Hoe foto's op iPhone houden na uploaden naar iCloud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-08-2024
Mijn tweede iPhone (XR) (reserve na diefstal van mn eerste). Op deze reserve staan heel veel foto's van de gestolen iPhone. Deze heb ik naar de iCloud overgezet en zie ze in die cloud (ingelogd op een Windows laptop) ook staan in de iCloud-Bibliotheek. Ik zie ze ook nog op de reserve-iPhone zelf. Via de iCloud blijkbaar want als ik een foto of video nu op de reserve-iPhone verwijder dan zie ik die ook synchroon uit de iCloud-Bibliotheek op de laptop verwijderd worden richting [Recent verwijderd]. De foto's lijken dus niet meer fysiek op de iPhone zelf te staan. Kunnen foto's en video's ook fysiek op een iPhone zelf blijven staan na uploaden naar de iCloud ?

Ik vraag dit omdat de 1e iPhone gestolen is. Ik heb deze via iCloud.com/find op afstand geblokkeerd en zie daar ook een optie staan "wis apparaat" (op afstand dus). Maar ik ben bang dat als ik dat doe dat ook meteen de foto's van de gestolen iPhone synchroon uit de iCloud verwijderd worden en alles voorgoed weg is.

Graag advies. Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:32

Aiii

何これ

Ten eerste, je foto’s worden niet uit iCloud gewist als je de oude iPhone op afstand wist.

Maar voor je originele vraag, het vinkje omzetten naar download and keep originals: https://support.apple.com/nl-nl/105061

Desalniettemin zal je iCloud data en je telefoon library synchroon blijven lopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Aiii op 22-07-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebi
@Aiii Dankjewel voor je antwoord. Een ander vraagje had ik nog. De gestolen iphone als "verloren" opgegeven en daarbij een bericht ingesteld wat naar ik denk weergegeven wordt als de telefoon ergens weer aangezet wordt. Weet u of mijn bericht dan direct leesbaar is of dat de vinder perse in mijn telefoon moet kunnen komen via de pincode voordat hij/zij mijn bericht lezen kan. In het bericht staat natuurlijk "graag contact met mij opnemen als u deze mobiel gevonden heeft....."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Laatst online: 06-06 09:32

mv1

ebi schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:54:
@Aiii Dankjewel voor je antwoord. Een ander vraagje had ik nog. De gestolen iphone als "verloren" opgegeven en daarbij een bericht ingesteld wat naar ik denk weergegeven wordt als de telefoon ergens weer aangezet wordt. Weet u of mijn bericht dan direct leesbaar is of dat de vinder perse in mijn telefoon moet kunnen komen via de pincode voordat hij/zij mijn bericht lezen kan. In het bericht staat natuurlijk "graag contact met mij opnemen als u deze mobiel gevonden heeft....."
Het verloren wordt direct zichtbaar zodra je iPhone connectie heeft gemaakt met het internet.
Je hoeft dus niet de iPhone te unlocken om het bericht te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebi
dankjewel