Vraag mbt bose acoustimass

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzy66
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-08-2024
Mijn vraag
via marktplaats kocht ik een setje oude bose acoustimass speakers. Omdat ze zo handig klein zijn en beter passen op die muur. Nu ben ik geen licht op gebied van dit soort zaken en dacht dat ze prima mijn oude wandspeakers zouden kunnen vervangen. Maar nu blijkt het geluid uit die Bose ontzettend blikkerig zonder bastonen. Ik vermoed dat ik me vergist heb en ik dus speakers heb gekocht waar eigenlijk een subwoofer bij zou moeten voor het basgeluid. Klopt dit? En zo ja, wat voor subwoofer moet ik dan kopen? Het zijn denk ik een van de eerste serie acoustimas.
Is hier nog wat mee te beginnen? En hoe sluit ik dat dan aan? Ik heb een Yamaha A-S201 versterker.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:12
Ik ken alleen de Bose Acoustimas 5 van 30 jaar geleden.
Deze is altijd met subwoofer.
Sterker nog, de sateliet speakers sluit je aan op de subwoofer en de subwoofer sluit je aan op de versterker.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:02
Niks mee te beginnen. Zelfs al zou je hier een subwoofer bij combineren. De pakjes van Bose beginnen ergens boven de 250 hz. Een reguliere subwoofer komt niet tot zn hoge frequenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:49
Alle Acoustimass setjes werden voorzien van een, wat Bose noemt, een basmodule. Hierop worden de kleine speakertjes op aangesloten. Zonder zo’n basspeaker (subwoofer) komt er inderdaad geen fatsoenlijk geluid uit. Alles onder de 250Hz mis je dan, en dat is veel…
Dus probeer zo’n Bose basmodule op de kop te tikken op b.v. Marktplaats anders kan je er niet zo veel mee. Daar staan ze al vanaf €50 te koop.

[ Voor 4% gewijzigd door sonsan op 23-07-2024 13:22 ]