Hoi,
Sinds enige tijd "ik weet niet wat er veranderd is" heb ik ongelovelijk slechte verbindingen in
het thuis netwerk. We gebruiken de EU versie van de Fritzbox 7590AX en een repeater van
Fritz, de 1200AX en 2 LAN aangesloten Gigabit switches.
Via KPN een 200 Mbit/s aansluiting glasvezel
We hebben zeer veel wifi stopcontacten, 2 Alexa bolletjes, een Bose 700 soundbar met Alexa
2 LAN aangesloten kamera's en diverse Wifi lampen.
Kabels voor zover ik weet cat5
Naar mijn weten is er weinig veranderd, 3 computers geformatteerd en opnieuw geinstalleerd
2 met windows 11 en 1 windows 10. Bekabeling is niets aan veranderd, switches ook niet.
Toch valt internet "zowel LAN als Wifi" continu weg om dan enige tijd later vanzelf weer terug
te komen.
Alle apparaten uitgeschakeld en opnieuw opgestart, zonder enig positief effect.
Wat kan er aan de hand zijn?
Ik ben een absolute leek op het gebied van netwerken, mocht er informatie ontbreken
hoop ik dat ik die kan aanvullen.
Sinds enige tijd "ik weet niet wat er veranderd is" heb ik ongelovelijk slechte verbindingen in
het thuis netwerk. We gebruiken de EU versie van de Fritzbox 7590AX en een repeater van
Fritz, de 1200AX en 2 LAN aangesloten Gigabit switches.
Via KPN een 200 Mbit/s aansluiting glasvezel
We hebben zeer veel wifi stopcontacten, 2 Alexa bolletjes, een Bose 700 soundbar met Alexa
2 LAN aangesloten kamera's en diverse Wifi lampen.
Kabels voor zover ik weet cat5
Naar mijn weten is er weinig veranderd, 3 computers geformatteerd en opnieuw geinstalleerd
2 met windows 11 en 1 windows 10. Bekabeling is niets aan veranderd, switches ook niet.
Toch valt internet "zowel LAN als Wifi" continu weg om dan enige tijd later vanzelf weer terug
te komen.
Alle apparaten uitgeschakeld en opnieuw opgestart, zonder enig positief effect.
Wat kan er aan de hand zijn?
Ik ben een absolute leek op het gebied van netwerken, mocht er informatie ontbreken
hoop ik dat ik die kan aanvullen.