Sync externe opslag met One Drive

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimo73
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,

Ik wil MS 365 Family aanschaffen met 6TB One Drive verdeeld over 6 gebruikers van 1 TB per gebruiker.
Kan ik hiermee ook externe schijven syncen?
Ik wil namelijk 2 externe schijven syncen met ieder op een eigen One Drive account van 1TB, is dit mogelijk?
Op mijn laptop sla ik niets op, alleen op een SSD werkschijf en heb daarnaast 2 backup schijven, deze wil ik dus syncen met One Drive.

Ik ben benieuwd of dit mogelijk is en of iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-07 19:12
Ik heb ervaring met een aantal NAS opstellingen die zo een versleutelde externe backup krijgt. Dus in de nacht gaat het naar de one-drive. Dat is geen probleem. Alleen dan doe je het dus via een NAS.

Bij externe schijven zou ik dan kijken naar een backupprogramma die kan (versleuteld) synchroniseren naar een externe site zoals One Drive. Mogelijk zal je dan altijd zelf de backup moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 21:59
Met een tool als Rclone kan je gemakkelijk naar Onedrive sycen, ook als je alleen een laptop hebt. Het opzetten kost wat moeite maar eenmaal ingesteld is het syncen van de externe schijven gedaan met één commando naar Onedrive.

RClone Onedrive config

[ Voor 11% gewijzigd door Michiel313 op 23-07-2024 09:11 . Reden: Linkje toegevoegd ]

LAAG8 Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:31
Ik gebruik duplicacy (https://duplicacy.com/) precies hiervoor. Elke nacht wordt er een versleutelde backup gemaakt van een map op mijn server die naar OneDrive wordt gestuurd.

Je kunt dit ook gewoon installeren op je laptop (of laptops) zodat het lokaal draait. In plaats van op een server zoals bij mij.