Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scmp
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-08-2024
Hallo,

2 vragen over aanschaf van Sonos (Sub en Era100).

Ik ga mijn Sonos Beam Gen1 upgraden naar Sonos Arc. Ik wil een boost geven aan de geluidservaring in mijn woonkamer.

Ik wil - nu - 1 of 2 Era 100 óf Subwoofer aanschaffen, en later uitbreiden met de ander.

Welke zou ik nu aanschaffen, de Era100 of Subwoofer (naast de Sonos Arc)?

En voor de Subwoofer, zou ik dan een Sub Gen3 nemen, of de Sub mini? Mijn woonkamer is een redelijke standaard tussenwoning-woonkamer: 5m breed, 5m lang, met een open keuken van ongeveer 2m breed en 4,5m lang. Maar in de keuken hoeft er in principe geen geluid te komen.

Ik gebruik het voor met name muziek luisteren en af en toe gamen op mijn PS5. Film kijken doe sporadisch, aantal keren per jaar.

thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry142
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 10:44
Ik heb zelf thuis een arc + sub gen2 met 2 era 100's als rears. Prima voor te gamen / films en muziek.
Wel ff met true play afstellen en dan ga je er geen spijt van krijgen.
Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scmp
barry142 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:27:
Ik heb zelf thuis een arc + sub gen2 met 2 era 100's als rears. Prima voor te gamen / films en muziek.
Wel ff met true play afstellen en dan ga je er geen spijt van krijgen.
Gr.
En als je moet kiezen, de Sub eerst of de Era 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Scmp schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:21:
Hallo,

2 vragen over aanschaf van Sonos (Sub en Era100).

Ik gebruik het voor met name muziek luisteren en af en toe gamen op mijn PS5. Film kijken doe sporadisch, aantal keren per jaar.
Voor met name muziek luisteren is een soundbar eigenlijk niet geschikt. Of beter gezegd, niet de optimale oplossing. Een soundbar zou ik persoonlijk alleen gebruiken voor het verbeteren van het geluid van de TV. Dus voor TV, films, series en gaming. Voor muziek wil je liever wat grotere, en daarvoor ontwikkelde, speakers dan die kleine tweetertjes uit een soundbar.

Sta je open om te kijken naar twee boekenplank speakers (of monitor speakers), een losse subwoofer en (kleine) versterker? Aangezien je naar Sonos spul kijkt heb je wel een leuk budget in gedachten om dat te kunnen kopen.

Mocht je dat niet willen, wat is je doel met die Era 100 of 300? Die alleen voor muziek of moeten die surround gaan verzorgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 22-07-2024 13:32 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scmp
Hulleman schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:30:
[...]

Voor met name muziek luisteren is een soundbar eigenlijk niet geschikt. Of beter gezegd, niet de optimale oplossing. Een soundbar zou ik persoonlijk alleen gebruiken voor het verbeteren van het geluid van de TV. Dus voor TV, films, series en gaming. Voor muziek wil je liever wat grotere, en daarvoor ontwikkelde, speakers dan die kleine tweetertjes uit een soundbar.

Sta je open om te kijken naar twee boekenplank speakers (of monitor speakers), een losse subwoofer en (kleine) versterker? Aangezien je naar Sonos spul kijkt heb je wel een leuk budget in gedachten om dat te kunnen kopen.

Mocht je dat niet willen, wat is je doel met die Era 100 of 300? Die alleen voor muziek of moeten die surround gaan verzorgen?
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb eigenlijk al heel veel Sonos One SL (in de slaapkamers, zolder, badkamer en in de tuin (overdekt)) dus om die reden wil ik graag binnen het Sonos ecosysteem blijven.

Ja het is wel voornamelijk voor muziek, maar ook gaming. Ik denk qua tijdbesteding 40% muziek, 40% gaming+TV, overige voor film kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Scmp schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb eigenlijk al heel veel Sonos One SL (in de slaapkamers, zolder, badkamer en in de tuin (overdekt)) dus om die reden wil ik graag binnen het Sonos ecosysteem blijven.

Ja het is wel voornamelijk voor muziek, maar ook gaming. Ik denk qua tijdbesteding 40% muziek, 40% gaming+TV, overige voor film kijken.
Ok!

Om antwoord te geven op je vraag. Ik zou eerst een subwoofer kopen. Een soundbar gaat niet heel laag en dan heb je meer lol van een sub dan wat surround effecten (ervan uitgaande dat die Era's het surround moeten gaan verzorgen).

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry142
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 10:44
Scmp schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:30:
[...]

En als je moet kiezen, de Sub eerst of de Era 100?
Dan zou ik eerst een sub erbij halen deze voegt meer dimensie toe aan je Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scmp
barry142 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:06:
[...]

Dan zou ik eerst een sub erbij halen deze voegt meer dimensie toe aan je Arc.
Bedankt, ik ga er over nadenken. Nu ook nog even bekijken of Mini of Sub Gen3 geschikt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Hier een setje Sonos Arc + Sub Gen 3 + 2x One SL. Hele set voor €1500,00 gekocht in 2022 met Black Friday en erg blij mee, nog nooit spijt dat ik mijn versterker en speakers (waar je constant mee aan het tweaken bent) heb weg gedaan in de woonkamer voor dagelijks gebruik van muziek, games, films en series.

Als eerste sowieso de Sonos Arc en Sub Gen 3 halen. Achter speakers dan later, maar dan heb je voor nu een mooie balans.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 22-07-2024 14:22 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scmp
Jumpman schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:16:
Hier een setje Sonos Arc + Sub Gen 3 + 2x One SL. Hele set voor €1500,00 gekocht in 2022 met Black Friday en erg blij mee, nog nooit spijt dat ik mijn versterker en speakers (waar je constant mee aan het tweaken) bent heb weggedaan in de woonkamer voor dagelijks gebruik van muziek, games, films en series.

Als eerste sowieso de Arc en Sub Gen 3 halen. Achter speakers dan later, maar dan heb je voor nu een mooie balans.
Top, klinkt goed. Fijn dat je er geen spijt van hebt :).
Pagina: 1