Hallo Allemaal,
Ik heb laatst na een tijd weer een computer gebouwd met de volgende componenten:
Helaas branden bij de eerste boot gelijk al de ledjes die aangeven dat de CPU en RAM beiden niet werken, het scherm blijft daarnaast bovendien ook op zwart (geen boot menu). Dit terwijl alle fans (cpu en case) en de grafische kaart wel draaien als ik hem erin stop. Ik heb de volgende dingen daarom geprobeerd:
1. BIOS update naar de laatste versie
2. Met 1 stick werkgeheugen ipv 2 en op de aanbevolen plek
3. Buiten de kast starten
4. Kijken of de cpu pinnetjes nog in orde zijn
Dit alles mocht niet baten en daarom vraag ik eigenlijk aan jullie of ik nog iets over het hoofd heb gezien. Alles valt natuurlijk binnen de garantieperiode dus terugsturen kan altijd, maar ik vraag mij daarnaast ook af of er een manier is om te testen welke componenten wel werken en welke niet.
Alvast hartelijk dank!
Ik heb laatst na een tijd weer een computer gebouwd met de volgende componenten:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 193,- | € 193,- |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 125,98 | € 125,98 |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 548,- | € 548,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | € 138,60 | € 138,60 |
1 | Monitors | LG UltraGear 27GR75Q-B Zwart | € 200,- | € 200,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 119,52 | € 119,52 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 95,38 | € 95,38 |
1 | SSD's | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 157,90 | € 157,90 |
Totaal | € 1.607,93 |
Helaas branden bij de eerste boot gelijk al de ledjes die aangeven dat de CPU en RAM beiden niet werken, het scherm blijft daarnaast bovendien ook op zwart (geen boot menu). Dit terwijl alle fans (cpu en case) en de grafische kaart wel draaien als ik hem erin stop. Ik heb de volgende dingen daarom geprobeerd:
1. BIOS update naar de laatste versie
2. Met 1 stick werkgeheugen ipv 2 en op de aanbevolen plek
3. Buiten de kast starten
4. Kijken of de cpu pinnetjes nog in orde zijn
Dit alles mocht niet baten en daarom vraag ik eigenlijk aan jullie of ik nog iets over het hoofd heb gezien. Alles valt natuurlijk binnen de garantieperiode dus terugsturen kan altijd, maar ik vraag mij daarnaast ook af of er een manier is om te testen welke componenten wel werken en welke niet.
Alvast hartelijk dank!