegebouwd is met de rest van de woning. Het dak bestaat dus uit kanaal-platen. Sterk genoeg dus. De afbouw is een prefab zwart dak (EPDM??) met een laag kiezels er op. Kan die EPDM laag beschadigd worden door de kiezels en het lopen/zitten op het dag? Ik gun hem dat lekkere plekje wel dus ik ben aan het meedenken. Zou ik er een paar pallets op kunnen leggen, om zo de krachten te verdelen?
Ik maak me geen zorgen om het vallen van het dak. Beetje risico hoort er bij.
Het gaat mij echter om het volgende. Het betreft een nieuwbouwwoning waarvan de uitbouw meteen meegebouwd is met de rest van de woning. Het dak bestaat dus uit kanaal-platen. Sterk genoeg dus. De afbouw is een prefab zwart dak (EPDM??) met een laag kiezels er op. Kan die EPDM laag beschadigd worden door de kiezels en het lopen/zitten op het dag? Ik gun hem dat lekkere plekje wel dus ik ben aan het meedenken. Zou ik er een paar pallets op kunnen leggen, om zo de krachten te verdelen?
Ik maak me geen zorgen om het vallen van het dak. Beetje risico hoort er bij.