Handdouche wordt koud, geen problemen met regendouche

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schriksh
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-07-2024
Als ik de handdouche gebruik geeft deze maar even warm water. De regendouche staat dan uit en is ook niet kort ervoor gebruikt. Na een paar minuten wordt het water koud en blijft koud. Deze douche wordt maar af en toe gebruikt. Met de regendouche hebben we nooit problemen. Waar kan dit door veroorzaakt worden?
De badkamer is in 2016 aangelegd.

Ik heb de douchekop er af gehad en het filtertje tussen de douchekop en de slang schoon gemaakt (hier zat kalkgruis). Maar dit heeft niet geholpen (had ik ook niet verwacht, maar ‘you never know’).

[ Voor 4% gewijzigd door schriksh op 23-07-2024 14:42 ]

Beste antwoord (via schriksh op 23-07-2024 20:24)

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:07

Aardedraadje

Met kabelschoen

Als je tegelijk een warme kraan elders aanzet (wastafel) blijft de handdouche dan wel warm? Zo ja, dan vermoedelijk flow-sensor probleem in de ketel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-10 15:57
Dus is een badkraan zoals dit:
https://www.sanitino.be/n...00-mm-1-jet-zwart-bc525xg
of
https://www.grohe.be/nl_b...t-doucheset-34796000.html
merk even terzijde

[ Voor 27% gewijzigd door Icekiller2k6 op 23-07-2024 14:45 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 16:09
Hoe verwarm je het water van je douche?
Is het niet een gevalletje waarbij de handdouche minder water per minuut doorlaat dan de regendouche en dat dit voor je CV ketel onder de minimale grens valt waarmee deze uitschakelt?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Als je tegelijk een warme kraan elders aanzet (wastafel) blijft de handdouche dan wel warm? Zo ja, dan vermoedelijk flow-sensor probleem in de ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schriksh
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-07-2024
Inderdaad, als ik de warme kraan bij de wastafel aanzet dan blijft de handdouche wel warm.
En dan is de straal van de handdouche ook meteen krachtiger (dat was nog maar een flutstraaltje).
Weten jullie misschien ook hoe dit kan?
Dankjewel voor jullie reacties in ieder geval! Ook namens ons hondje, dan krijgt die geen koude douche meer 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

schriksh schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:36:
Inderdaad, als ik de warme kraan bij de wastafel aanzet dan blijft de handdouche wel warm.
En dan is de straal van de handdouche ook meteen krachtiger (dat was nog maar een flutstraaltje).
Weten jullie misschien ook hoe dit kan?
Als het een nieuw probleem is dan vermoed ik dat de flowsensor in de ketel aan het heengaan is :) Die registreert dan de warmtevraag niet goed. Als die (een beetje) vast zit kan dat ook verklaren dat er maar weinig water uit de kraan komt. Is een gokje aan mijn kant, maar het gebeurt wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Ik had hetzelfde, even dat filterzeefje/bespaardingetje eruit gehaald.
Pagina: 1