Dakterras op uitbouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:03
mijn zoon van 15 heeft aan de achterzijde van het huis zijn slaapkamer. Ons huis is aan de achterzijde ook 2,4 meter uitgebouwd. In de vakantie vindt hij het heerlijk om op het dak te zitten chillen. Hoewel ik het een beetje raar vind, kan ik het mij aan de andere kant ook goed voorstellen. Lekker een plekje voor jezelf, geen gezeik van ouders/broer/zus...

Het gaat mij echter om het volgende. Het betreft een nieuwbouwwoning waarvan de uitbouw meteen meegebouwd is met de rest van de woning. Het dak bestaat dus uit kanaal-platen. Sterk genoeg dus. De afbouw is een prefab zwart dak (EPDM??) met een laag kiezels er op. Kan die EPDM laag beschadigd worden door de kiezels en het lopen/zitten op het dag? Ik gun hem dat lekkere plekje wel dus ik ben aan het meedenken. Zou ik er een paar pallets op kunnen leggen, om zo de krachten te verdelen?

Ik maak me geen zorgen om het vallen van het dak. Beetje risico hoort er bij. 8)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:37

BCC

Terras tegels met rubbertjes

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

franssie

Save the albatross

@BCC zoiets dan en het grind aan de kant schuiven?
https://www.leondo.nl/rpc...tegel-lichtbruin-l7100070

Vraag is dan wel waarom het grind erop ligt, puur voor UV bescherming óf omdat het EDPM los ligt en alleen aan de randen is verlijmt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Modbreak:Hou het eens normaal en fatsoenlijk.

[ Voor 184% gewijzigd door tweakduke op 24-07-2024 10:22 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:44

Jrz

––––––––––––

Hek is verplicht. Een glijdt maak je zo, en “chillen”, naja bedenk zelf maar

Tegels zijn zwaar. Kan je niet een vlonder neerleggen?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:49
Mag dat gebruikt worden als dakterras? Er zijn gemeenten waar dit voor vergunning in aanmerking komt ivm zicht in buurhuizen/tuinen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:50
Checken of het ook kan zonder overlast te geven aan de buren.

Zo ja, dan grind er af en rubber tegels er op. Tevens zorgen voor iets van een hek.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De uitbouw is 2,4 meter die als te tegels tot halverwege komen lijkt mij het vak risico niet zo groot? Balustrade kan ook juist gevaarlijk zijn omdat mensen dat tegenaan gaan hangen en als die dan loskomt ... Net zoals dat mensen harder rijden op wegen met vangrails dan op wegen met bomen

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

franssie schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:55:
De uitbouw is 2,4 meter die als te tegels tot halverwege komen lijkt mij het vak risico niet zo groot? Balustrade kan ook juist gevaarlijk zijn omdat mensen dat tegenaan gaan hangen en als die dan loskomt ... Net zoals dat mensen harder rijden op wegen met vangrails dan op wegen met bomen
Een balustrade moet dan ook stevig genoeg zijn om tegenaan te hangen!

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:52
No Hands schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:46:
Mag dat gebruikt worden als dakterras? Er zijn gemeenten waar dit voor vergunning in aanmerking komt ivm zicht in buurhuizen/tuinen.
Dit dus. Ik denk dat de gemeente dit niet gaat goedkeuren en ik kan mij ook niet voorstellen dat de buren het leuk vinden dat je zoon constant hun tuin inkijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

evilution schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:00:
[...]

Een balustrade moet dan ook stevig genoeg zijn om tegenaan te hangen!
Precies, ALS je die plaatst (ik zou het niet doen) - genoeg incidenten bij flats waarbij ze na verloop van tijd niet sterk genoeg meer waren.

En voor de vergunning/buren discussie ... het is geen dakterras met feesten en tuinset he? Kind zit er u ook al dus het gaat om de bouwkundige en veiligheidsvraag lijkt mij. uitzicht zal ook niet heel anders zijn dan vanuit het raam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:38
Mss heeft TS geen buren.

Lijkt me inderdaad anders wel een beetje raar om op een plat dak te zitten van een rij of 2 kap woning waarbij je bij je buren op de 1e vd naar binnen kijkt en de tuin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:55
evilution schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:31:
[...]

Dat is een val van ruim 2,5 meter denk ik zo? Je kunt dan erg lelijk terecht komen. Ik zou me daar wel zorgen over maken. Als je wilt dat hij daar een plekkie heeft moet je ook zorgen dat het veilig is. Wat als hij valt en er zijn serieuze gevolgen als een hersenbeschadiging of zo? Hoort dat er ook bij?
Ik klom vroeger met vriendjes vanuit het dakkapel om op het dakkapel te gaan zitten en met de blaaspijp naar voorbijgangers te schieten. Dat zou ik nu niet meer durven maar als ik de post van de ts zo lees dan is het risico klein en lijken extra veiligheidsmaatregelen overbodig.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

wodkabuikje schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:34:
[...]

Ik klom vroeger met vriendjes vanuit het dakkapel om op het dakkapel te gaan zitten en met de blaaspijp naar voorbijgangers te schieten. Dat zou ik nu niet meer durven maar als ik de post van de ts zo lees dan is het risico klein en lijken extra veiligheidsmaatregelen overbodig.
Dat. #rubbertegeltjesmaatschappij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:14
Ik zou het grind wat aan de kant vegen, dit soort matjes neerleggen, daar de pallets op en klaar. Eventueel het grind nog weer een beetje terug doen.
Oh en zorg of voor pallets die dicht zijn, of wat extra pallets en dat je de openingen tussen de latten opvult met de latten van een andere pallet.

Tuinsetje, parasolletje, voetenbadje en het is af. 8)
(Ik zie het al helemaal voor me.)

Overigens, vooral het meeste werk wel laten doen door je zoon, maar natuurlijk wel helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb ook in een nieuwbouwhuis gewoond met uitbouwen van 1.20 en 2.40 en vond dat er al veel inkijk was zonder dakterras, met dakterras is het nog veel erger, je zoon kijkt dan waarschijnlijk bij 3-4 tuintjes naar binnen. Nog los van het geluid. Zou er nog es goed over nadenken voordat je allerlei kosten maakt

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:03
bedankt voor alle reacties.

Om even een aantal misverstanden uit de wereld te helpen:
- het wordt geen feestterras. Ook geen vrienden op het terras. Geen discussie over mogelijk.
- wat betreft inkijk: ja er is inkijk in andere tuinen. Eigenlijk alleen inkijk bij de directe buren. Maar die inkijk is er ook als hij uit zijn raam kijkt. ik heb hem een paar keer zien zitten. Hij zit met zijn kont op het grind en met de rug tegen de muur. dat betekent minder inkijk bij buren dan als hij uit het raam kijkt.
- vanwege die zitpositie is vallen van het dak bijna onmogelijk. Een railing nodigt ook uit om er meer gebruik van te maken alsmede vrienden die er ook gaan zitten.
- wat betreft continue bij de buren gluren: Onze tuin staat pal op het zuiden. Mijn zoon heeft een enorme hekel aan de zon en hitte, dus het zal voornamelijk in de ochtend en in de avond een half uurtje zitten zijn. Als hij er zin in heeft. Soms.

Vooralsnog denk ik er over na om grind weg te schuiven en er één tegel van 50x50 neer te leggen.

[ Voor 13% gewijzigd door 107mb op 24-07-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03
Dit heb ik ooit uitgezocht voor mijn studentenhuis. Bleken toch wat haken en ogen aan te zitten en voor verscheidene zaken waren vergunning nodig en afhankelijk van je dakconstructie zelfs een bestemmingsplan wijziging.
Bij mijn studentenhuis hebben we dat destijds opgelost door een een stuk kunstgras op te gooien. Laat water goed door en beschermd het bitumen/dakbedekking. Kost ook geen drol al moet je het wel leuk vinden staan.
Hadden een 2e hands stuk van MP gehaald, mooi gerecycled.
Geen vergunning of iets gedaan dus officieel was dat allemaal 'illegaal' omdat dat het dus niet aangetekend was als balkon. Dus de gemeente kon altijd eisen dat alles eraf moest en we er niet op mochten. Vandaar de grasmat, die rolde je in een minuutje op en klaar was kees. Wij hadden geen hekken al hadden we begeven moment wel wat plantenrekken gemaakt van pallets en die bij de randen staan als een soort hekwerk.
Ons 'dakterras' was ong 4 bij 3.
Wij hebben nooit gemeente op de stoep gehad heb er 6 jaar gewoond.
Pagina: 1