Niet afgenomen "product" , wel rekening.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.552 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:55
Op zondag heb ik *knip* Commerciële dienst om hulp gevraagd ivm het niet werken van internet op mijn IMac.

Na te zijn gebeld en een terugbel afspraak te hebben gemaakt voor de volgende dag, werd mij direct een Tikkie met een betaal verzoek gestuurd van €58. ook zou men mij nog een bevestigingsmail sturen, deze heb ik nooit gehad.

Aangezien ik maandagochtend zelf de problemen heb kunnen verhelpen met mijn internet verbinding, heb ik de gene die mij heeft gebeld een bericht gestuurd dat hulp niet meer nodig was.

Deze ochtend een factuur van *knip* Commerciële dienst gehad van een bedrag van €46,50, let wel voor een Bel afspraak, er is niemand op mijn adres langs geweest.

Omschrijving Bedrag Totaal Btw
1 x Gemist/Te laat geannuleerde afspraak
Klant heeft niet (tijdig) geannuleerd of was niet aanwezig
tijdens de afspraak.
Minimale afname in rekening gebracht conform de
voorwaarden. Zie de voorwaarden in de
afspraakbevestigingmail of op onze website.

Voorwaarden zijn 9 kantjes lang....

Vindt het mede gezien het direct sturen van een Tikkie en 2 verschillende bedragen een beetje op een scam lijken.

Hoe hier mee om te gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 23-07-2024 09:01 . Reden: Naam bedrijf weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De factuur die je hebt ontvangen is niet voor de belafspraak zoals je schrijft.
De factuur is voor het annuleren van de afspraak die binnen 24uur plaats zou gaan vinden.

In de algemene voorwaarden onder kopje 7 staat wat er gebeurt bij deze situatie, daar houden ze je aan (minstens 45mins betalen).

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Lijkt me redelijk. Je had een afspraak en hebt hem last-minute afgezegd. Daar zitten dan kosten aan verbonden, daar ontkom je bij veel afspraken niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok maar hoe dan om te gaan met het sturen van een Tikkie en daarna een factuur voor een ander bedrag komt vreemd over bij mij .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Je krijgt 11.50 terug, daar hoef je niets voor te doen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
ramrodwillem schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 06:54:
Ok maar hoe dan om te gaan met het sturen van een Tikkie en daarna een factuur voor een ander bedrag komt vreemd over bij mij .
Eerste tikkie: betaling gehele afspraak.

Tweede bedrag: kosten na annulering.

Zo simpel dat ik me afvraag waar het onduidelijk is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
XelaRetak schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 06:58:
[...]

Tja ik vind een Tikkie van een bedrijf binnen 10min verdacht dezer dagen, zeker als men via de telefoon aangeeft dat er een factuur naar je wordt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Daar kan ik wel inkomen.

Mocht dat nog een keer gebeuren, bel ze weer op en vraag waarom je meteen een tikkie krijgt en niet achteraf kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
DaWizza schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 06:56:
Je krijgt 11.50 terug, daar hoef je niets voor te doen.
Haha , ja zo kan je er ook naar kijken.

Blijf het een vreemde werkwijze vinden, Tikkie en dan een factuur met ook nog verschillende bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:02
DaWizza schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 07:02:
Daar kan ik wel inkomen.

Mocht dat nog een keer gebeuren, bel ze weer op en vraag waarom je meteen een tikkie krijgt en niet achteraf kunt betalen.
Dat kan volgens hun site ook, met een ideal-link die je toegestuurd krijgt. Denk dat ze die gerust willen sturen als je het vraagt, tikkie lijkt mij alleen maar makkelijker.

Maar ze sturen normaal ook iemand langs, telefonische afspraak doen ze volgens hun site als er haast bij is. Denk dat het bedrijf TS op die manier tegemoet heeft willen komen om zo snel mogelijk zijn internetprobleem op te lossen, en voor het gemak alvast een tikkie heeft gestuurd. We kennen alleen zijn kant, we weten niet of hij gezegd heeft dat er veel haast bij is, of het niet eerder kon dan a.s. woensdag etc.

Maar zij hebben dus gelijk iemand ingepland voor de volgende dag en vervolgens zegt TS op die ochtend de afspraak af. Is ook niet raar dat ze dan de gemiste tijd in rekening willen brengen.

Sorry TS, dat je hier niet de steun vindt die je zocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Compuchip87 op 23-07-2024 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Gemiste tijd, ik heb me afgemeld en ben ook niet door hun gebeld op afgesproken tijdstip.
Ook heb ik de bevestigingsmail niet ontvangen.

Blijf die 2 verschillende bedragen ook vreemd vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door ramrodwillem op 23-07-2024 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:32

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Bovenstaande reacties zijn meer dan duidelijk lijkt mij. Wat wil je nu verder nog bereiken? Volgende keer niet zomaar vage bedrijfjes gaan bellen is de les die je hieruit leer!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
PeepPeepPeep schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:33:
Bovenstaande reacties zijn meer dan duidelijk lijkt mij. Wat wil je nu verder nog bereiken? Volgende keer niet zomaar vage bedrijfjes gaan bellen is de les die je hieruit leer!
Ja jij vindt het een vaag bedrijf dan, waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
ramrodwillem schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:28:
Gemiste tijd, ik heb me afgemeld en ben ook niet door hun gebeld op afgesproken tijdstip.
Ook heb ik de bevestigingsmail niet ontvangen.

Blijf die 2 verschillende bedragen ook vreemd vinden.
Je blijft maar doorgaan over die 2 verschillende bedragen, maar die zijn dus al helder uitgelegd. Wat is er nu nog niet duidelijk daaraan?
XelaRetak schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 06:58:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

ramrodwillem schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:34:
[...]

Weet je wat? Betaal gewoon je eerste tikkie, het volledige bedrag. Jij blij, iedereen blij.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Nou, ik niet blij, wil niet betalen voor niet geleverde diensten als ik niet ben gebeld.

Dank voor de input, ik weet genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
ramrodwillem schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:39:
Nou, ik niet blij, wil niet betalen voor niet geleverde diensten als ik niet ben gebeld.

Je betaalt dus ook niet voor een dienst die niet is geleverd. Je betaalt voor het laattijdig annuleren. En dat heb je dus wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Dan betaal je gewoon niet. Lijkt mij sterk dat ze een deurwaarder langs sturen of een rechtszaak starten voor dat bedrag. Hooguit nog wat mailtjes en telefoontjes van ze. En een volgende keer zullen ze je echt niet helpen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat er ook kosten zijn na annulering is voor diensten niet vreemd.
7.1 Opdrachtgever heeft het recht om de opdracht kosteloos te annuleren, mits dit minstens 24 uur
van tevoren geschied, behalve als er reeds kosten zijn gemaakt zoals bestellingen ten behoeve van
de opdracht of als er al vooronderzoek heeft plaatsgevonden.
7.2 Bij annulering binnen 24 uur voorafgaande aan de geplande uitvoering van de opdracht is opdrachtgever de kosten van de minimale afname (3 kwartier) verschuldigd.
Dat staat ook helemaal niet verstopt. De drie kwartier staat ook op diverse plaatsen. Ik zie daar niets mis mee.

Wel zijn er een aantal zaken die om andere redenen niet kloppen.
Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en privacy beleid *
Zonder zelfs een link te geven naar die AV of privacybeleid (waarbij het onzin is dat je voor dat tweede akkoord zou moeten geven). En de knop 'verzenden;' maakt niet duidelijk dat er een betaalverplichting uit voort komt.

Een tikkie voor een bedrijf: vreemd..

Hoe dan ook, dit heeft weinig van doen met Privacy en beveiliging dus ik zet het door naar de shopping-buren :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Je maakt een afspraak bij de kapper, morgenochtend 10.00 uur. Knippen kost 30 euro.

Ineens vind je een tondeuse thuis en besluit je het zelf te doen. Je annuleert de afspraak bij de kapper.

De kapper baalt van mensen zoals jij. Afspraak maken en last minute afzeggen of niet op komen dagen. De vraag is of hij jouw lege plekje nog kan vullen. Deze heeft daarom de policy, binnen 24 uur afzeggen? Kan, betaal je 20 euro.

Niks onlogisch aan. Je hebt zelf niet doorgedacht of de voorwaarden doorgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:02
PeepPeepPeep schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:45:
[...]

Dan betaal je gewoon niet. Lijkt mij sterk dat ze een deurwaarder langs sturen of een rechtszaak starten voor dat bedrag. Hooguit nog wat mailtjes en telefoontjes van ze. En een volgende keer zullen ze je echt niet helpen. Succes.
Ik weet niet of dit nou zulk goed advies is :-)

Ik denk dat ze het na twee brieven naar een incassobureau kieperen en die gaat echt wel proberen dit even te halen. Zuiverder krijg je ze niet, lekker 250 euro 'kosten' erbovenop en cashen.

Betaal lekker die vier tientjes en beschouw het als leergeld om niet voorbarig dit soort bedrijfjes in te schakelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:55
PeepPeepPeep schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:45:
[...]

Dat bedrag loopt met incassokosten heel snel op naar iets wat wel de moeite waard is om te procederen. En als het bedrijf in zijn recht staat zijn de kosten dan ook voor TS. Dus dit lijkt me een heel slecht advies...

My 2 cents @ramrodwillem : je hebt een dienst aangevraagd en op het laatste moment niet afgenomen. Het is niet meer dan redelijk dat je daarvoor betaalt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:26
*knip* Offtopic. Reacties als deze voegen niets toe aan de discussie en helpen TS niet verder.

[ Voor 70% gewijzigd door Yorinn op 23-07-2024 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:18
vj_slof schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:58:
[Mbr] *knip* Offtopic. Reacties als deze voegen niets toe aan de discussie en helpen TS niet verder. [/]
Op zondag heb ik *knip* Bedrijf om hulp gevraagd ivm het niet werken van internet op mijn IMac.
Dit doen ze bij ziggo ook als je ze belt, “heeft u storing met internet? Kijk voor veelgestelde vragen op onze website”

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 23-07-2024 09:27 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 10:53
vj_slof schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:58:
[Mbr] *knip* Offtopic. Reacties als deze voegen niets toe aan de discussie en helpen TS niet verder. [/]
Dat ging niet, want hij had geen internet ;)

Maar op de website zijn de voorwaarden goed te vinden, dus je kunt niet beroepen op het feit dat je deze niet kon lezen. Ze zijn ook niet lastig te lezen. Dat het wel 9 pagina's zijn is geen reden om het niet te lezen. Ik gok erop dat je het telefoonnummer ook op de website hebt gevonden.

Dus ik zou gewoon betalen. Dat je niet gebeld bent komt omdat je het zelf hebt geannuleerd en zoals hierboven al staat, is dan punt 7 van de voorwaarden geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ramrodwillem schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:34:
[...]

Vind jij van niet? Waarom dan dit topic?

Een tikkie is appart voor een bedrijf, kosten voor te laat annuleren lijkt me normaal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 10:53
Marzman schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:18:
[...]

Een tikkie is appart voor een bedrijf, kosten voor te laat annuleren lijkt me normaal.
Tikkie zie je wel vaker nu. Op markten wordt het ook al veel gebruikt. Zelfs in winkels kom ik het al tegen. En zo kijkend naar deze website is het een dienst opgezet door studenten. Dus zo vreemd vind ik het ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 08:42
Denk niet dat TS nog terug komt, die heeft duidelijk zijn zin niet gekregen dat hij dit weg kan schuiven en wil van niks anders weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Dat je niet blij bent is ergens te begrijpen, maar ik hoop dat jij het ook van de andere kant kunt bezien. Ze hebben een persoon ingepland om jouw te komen helpen. Die zeg je enkele uren voor de afspraak af. Nu heeft men ineens een persoon die een gat heeft waarin hij/zij geen dienst kan leveren maar wel nog door de baas betaald moet worden. Men heeft mogelijks andere klanten die ook dringende hulp nodig hebben moeten afwijzen of op een later moment moeten inplannen.

Je hebt een dienst geboekt, je bent daarbij akkoord gegaan met de algemene voorwaarden die dat je blijkbaar perfect kon nalezen op hun website en bent nu ontevreden omdat de dienstverlener je een bedrag aanrekent dat in die voorwaarden vermeld werd.

Maar stel je nu even voor dat je op maandagochtend niet zelf een poging ondernomen had om het nog een keer op te lossen, die technieker komt langs en lost het probleem op enkele minuten op en je ziet dan ook ineens hoe eenvoudig de oplossing was en dat je dat zelf ook nog had kunnen vinden met wat meer moeite. Was je dan wel blij geweest omdat iemand waarvoor je een uur betaald het op enkele minuten oplost? Ik heb zo een gevoel dat je hier dan had komen klagen over hoe oneerlijk dat dan weer niet geweest zou zijn.

Het is niet zo dat men jouw heeft laten betalen voor een dienst die niet geleverd is, het is dat jij die dienst zelf op een te korte termijn geannuleerd hebt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 18:33
SunnieNL schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:19:
[...]

Tikkie zie je wel vaker nu. Op markten wordt het ook al veel gebruikt. Zelfs in winkels kom ik het al tegen. En zo kijkend naar deze website is het een dienst opgezet door studenten. Dus zo vreemd vind ik het ook weer niet.
Het hangt er denk ik van af wat voor bedrijf het is. In principe doe ik geen Tikkies, behalve bij de kleine barbier waar ik kom. Prima. Ik hoef daar ook geen factuur van. Ik zou het bijvoorbeeld raar vinden als mijn tandarts ineens met een Tikkie komt. :)

Mijn partner komt wel eens bij een nagelsalon of beauty salon en daar is betalen met Tikkies vaak erg normaal, tenzij je bij een keten komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheezborger op 23-07-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Marzman schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:18:
[...]

Misschien als je een zakelijke overeenkomst hebt. Maar als mijn kapper me een tikkie stuurt voor het niet nakomen van mijn knipbeurt is hij een klant kwijt. Zou wat zijn zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 17:03
Hoe annuleer je precies een afspraak voor de volgende dag, 24 uur vantevoren?
Je kunt je afvragen of die annuleringsperiode redelijk is.

Dat gezegd hebbende, ik vind wel dat TS een vergoeding verschuldigd is. Rest alleen de vraag wat redelijk is.
De opdrachtnemer heeft er weliswaar iemand voor ingepland, maar die heeft wss niet hoeven wachten op een nieuwe klant, zoals bij een kapper of tandarts.

Ik zou het ook gewoon zien als leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Ik heb de TS al even niet meer gezien. We lijken nu wat met elkaar door te modderen in het topic. Voor mij reden om een slotje te plaatsen. De TS mag zich uiteraard melden mocht hij een update hebben en/of verder willen interacteren dan kan het topic wat mij betreft zonder problemen weer open. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.