Hello,
We zijn eens aan het kijken om zonnepanelen te leggen en lieten een vier firma's langskomen. Echter zien we op dit moment niet meteen wat nu het beste systeem zou zijn voor ons dak, daar het allemaal toch een tikkeltje anders is.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YQto9aEXB81bp7mCWlPGfct0.jpg?f=user_large)
/f/image/OPNvJaJK55AeFkbefueBCTjv.png?f=fotoalbum_large)
Het witte gedeelte boven de koepel is een dakkapel.
Het plat dak in het midden is er ruimte voor 15 m2
En op het pannendak achteraan nog ongeveer 10 m2
Totale ruimte dus een 52 m2
We zitten recht aan de straatkant dus de mogelijkheid tot een lader voor het elektrisch laden van een wagen is er helaas niet.
Alvast bedankt om even mee te kijken naar welke offerte er uit springt en wat ideaal zou zijn voor deze situatie. Als er geen enkele configuratie eruit springt, verneem ik het ook graag.
We zijn eens aan het kijken om zonnepanelen te leggen en lieten een vier firma's langskomen. Echter zien we op dit moment niet meteen wat nu het beste systeem zou zijn voor ons dak, daar het allemaal toch een tikkeltje anders is.
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YQto9aEXB81bp7mCWlPGfct0.jpg?f=user_large)
/f/image/OPNvJaJK55AeFkbefueBCTjv.png?f=fotoalbum_large)
Het witte gedeelte boven de koepel is een dakkapel.
Beschikbare (dak)ruimte
Het pannendak vooraan heeft een oppervlakte van 27.93 m2Het plat dak in het midden is er ruimte voor 15 m2
En op het pannendak achteraan nog ongeveer 10 m2
Totale ruimte dus een 52 m2
Schaduw
Weinig schaduw buiten wat bomen aan het kleine pannendak. Echter, is deze schaduw er pas tegen het einde van de avond als de zon onder gaat.Jaarverbruik
Ongeveer 3500 KwhHuidige elektriciteitsaansluiting
MonofaseBudget en doel
Op dit moment hebben we een budget van 6000 euro hiervoor opzij staan en ons doel is om de elektriciteitsrekening naar beneden te krijgen en het energielabel van de woning naar beneden te trekken. We doelen op een 10-tal panelen gelet op de monofase installatie hier.We zitten recht aan de straatkant dus de mogelijkheid tot een lader voor het elektrisch laden van een wagen is er helaas niet.
Wie gaat het project uitvoeren
UitbestedingBijhouden van data
Zelf ben ik nogal data-minded en wil ik graag ook alles kunnen inzien daar het toch ook wel om mijn woning gaat.Reeds verkregen offertes
Aanbieder | Aantal | WattagePaneel | TotaalWattage | TypePaneel | TypeOmvormer | Optimizer | GarantiePaneel | Totaalprijs | PrijsperkWh |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EcoFusion | 11 | 450 | 4950 | DASSolar450wpGlas-Glasfullblack | SolarEdgeSE5000H | S500B | 30 | 6453,91 | 1,3 |
FavorCool | 10 | 425 | 4250 | ZonnepaneelGlas/folieYuantechbyJASolar425WPZonnepaneel–Fullblack–YTM425N-54/B | EnphaseIQMC--M-INT(Q-) | 25 | 4863,08 | 1,14 | |
Klima-Thuis | 10 | 490 | 4900 | DenimSolar-490WpAllBlackStars-N-typeTOPCon(Glas/Glas)BlackBifacial | EnphaseIQ8HCmicro-omvormer | 30 | 4876 | 1 | |
Sfelek | 10 | 425 | 4250 | JaSolar435WFullBlackglas-glas | SolisS5EH1P | 25 | 4147,78 | 0,98 |
Regio
Antwerpen [België]Alvast bedankt om even mee te kijken naar welke offerte er uit springt en wat ideaal zou zijn voor deze situatie. Als er geen enkele configuratie eruit springt, verneem ik het ook graag.