Refurbished in plaats van nieuw

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:46

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Ik kreeg een notificatie dat de uitvoering: Apple iPhone 14 Pro, 256GB opslag Zwart opeens extreem veel goedkoper is op Mediamarkt Marketplace. Het blijkt echter om een refurbished artikel te gaan.

In mijn ervaring is zo’n fout met een refurbished product vaak het topje van de ijsberg en heeft zo’n leverancier nog meer producten onterecht als nieuw in de pricewatch staan. Dat heb ik hier echter niet gecheckt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nu is het MediaMarkt Marketplace met een vloedgolf aan tweedehands/refurbished producten, vooral iPhones maar ook andere smartphones.
Een paar weken terug waren het ProductPine en JBL die tweedehands/refurbished spullen dumpten.
En ook BOL Marketplace heeft in het verleden veel tweedehand spullen geplaatst, maar na een paar maanden en vele klachten stop dat en sindsdien zijn overtredingen van deze marketplace toch echte uitzonderingen.

Het wordt ook duidelijk vermeldt op de eigen site dat het product refurbished of tweedehands is, dus waarom dat niet gewoon aan het artikel bij Tweakers koppelen? Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Die foute producten worden door Tweakers na klachten verwijderd en het lijkt erop dat er bij herhaling ook gesproken wordt met de aanbieders.
Maar de foute vermeldingen worden niet uit de historie van de pricewatch gehaald waardoor de schade permanent is.
Technisch zou het toch prima mogelijk moeten zijn dit met terugwerkende kracht te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Let erop dat Mediamarkt nu ook zo'n hip "Platform voor derden" geworden is. Dus ze staan nu externe verkopers toe op hun platform te verkopen, zoals Bol, Aliexpress en Amazon.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
BOL Marketplace was in het begin, een paar jaar terug, ook droeve ellende. Daar zal iemand bij Tweakers vele klachten per dag over hebben gehad.
Daarna waren er lange tijd aanbieders als Retourdeals bij BOL actief, die claimden dat producten nieuw waren met volledige garantie, maar de naam alleen al is twijfelachtig.

Amazon Marketplace lijkt tot nu toe de status van producten netjes in de gaten te houden en geen refurbished producten op Tweakers te dumpen. Vermoedelijk is dit ook omdat ook andere third-party aanbieders van vergelijkbare producten met een 'nieuw' status anders oneerlijke concurrentie krijgen.

Ali zit (gelukkig?) nog niet op Tweakers.

Nu maar hopen dat Tweakers snel actie onderneemt tegen Mediamarkt Marketplace.

Wat ik me wel afvraag is wat deze 'overtreders' daar zelf voor belang bij hebben? Vermoedelijk betalen ze per klik. En Tweakers verwachten nieuwe producten voor een mooie prijs. Dus wel klikken, niet kopen, maar wel de aanbieder op kosten jagen.
Dan lijkt het me ook voor de aanbieder beter om het vinkje refurbished gewoon te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Flitzer op 22-07-2024 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05 19:10

Mooijekind

Manager Product Content
Excuus voor alle valse notificaties.

Mediamarkt Marketplace is gisteren live gegaan en blijkbaar is er iets niet goed gegaan bij het samenstellen van de feed. Er staan nu dus ook refurbished leveranciers in wat uiteraard niet de bedoeling is.
Ik heb deze de prijzen van deze shop inmiddels uit de listing gehaald en het probleem doorgegeven aan ons supportteam. Zij gaan met Mediamarkt aan de slag om wel een correcte feed te krijgen.

Zoals @Flitzer al aangeeft levert dit een shop niets op behalve ergernis van gebruikers. Veel kliks en geen verkopen. En wij zijn er uiteraard ook niet blij mee omdat dit niet goed is voor de betrouwbaarheid van de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Worden de prijsgrafieken ook weer recht getrokken? Nu staat er best wel een 'valse' dip in, en dat vertekent het beeld qua prijsontwikkeling.

edit: ik zie dat de boel weer is opgeruimd. Netjes :) .

[ Voor 16% gewijzigd door spone op 23-07-2024 10:35 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.