Bosch 8-Series ovens - Airfry functie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjan93
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-08-2024
Goedendag,

Heeft er iemand ervaring met de airfry functie die inbegrepen zit in de 8-series oven van Bosch?
werkt de functie vergelijkbaar met de traditionele airfryer van een Phillips.

Functie lijkt mij ideaal in een keuken gezien het aanzienlijk ruimte op het aanrecht bespaard.
Echter kan ik weinig ervaringen vinden over de functie.

Zijn er Tweakers die ervaringen hebben met de functie en deze willen delen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
een airfryer is toch niks meer of minder dan een kleine hete lucht oven?! Dus om nu een oven uit te brengen met een airfryer functie vind ik persoonlijk heel slechte marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baswe
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-03 09:21
Ik ben hier ook benieuwd naar, want wij overwegen dezelfde oven.
emielbf schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:00:
een airfryer is toch niks meer of minder dan een kleine hete lucht oven?! Dus om nu een oven uit te brengen met een airfryer functie vind ik persoonlijk heel slechte marketing.
Dit is niet helemaal waar. In een (traditionele) philips airfryer zit een behoorlijk zware ventilator (veel zwaarder dan in een normale heteluchtoven), en het is een veel kleiner ding waardoor voorverwarmen niet nodig is. Daarnaast heeft de 'bakplaat' in een airfryer gaatjes waardoor de lucht er ook van de onderkant goed doorheen komt. Zo'n bakplaat met gaatjes zit ook bij die Bosch Series 8, dus dat vraagstuk is beantwoord. Vraag blijft of de ventilator in de Bosch voldoende is om hetzelfde resultaat te krijgen. Ik zou ook erg benieuwd zijn naar ervaringen van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
emielbf schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:00:
Klopt en ik vind deze video daar een interessant inzicht op geven. Uiteraard Technology Connections, die man is fantastisch: YouTube: Air fryers are simpler than you think, but still pretty neat

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:19
Wij hebben sinds juni vorig jaar zo’n oven en wat mij betref functioneert de airfry functie prima. Wij hebben echter nog nooit een standalone airfryer gehad.