Iphone 12 zelf repareren of verkopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinna1999
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb nu drie jaar een iPhone 12 (64GB) en deze vertoont inmiddels aardig wat mankementen. De accu is versleten, de oplaadpoort werkt niet meer goed (ik heb de poort meerdere keren schoongemaakt en verschillende laders geprobeerd, maar het probleem ligt echt aan de poort zelf), en ik heb binnen een maand al twee keer de melding gehad dat er geen simkaart in mijn telefoon zat, terwijl dat wel het geval was. Als ik de simkaart eruit haalde en weer opnieuw plaatste, werd hij wel weer herkend.

Mijn vraag is nu: is het de moeite waard om deze problemen zelf te repareren en de telefoon dan door te verkopen? Of wat is een goede plek om je oude iPhone in te leveren en er nog een mooie prijs voor terug te krijgen?

*Er zitten wel wat krasjes rondom de telefoon, aan de aluminium rand aan de zijkant, maar niets op het scherm of de camera. Verder werkt hij nog goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Dinna1999 op 23-07-2024 10:15 ]

Beste antwoord (via Dinna1999 op 23-07-2024 11:04)

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Op sites als Swappie of Sobby kun je eenvoudig berekenen hoeveel jouw iPhone 12 nog waard is.

Zelf repareren zou ik niet zo snel doen. De iPhone 12 staat niet bekend om het makkelijk repareren (iFixit score 6 uit 10). Zo is het lastig om het toestel waterdicht te houden.

Maar als het een hobby van je is om elektronica te repareren, of als je het leuk vindt om nieuwe dingen te leren, dan zou ik het wel doen. Met het risico dat de kosten hoger uitkomen dan de verkoopwaarde, of dat het toestel helemaal niet meer te verkopen is.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-05 06:40

mv1

Dinna1999 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:11:
Ik heb nu drie jaar een iPhone 12 (64GB) en deze vertoont inmiddels aardig wat mankementen. De accu is versleten, de oplaadpoort werkt niet meer goed (ik heb de poort meerdere keren schoongemaakt en verschillende laders geprobeerd, maar het probleem ligt echt aan de poort zelf), en ik heb binnen een maand al twee keer de melding gehad dat er geen simkaart in mijn telefoon zat, terwijl dat wel het geval was. Als ik de simkaart eruit haalde en weer opnieuw plaatste, werd hij wel weer herkend.

Mijn vraag is nu: is het de moeite waard om deze problemen zelf te repareren en de telefoon dan door te verkopen? Of wat is een goede plek om je oude iPhone in te leveren en er nog een mooie prijs voor terug te krijgen?

*Er zitten wel wat krasjes rondom de telefoon, aan de aluminium rand aan de zijkant, maar niets op het scherm of de camera. Verder werkt hij nog goed.
Als de kabel in de poort zit, sluit de connector dan goed aan op de telefoon? Zo niet, dan zit er toch nog stof/vuil in je poort.

Als dit het geval is, kan het nog wel interessant zijn om je batterij te vervangen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Op sites als Swappie of Sobby kun je eenvoudig berekenen hoeveel jouw iPhone 12 nog waard is.

Zelf repareren zou ik niet zo snel doen. De iPhone 12 staat niet bekend om het makkelijk repareren (iFixit score 6 uit 10). Zo is het lastig om het toestel waterdicht te houden.

Maar als het een hobby van je is om elektronica te repareren, of als je het leuk vindt om nieuwe dingen te leren, dan zou ik het wel doen. Met het risico dat de kosten hoger uitkomen dan de verkoopwaarde, of dat het toestel helemaal niet meer te verkopen is.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinna1999
Ja, oké, ik denk dat ik het zelf wel ga repareren, want voor de accu en oplaadpoort ben ik niet heel bang voor om dat zelf te doen. Alleen snap ik niet wat er mis is met mijn simkaart of de simkaartlezer. Ik heb een foto van mijn simkaart toegevoegd. Ik heb die simkaart nog maar een half jaar en er maar paar keer uitgehaald, maar er zitten toch drie strepen/krasjes op. Ik weet niet hoe dat komt. Zou dit de reden kunnen zijn dat hij mijn simkaart een paar keer niet vond?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrGwbR-JdeSeIMv8yLQOqZKoH_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dl2OrTwnbBSv1ucDLgVKmEWg.jpg?f=fotoalbum_large

En de oplader gaat er helemaal in, er zit geen stof meer in of iets dergelijks.

[ Voor 4% gewijzigd door Dinna1999 op 23-07-2024 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35
Die krassen zijn gewoon van de contacten van de simtray. Ik denk dat alle simkaarten dat wel hebben danwel krijgen. Je moet je afvragen waarom het nodig is om de simkaart er uit te halen. Ik zou denken dat je die in je telefoon stopt en dan pas weer verwijderd wanneer je van telefoon wisselt. Je kan ook kijken of je naar een eSIM kan overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinna1999
Ja, daar had ik eigenlijk nooit echt bij stilgestaan. Alleen zit ik bij Lebara, en die ondersteunt nog geen eSIM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:33
Wat betreft de laadpoort - de iPhone 12 kan ook draadloos laden. Daarmee loop je een stuk minder risico en een draadloos ladertje kost niet veel (wel wat trager).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Plus trager opladen is beter voor de levensduur van je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinna1999
Ja, dat zeker. Ik heb dat ook wel, maar stel dat ik hem ga verkopen of zelf hou, dan heb ik liever dat hij normaal oplaadt in plaats van met een draadloze oplader.
Pagina: 1