Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-06 21:43
We hebben een vloerverwarming verdeler (zie foto) die boven een groot deel verwarmd maar niet de kamers waar de verdeler in staat. Dit zijn drie kamers en hebben denk ik rond de 3/4 groepen nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GwrvNxM0uGOhvN1tCAtmKrHXfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EvAp5EEZ5yN6BE2ae3R9fgVQ.jpg?f=fotoalbum_large

De vloerverwarming installateur had voorgesteld eenzelfde verdeler met 3/4 groepen te koppelen aan de rechter kant met de extra groepen en dat dit geen probleem moet zijn en veel goedkoper dan de bestaande verdeler te vervangen.

Het is allemaal laag temperatuurverwarming en wordt door een uponor unipipe plus 33x3 aangevoerd.

Wat vinden jullie?

[ Voor 25% gewijzigd door shadylog op 22-07-2024 15:05 ]

Beste antwoord (via shadylog op 30-07-2024 22:02)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35
Zolang je de juiste diameter koppeling en buizen gebruikt om die verdeler te koppelen zal dat wel meevallen. Wel opnieuw de lussen inregelen, maar dat moet je ook als je parallel nog een extra verdeler bijplaatst.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:28
Ik vind dat die installateur een goed plan heeft. Wat maakt het dat je aan zijn advies twijfelt?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-06 21:43
Ik ben bang voor drukverlies/flow verlies op de nieuwe verdeler ivm warmtepomp. Zou een aparte aanvoer/afvoer niet beter zijn of maakt dat niet heel veel uit? Ik weet dat de laatste groepjes het altijd wat zwaarder hebben in een verdeler, en dan nu misschien wordt dat probleem uitvergroot?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35
Zolang je de juiste diameter koppeling en buizen gebruikt om die verdeler te koppelen zal dat wel meevallen. Wel opnieuw de lussen inregelen, maar dat moet je ook als je parallel nog een extra verdeler bijplaatst.