Ik heb sinds een paar dagen de PG32UCD
M maar die coilwhine is voor mij even nieuw. En ik ben ook zeer gevoelig voor geluidjes, mijn mobo, x570 aorus, hoor ik bv ook continue licht fluiten door dat rotfannetje erop. Sowieso zegt het nog niets als je veel Youtube reviews hebt bekeken blijkt wel, daar zie je echt NOOIT alle eigenaardigheden en onhebbelijkheden zoals coilwhone of zoals waar ik last van had, spontane blackouts, scherm dat een paar sec op zwart gaat en dan terugkomt (waar velen last van schijnen te hebben!!). Of soms komt hij zelfs niet meer terug en blijft zwart. De laatste pakweg 36 uur gaat het al een stuk beter dan in het begin, geen blackouts meer, na veranderen van instellingen en fw upgrade.
Men zegt her en der dat de M is te prefereren boven de P, meer scherpte door glossy enzo.
Zou ze wel eens naast elkaar willen zien, al denk ik dat de verschillen zeer klein zijn Het is een hoop geld E1500 voor een schermpje, veel meer dan ik ooit heb uitgegeven voor een PC onderdeel. Heb mij ook gek laten maken door al die Youtube reviews hoe subliem/superieur/baanbrekend etc hij wel niet was. Dat OLED en de 240hz....... Hele andere wereld zou het zijn dan gewoon LCD.
Ach, ik heb na die paar dagen vooral het idee dat het in-game wat kleurrijker is (glossy), en komt smeuiger over, niet sneller, eerder wat stroperiger, dan mijn vorige scherm, een 32inch LCD 75hz VA (HP Omen 32).
Is het de E1500 waard? Nee.

Maar het is een prima ding vooralsnog, zonder dat ik hem nog maar 1 geluidje heb horen maken in ieder geval.
Maar zoals met eigenlijk alles, een stap vooruit valt vaak minder op dan een stap terug. De stap vooruit ging ook geleidelijk want niet in 1x alles optimaal ingesteld, waarschijnlijk nog steeds niet. Maar wellicht dat als ik na een tijdje de oude monitor weer zou aansluiten dat me dan pas vanalles opvalt (tegenvalt).
[
Voor 9% gewijzigd door
Anoniem: 1684272 op 18-08-2024 18:35
]