Offerte zinken dakgoten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-05 19:11
Beste Tweakers,

Ik heb een offerte ontvangen voor het vervangen van onze dakgoten voor zinken dakgoten.
Ik heb zelf bijzonder weinig kaas gegeten van wat dit zou moeten kosten en de prijzen online lopen nogal uiteen. Kunnen jullie hier je licht op laten schijnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwiIkaSLvWW7C8iP9LHW_qLW8Tg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7rQlDwMMH7BOuKTGEKb99BHV.png?f=user_large

Heel erg bedankt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-05 12:09
Beetje luie post, je kan toch kijken wat kost een zinken daggoot en pijp op internet inclusief beugels. Zal rond de 35 euro tot 60 euro kosten en dan nog de pijp erbij.
Dat is een gegeven.

Steiger opbouwen doen ze ook met zijn 2'en in een uurtje + steiger kosten/afschrijving.

Het werk zal binnen 1 a 2 dagen geklaard zijn en daar verdienen ze dan een paar 1000 euro op en moeten ze ook nog de loonkosten van betalen voor 1 a 2 man.

Niet goedkoop maar dat zijn de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Tijdsduur wordt niet genoemd, voor één dag steiger incl. op- en afbouw is 240 euro niet hoog imo.
Een willekeurige ICT'er doet 100 euro per uur voor een dag werk bij inhuur, een vakman is imo meer waard. Twee mensen en één dag a acht uur werk is dan 1600 euro arbeid.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-05 12:09
Steiger is rond een uur opbouw en een uur afbouw, geen dag. Wel moet je natuurlijk de steiger ernaartoe brengen, aankoppelen etc. maar ik vermoed dat ze dit in 1 dag doen of einde van de middag komen na een andere klus, opbouwen en de dag erna beginnen.

Uiteindelijk is het een commercieel bedrijf dus moeten ook wat verdienen, ook als er geen werk is.

In dit geval een steiger kost rond de 50 euro excl. per dag x 2 dagen = 100 euro. 140 euro excl. voor opbouw dus dat is 70 euro per keer, dus niet zo duur.

Hij verdient in dit geval vooral aan de excl. / incl. btw + presentatie voor het materiaal en niet specificeren van de arbeid ten opzichte van materiaal omdat je zelf niet goed kan inschatten hoe lang het duurt.

[ Voor 33% gewijzigd door wm1234 op 23-07-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 12:52
Hier hebben we nog een offerte liggen om de dakgoot te vervangen, inclusief de houten bak eronder. Het hout zou vervangen worden met Trespa. In totaal (beide zijdes van de woning) was de offerte ruim 6000 euro. Dat hebben we niet gedaan. De prijs vind ik dus niet echt schokkend, ook al blijft het een hoop geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:18

Fe2O3

Ja das roest

Er zitten geen uren in de offerte, dus, die zitten in de materialen verdisconteerd. Dat is een verdien model waar je wat van kan vinden.

https://www.dakgootwinkel.../mastgoot-m44-toebehoren/

Je moet zelf eea maar even doorrekenen, maar 1 meter pijp kost bijv. een 13e incl btw, vooor een consument dus geen groothandelsprijzen, en zij rekenen er 35; ex! voor. ((35 * 1.21) - 13) * 12 = 350 euro arbeid voor het plaatsten van 12 meter regenpijp.

Dat er een steiger op staat is voor mij al reden genoeg om een andere te zoeken overigens. Is een beetje hetzelfde als een loodgieter die huur voor z'n waterpomptang vraagt. Het is een verkapte opslag op het totaal plaatje.

[ Voor 4% gewijzigd door Fe2O3 op 23-07-2024 11:09 ]

Dum de dum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 00:56
Ik mis in deze topicstart een situatieschets van je dak, o.a. de complexiteit van je dak speelt hier wel een rol in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Fe2O3 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:08:
Er zitten geen uren in de offerte, dus, die zitten in de materialen verdisconteerd. Dat is een verdien model waar je wat van kan vinden.

https://www.dakgootwinkel.../mastgoot-m44-toebehoren/

Je moet zelf eea maar even doorrekenen, maar 1 meter pijp kost bijv. een 13e incl btw, vooor een consument dus geen groothandelsprijzen, en zij rekenen er 35; ex! voor. ((35 * 1.21) - 13) * 12 = 350 euro arbeid voor het plaatsten van 12 meter regenpijp.

Dat er een steiger op staat is voor mij al reden genoeg om een andere te zoeken overigens. Is een beetje hetzelfde als een loodgieter die huur voor z'n waterpomptang vraagt. Het is een verkapte opslag op het totaal plaatje.
Die pijp blijft niet vanzelf aan de muur hangen natuurlijk.
Je mag ook nog wat mee nemen voor de beugels.
En als ze het mooi maken zijn het beugels met een overschuifwrong.

De goot zelf heeft mischien nog wat hoeken of in ieder geval uiteinden en uitlopen.

De steiger vind ik wel wat anders dan een waterpomptang.
Ding moet gekeurd zijn en jaarlijks herkeurd worden.

Al met al vind ik het wel wat aan de hoge kant qua prijs het is een mastgoot en geen bakgoot in een houten omtimmering dus dat zou vrij snel moeten zijn te plaatsen maar als je er een aantal jaar garantie op krijgt is dat ook wat waard.
Niet iedereen kan heel goed zinken goten aanleggen...

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald.42 op 23-07-2024 11:28 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
Hoi allen,

Dank voor de antwoorden. Het was misschien een beetje een summier topic zo, maar zoals gezegd heb ik er niet zoveel ervaring mee en lopen de prijzen online nogal uiteen dus wilde even kort polsen hier.

De dakopbouw is eenvoudig. Lange goot aan de voorkant van 6 meter en een lange goot aan de achterkant van 6 meter (x 2 want buren).

Het is duidelijk wel wat aan de hoge kant dus ik ga ook nog even verder shoppen en informeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zie dit soort kosten vaker terug en ik vind het niet direct negatief.

Mijn muurisolatie man gaf aan dat hij vanuit veiligheid een hoogwerker ging huren, maar die kosten stonden er wel los op. Daardoor kon ik de kosten goed vergelijken met de cowboys die 'gewoon' een ladder zouden gebruiken met een paar blokken eronder. (De oprit loopt erg steil omlaag).
Uiteindelijk was degene met de hoogwerker ongeveer even duur als de cowboys. Dus de prijs was scherp, alleen om het veilig te doen kwam er wat bij.

Moraal van het verhaal:
Door de kosten van dit soort zaken apart te specificeren kun je makkelijker/beter vergelijken. En kun je veiligheid ook meenemen.
En dat is best belangrijk, want als iemand z'n rug breekt op de klus, moet je maar hopen dat ze snel tijd vinden om terug te komen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

paQ

Ronald.42 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:22:
[...]

De steiger vind ik wel wat anders dan een waterpomptang.
Ding moet gekeurd zijn en jaarlijks herkeurd worden.
Het is een extra op een extra. Overhead e.d. kun je overal in verwerken. Het specificeren (en factureren) als TS hem zelf zou huren en laten bezorgen door de lokale Boels vind ik (veel) te ver gaan.
Als ze dit 95 keer doen in een jaar pakken ze nog even 20+k extra per jaar aan 'steigerkosten'.
Maak dan een post in de trant van: montage en demontage steiger 2 x 65 euro oid.

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 23-07-2024 12:18 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

TheGhostInc schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:54:
[...]

Ik zie dit soort kosten vaker terug en ik vind het niet direct negatief.

Mijn muurisolatie man gaf aan dat hij vanuit veiligheid een hoogwerker ging huren, maar die kosten stonden er wel los op. Daardoor kon ik de kosten goed vergelijken met de cowboys die 'gewoon' een ladder zouden gebruiken met een paar blokken eronder. (De oprit loopt erg steil omlaag).
Uiteindelijk was degene met de hoogwerker ongeveer even duur als de cowboys. Dus de prijs was scherp, alleen om het veilig te doen kwam er wat bij.

Moraal van het verhaal:
Door de kosten van dit soort zaken apart te specificeren kun je makkelijker/beter vergelijken. En kun je veiligheid ook meenemen.
En dat is best belangrijk, want als iemand z'n rug breekt op de klus, moet je maar hopen dat ze snel tijd vinden om terug te komen. ;)
eens
En met een offerte zoals in de TS kun je dus ook vrij weinig.
135 per meter all in, is al niet bepaald laag. Dus een opslag rekenen voor iets wat je dagelijks nodig hebt vind ik niet OK.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ

paQ

* paQ vind dat sinds corona veel te vaak wordt gereageerd met 'sja, dat kost het tegenwoordig nu eenmaal'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
Vorig jaar 24m bakgoot laten vervangen voor 3900. Dat is met 3x expansie en 2 aansluitingen voor regenpijp, maar zonder regenpijpen zelf. Steiger stond voor maar liefst 750 in de offerte, dat sloeg nergens op maar totaal prijs was redelijk en betrouwbaar lokaal bedrijf. Ook offertes gehad >8000...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:41
Het is natuurlijk veel makkelijker om van die all in prijzen per meter te berekenen. Ze brengen het dan ook vaak als een zekerheidje voor de klant; "ja als we per uur gaan berekenen dan weet ik niet precies waar je op uit komt."

Ben zelf geen fan van dit soort offertes. Zeg gewoon wat het materiaal kost en neem wat marge voor de moeite.
En reken een uurtarief dat past bij je skills.

Er is een tekort aan vaklui, maar hoe meer mensen overal maar gewoon Ja op zeggen hoe meer sommige partijen je er bij naaien.
En dat begint dus al met niet gespecificeerde offertes.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
pentaw1nz schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:36:
Het is natuurlijk veel makkelijker om van die all in prijzen per meter te berekenen. Ze brengen het dan ook vaak als een zekerheidje voor de klant; "ja als we per uur gaan berekenen dan weet ik niet precies waar je op uit komt."

Ben zelf geen fan van dit soort offertes. Zeg gewoon wat het materiaal kost en neem wat marge voor de moeite.
En reken een uurtarief dat past bij je skills.

Er is een tekort aan vaklui, maar hoe meer mensen overal maar gewoon Ja op zeggen hoe meer sommige partijen je er bij naaien.
En dat begint dus al met niet gespecificeerde offertes.
Uiteindelijk maakt het niet uit hoe de offerte is opgebouwd, ik kijk zelf naar het totaalbedrag en wat ik er voor krijg. Door meerdere offertes op te vragen krijg je een beter beeld van de kosten.

Daarnaast heb je vaak weinig opties. Als alle vaklui druk zijn en veel vragen heb je alleen nog de keuze om iets niet te doen. En dat is wat betreft onderhoud vaak geen optie. Dus helaas hoort het er inderdaad bij. In de volgende crisis is dat weer anders. Tussen 2008 en 2014 was het voor vaklui behoorlijk pittig. Genoeg vaklui die projecten aannamen tegen kostprijs, simpelweg om maar bezig te blijven. Je betaalt nu ook voor die onzekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 11:18
Het is nmw niet altijd nodig de beugels te vervangen. Dan kan de nieuwe goot op de oude beugels. Dat kan kosten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Zenomyscus schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:49:
[...]

Uiteindelijk maakt het niet uit hoe de offerte is opgebouwd, ik kijk zelf naar het totaalbedrag en wat ik er voor krijg. Door meerdere offertes op te vragen krijg je een beter beeld van de kosten.

Daarnaast heb je vaak weinig opties. Als alle vaklui druk zijn en veel vragen heb je alleen nog de keuze om iets niet te doen. En dat is wat betreft onderhoud vaak geen optie. Dus helaas hoort het er inderdaad bij. In de volgende crisis is dat weer anders. Tussen 2008 en 2014 was het voor vaklui behoorlijk pittig. Genoeg vaklui die projecten aannamen tegen kostprijs, simpelweg om maar bezig te blijven. Je betaalt nu ook voor die onzekerheid.
Dat maakt zeker wel uit wanneer je er geen verstand van hebt en ook niet meer dan 1 offerte opvraagt (de gemiddelde Nederlander).
Helemaal bij lekkages e.d. speelt met ongelofelijk in op het gevoel en de paniek die de klant heeft. Er zijn echt ontzettend veel 'klussers' die zo duizenden euro's extra binnenharken.
De echt goede vaklui onderscheiden uit de hele groep met beunhazen lijkt een steeds grotere uitdaging. Wanneer je zelf geen netwerk hebt lijkt de beste optie om navraag te doen bij buren die de klus hebben uitbesteed en een mooi resultaat hebben.

Als je je er zelf in verdiept en goed vergelijkt dan telt natuurlijk uiteindelijk te totaalprijs en het eindresultaat.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:40
Dat bedrijfag toch zelf wel bepalen hoe hij een en ander op de offerte zet? Misschien huurt hij de steiger wel en zijn dit de kosten, of heeft hij net voor een paar k een steiger gekocht en wil hij die graag terug verdienen.

Ik vind de totaalprijs ook hoog, maar we kennen de situatie niet. Misschien zitten de goten wel op 12m boven de grond en kan er geen rolsteiger onder. De ts is erg summier qua info.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 07:43

Bezulba

Formerly known as Eendje

wmeester schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:05:
Het is nmw niet altijd nodig de beugels te vervangen. Dan kan de nieuwe goot op de oude beugels. Dat kan kosten schelen.
Dat is echt penny wise pound foolish. Ze zijn toch het dak al op met een stijger. Kunnen ze die beugels ook gewoon gelijk vervangen is alles nieuw en gaat weer lang mee. Op zo'n bedrag zijn de kosten voor de beugels echt peanuts.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
@KoningsGap Waarom vervanging? Kan repareren niet? Heb een aantal jaren geleden een lekkage gehad op de naad. Laten maken voor een paar tientjes en kan weer jaren vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32

Qwerty-273

Meukposter

KoningsGap schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:23:
de prijzen online lopen nogal uiteen
Dan kan je eventueel ook een offerte door een goedkopere partij laten maken en dat naast elkaar zetten. En dan eventueel gecombineerd met klantenervaringen online of je eigen gevoel van de persoon die de offerte maakt. Prijzen en kwaliteit lopen vaak uiteen en hebben vaak ook niet direct een correlatie met elkaar - een dure beunhaas die nog voor de zomer (of na terugkomst) even dik wil vangen en vervolgens het houtje touwtje aan elkaar laat leunen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningsGap
MotorBeast schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:34:
@KoningsGap Waarom vervanging? Kan repareren niet? Heb een aantal jaren geleden een lekkage gehad op de naad. Laten maken voor een paar tientjes en kan weer jaren vooruit.
Ze zijn echt wel klaar, meerdere gaten, hangen door, enzovoorts, en ik wil overal zink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:57
Geen gekke prijs, ik heb hier een offerte liggen voor ongeveer dezelfde hoeveelheid pijp voor 4k ex btw.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

KoningsGap schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:32:
Hoi allen,

Dank voor de antwoorden. Het was misschien een beetje een summier topic zo, maar zoals gezegd heb ik er niet zoveel ervaring mee en lopen de prijzen online nogal uiteen dus wilde even kort polsen hier.

De dakopbouw is eenvoudig. Lange goot aan de voorkant van 6 meter en een lange goot aan de achterkant van 6 meter (x 2 want buren).

Het is duidelijk wel wat aan de hoge kant dus ik ga ook nog even verder shoppen en informeren.
2x 6 meter en op de offerte staat 24 meter?
Ze slopen ook de oude en voeren alles af?
Het lijkt wat aan de hoge kant maar alle vergelijkingen in dit topic kan je overboord gooien of het moeten de buren zijn die dezelfde situatie hebben.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:08
De offerte lijkt erop dat ze 1 offerte hebben gemaakt voor jou en je buren. Dus per huis is het dan €2359,50.

Niks geks lijkt me.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
pentaw1nz schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:08:
[...]Helemaal bij lekkages e.d. speelt met ongelofelijk in op het gevoel en de paniek die de klant heeft. Er zijn echt ontzettend veel 'klussers' die zo duizenden euro's extra binnenharken.
Off-topic maar herkenbaar. Hier lekkage door kapotte voeg op loodslab. Remedie: loodslab vervangen. 11 meter kwam op 4700 euro. Deze 11 meter preventief, want 3-4 zou prima zijn. Ik begrijp dat het vervelend werk is met dat dat slijpen en voegen maar voor maximaal twee dagen werk (eigen opgave) zonder steigers en dergelijke is dat wel een erg fors tarief. Dan kan ik me dat met dakgoten en steigers nog wel wat sneller voorstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
coazter schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:40:
[...]

Off-topic maar herkenbaar. Hier lekkage door kapotte voeg op loodslab. Remedie: loodslab vervangen. 11 meter kwam op 4700 euro. Deze 11 meter preventief, want 3-4 zou prima zijn. Ik begrijp dat het vervelend werk is met dat dat slijpen en voegen maar voor maximaal twee dagen werk (eigen opgave) zonder steigers en dergelijke is dat wel een erg fors tarief. Dan kan ik me dat met dakgoten en steigers nog wel wat sneller voorstellen.
En dan zelfs nog slijpen ipv tot op het binnenspouwblad. Dan is het helemaal veel geld :D

Kosten voor de klusser: een zaagblad, een zak voegsel, en 15 meter lood is zo'n 500 euro.
Dus ruim 4 rooitjes arbeidskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mijn buurman (voeger) heeft 7 meter zo aangebracht voor me met loodvervanger. Kostte hem een paar uurtjes hooguit, en een rolletje 'zwart lood'. Hij had het in ander werk meegenomen voor me, maar ik geloof nooit dat ik hem meer dan 250 euro ervoor heb hoeven betalen.
Ja tuurlijk, buren enzo, maar het is wat @pentaw1nz eigenlijk al zegt.
De helft is ook al fors. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
pentaw1nz schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:04:
[...]

En dan zelfs nog slijpen ipv tot op het binnenspouwblad. Dan is het helemaal veel geld :D

Kosten voor de klusser: een zaagblad, een zak voegsel, en 15 meter lood is zo'n 500 euro.
Dus ruim 4 rooitjes arbeidskosten.
Ho ho, vergeet het impregneermiddel niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-05 10:43
Ter referentie: Wij hebben vorig jaar 30 meter B37 bakgoot zelf gehangen na de dakrenovatie. Totale materiaalkosten ongeveer 900 euro. (steiger stond nog na de dakrenovatie).
Steiger zal gehuurd worden voor die periode door de uitvoerende partij. Niet gek dus dat die er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:18

Fe2O3

Ja das roest

emot schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:53:
Ter referentie: Wij hebben vorig jaar 30 meter B37 bakgoot zelf gehangen na de dakrenovatie. Totale materiaalkosten ongeveer 900 euro. (steiger stond nog na de dakrenovatie).

[...]

Steiger zal gehuurd worden voor die periode door de uitvoerende partij. Niet gek dus dat die er op staat.
En daar gaat het dus bij mij er niet meer in. Een dakgotenlegger die niet zijn eigen stijgers heeft?

Ik snap dat je afschrijvingen hebt, maar die moet je in de materiaalprijzen verdisconteren. Net als dat het 'all in' prijzen van arbeid en materialen een streek in het voordeel van de aannemer is.

Het is een schimmige praktijk die op grote schaal wordt toegepast, en gezien de reacties vind men het blijkbaar normaal om niet alleen de aannemer in te huren en nog eens extra te betalen voor de materialen die de beste man zelf moet hebben om zijn werk goed uit te doen.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-05 10:43
Fe2O3 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:14:
[...]

En daar gaat het dus bij mij er niet meer in. Een dakgotenlegger die niet zijn eigen stijgers heeft?

Ik snap dat je afschrijvingen hebt, maar die moet je in de materiaalprijzen verdisconteren. Net als dat het 'all in' prijzen van arbeid en materialen een streek in het voordeel van de aannemer is.

Het is een schimmige praktijk die op grote schaal wordt toegepast, en gezien de reacties vind men het blijkbaar normaal om niet alleen de aannemer in te huren en nog eens extra te betalen voor de materialen die de beste man zelf moet hebben om zijn werk goed uit te doen.
Volgens mij begrijp jij er gewoon niet zoveel van. Stijgerbouw is ten eerste gewoon een vak apart. Voor een simpele dakgoot op 3 of 6 meter misschien niet. Maar op een dak met meerdere vlakken etc. toch zeker wel. Daarnaast moet je naast een stijger ook de mensen hebben om deze op te bouwen en af te breken. (die dan ook gewoon betaald moeten worden). Een paar dakdekkers die één keer per 2 weken een stijger opbouwen doen daar misschien wel dubbel zo lang over als een paar mannen die het dagelijks doen.
De dakdekker die bij ons het dak heeft gedaan heeft zelf ook gewoon geen stijgers. (althans geen grote)

Daarnaast zal je links of rechtsom toch gewoon betalen voor het materieel dat iemand gebruikt. Als ze een stijger zelf bouwen betaal je de uren en indirect in de totaalprijs ook nog de afschrijving. Op deze manier is het enigszins nog transparant.

En als laatste; je hoeft het niet te doen he. De klant is altijd degene die er akkoord mee gaat. Je kunt altijd vragen om een specificatie, en als die niet gegeven wordt kun je daar zelf je conclusies uit trekken.
Ik ben het met je eens hoor dat er soms schimmige praktijken worden uitgevoerd. Maar de klant gaat er nog altijd zelf mee akkoord.

[ Voor 11% gewijzigd door emot op 25-07-2024 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik begrijp de discussie over de steigerkosten niet. Linksom om rechtsom kost de steiger geld en gaat de uitvoerder dat niet cadeau doen. Wat maakt het dan uit of het in een uurtarief zit of in een losse post :?

Anyway: als je wil weten hoe de offerte is, dan vraag je er nog twee op. Easy peasy.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

Haan

dotnetter

Bij mij worden de dakgoten vervangen tegelijk met het vervangen van de dakpannen, voor net geen 1800 euro (2x 6m). Als ik dat keer 2 (=24m) doe zit ik op 3600, wat ongeveer gelijk is aan de TS + kosten steiger.

[ Voor 54% gewijzigd door Haan op 25-07-2024 15:06 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1