Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Mijn vraag:
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Canon G3X. Vanwege de zoom van 600mm ((25×) wil ik de viewer evf-dc2 op de flitsschoen plaatsen. De camera en viewer heb ik los van elkaar 2de hands gekocht.

Om de viewer te kunnen gebruiken moet de firmware een update krijgen, de software en de stap voor stap procedure heb ik gevonden op internet.

Maar het verrassende is dat in het menu de optie firmware en update ontbreekt. Ik heb heel wat afgestruind op het net maar kan niet vinden hoe ik de update voor elkaar moet krijgen.
Iemand herkenning of een tip?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:25
Heb je de uitleg op deze pagina onder 'omschrijving' gelezen: https://www.canon.nl/supp...ductTcmUri=tcm:16-1273232
Dit verwijst naar een document wat in de uitgepakte download zit. Heb je dat doorgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Dankjewel, het document en de bestanden ken ik.
Het stappenplan komt er op neer dat de update (zip file) wordt gedownload, opgeslagen en uitgepakt. Het firmware bestand wordt op de sd-kaart van de camera gezet. Vanuit het menu van de camera wordt de firmware geïnstalleerd. Alleen ... het lijkt of er stukken van het menu ontbreken want de opties huidige firmware en het updaten ervan staan er niet in. Ik vermoed dat dit een van de eerste series van de g3x is waarbij dat gewoon niet mogelijk is.
Een update is wel noodzakelijk want naast de viewer werkt nfc helemaal niet en wifi gaat heel moeizaam.
De verkoper is zo super sportief om de koop aangedaan te maken en de camera terug te nemen dus daar is voor mij het probleem opgelost. Prima maar ook wel jammer.