Toon posts:

Uitlaat in je kast maken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...hoe moeilijk is het om op je CPU een cooler te zetten die afzuigt... waarop weer een buis/pijp/uitlaat zit die uitkomt buiten je kast en daar min of meer als föhn fungeert? Dit alles natuurlijk redelijk kier-vrij ivm hitte en stof. Wat voor type buis zal het beste zijn, koper?

En als je dit een erg lame vraag vind: kan kloppen, dit is denk mijn eerts post in dit forum, niet kwaad worden.

Verwijderd

Waarom koper als ik vragen mag?!
Neem plastic, lekker makkelijk te bewerken.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Zoiets word ook wel een fan duct genoemd, en ik zou em zeker niet van koper maken omdat dit loopzwaar is en duur kost, je kan beter gewoon een plastic buis oid pakken. En hoe moeilijk het is? ligt aan hoe handig je zelf bent, wat voor case je hebt etc..

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 09:58 schreef Delirium het volgende:
...hoe moeilijk is het om op je CPU een cooler te zetten die afzuigt... waarop weer een buis/pijp/uitlaat zit die uitkomt buiten je kast en daar min of meer als föhn fungeert? Dit alles natuurlijk redelijk kier-vrij ivm hitte en stof. Wat voor type buis zal het beste zijn, koper?
Koper zal juist de warmte die je wilt afvoeren opnemen, en zo blijft er meer hitte in de kast hangen. Je moet iets hebben dat warmte isolerend is. Plastic em karton zijn dan prima.

Ik heb een tijdje een koeler gehad die warmte wegtrok bij de CPU i.p.v. blazen er op. Een Alpha 6035.

In feite hoef je alleen de fan andersom er op te schroeven. :Y)

Achter de CPU/koeler in de achterwand heb ik ook een fan zitten. Toen was dat een 80 mm fan, die naar buiten blies. Dus heb ik gewoon een kapje van dun karton gemaakt, dat over de koeler ging, haaks, die breder werd en naar de 80 mm fan was gericht.

-> Alle warme lucht van de cpu ging uit het systeem. 8-)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Duur kost het niet denk ik; Het is duur :)

Het is nog maar de vraag of het extra lawaai (tegenwoordig bij menigeen terecht een doorslaggevende factor) opweegt tegen de paar extra Mhz die het je bij overklokken zou schelen...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Ik houd het liever bij alleen blowholes, die werken ook goed en ik vind het niks al die stellages in je case.
Pagina: 1