Alarmsirene vraag meer volt dan de centrale geeft

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarDW
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
Na overweging heb ik mij terug een nieuw bekabeld alarmsysteem gekocht. Nu merk ik dat mijn sirene een nominale voeding vraagt van 13.8v, maar... mijn centrale blijkt maar 12v te geven voor het aansluiten van de sirene. Nu is mijn vraag of dat enig verschil maakt? Toen ik destijds de sirene aankocht, en liet installeren, viel het mij op dat ze niet zo krachtig was dan haar voorhanger. De installateur vertelde mij toen dat dit inderdaad correct was, en dat dit wettelijk bepaald was. Nu ben ik bang dat wanneer ik er 12v op zal aansluiten, ze nog es zal inboeten op de kracht van het geluid. Of zie ik het verkeerd?

Beste antwoord (via MarDW op 24-07-2024 07:36)

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 18:49
13.8v is de normale uitgang spanning van een 12v alarm systeem. Een 13.8v sirene zou gewoon moeten werken . Waarschijnlijk komt er ook boven de 13volt uit je alarm systeem. Dit omdat anders de accu niet juist bijgeladen wordt.

Mocht het dan nog niet werken dan is het tijd voor een nieuwe sirene

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:56
Druk eens op de testknop.

Je zal zien dat het aantal dB dat geproduceerd wordt wat lager ligt.

Geen idee welke sirene je hebt, dus weet ook niet of het te weinig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarDW
De sirene is een AVS-TS85X led plus. Vond ze op vorig systeem al niet erg luid, terwijl ze op max geluid stond. Het nieuwe systeem is nog niet geïnstalleerd omdat het huis nog niet af is. Alvast dank voor de reactie. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Het voltage is wat het is. Alarmsystemen werken nou eenmaal op +/- 12v. Kan een voltje schelen links of rechts, maar alleen een andere sirene gaat een ander geluid produceren.

Test het en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22
Volgens de specificaties heeft de sirene een eigen batterij van 12 Volt en een voedingsspanning van 9,6 - 15 Volt.
https://www.rassecurity.c...uctdetail/avsts85xledplus
Hoe je met 9,6 V een batterij van 12 V kan opladen is dan de vraag, maar misschien is daar een schakeling voor ingebouwd.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarDW
JukeboxBill schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:23:
Volgens de specificaties heeft de sirene een eigen batterij van 12 Volt en een voedingsspanning van 9,6 - 15 Volt.
https://www.rassecurity.c...uctdetail/avsts85xledplus
Hoe je met 9,6 V een batterij van 12 V kan opladen is dan de vraag, maar misschien is daar een schakeling voor ingebouwd.
Ik begrijp de werking ook niet zo goed van de sirene. Voor zover ik het begrijp, gaat de sirene bij alarm werken via de stroom van de batterij, dus in principe zou de voeding van de sirene (13.8v) geen rol spelen... toch lijkt het WEL invloed te hebben op de kracht van de sirene. De nieuwe centrale moet worden aangesloten op het gewone net, en ik had gelezen dat de output van de centrale 13.8v zou zijn, kan zijn, maar niet voor de uitgang van de sirene. Je krijgt er ook geen degelijk schema ofzo bij. Het enige wat ik kan proberen is de sirene apart voorzien van voeding, en kijken of dit werkt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 18:49
13.8v is de normale uitgang spanning van een 12v alarm systeem. Een 13.8v sirene zou gewoon moeten werken . Waarschijnlijk komt er ook boven de 13volt uit je alarm systeem. Dit omdat anders de accu niet juist bijgeladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarDW
Simply_jeroen schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:42:

Dank voor de info. Ga proberen de centrale en sirene vandaag nog te verbinden voor een test. En anders koop ik een sirene van een andere leverancier. Van AVS heb ik 2 sirenes, om die reden dat de sirene voorraan het huis hangt, en wij achteraan het huis slapen (amper 15-20m). We hebben in al die jaren 1 keer sabotage alarm gehad om klokslag 4u in de morgen. Ik werd toen wakker, en hoorde, dat er ergens, wat in de verre verte leek, een alarm afging. Die ochtend bij het opstaan merkte ik dat het ons alarm was geweest. We hebben dan een 2de sirene gehangen aan de achterkant van het huis.
Pagina: 1