Tele2 abonnement wijzigen naar Odido abonnement

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Situatie
Ik wil mijn Tele2 Internet abonnement omzetten naar een Odido abonnement.
Reden hiervoor is een kostenbesparing / goedkoper aanbod.

Technisch gezien blijf ik dus, volgens mij, bij dezelfde provider en is dit alleen een administratieve aanpassing.
Overstappen naar een andere provider wil ik niet. Ik ben te bang dat er in de wijkcentrale verkeerd omgepatcht wordt en dat ik weken zonder Internet zit.

Nu blijkt dat mijn oude modem, Tele2 ZTE, wordt vervangen door een Odido Zyxel T-54.
Odido vraagt mij de T-54 pas aan te sluiten op de dag dat mijn aansluiting wordt opgeleverd.

Dit lijkt dus wel degelijk een technische aanpassing te zijn. Ik ben wel benieuwd wat deze technische aanpassing inhoud en of ik risico loop dat ik weken zonder Internet zit. Googlen levert mij niet zo snel iets op.

Mijn vraag
Dus mijn vragen zijn:
1. Wat houdt de aanpassing nou precies in?
2. Loop ik een risico dat ik weken zonder Internet zit?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 18:58
1. Kan ik geen technisch antwoord op geven, maar het kan zijn dat Tele2 een heel ander infrastructuur gebruikte dan Odido.

2. Die risico loop je altijd. Vaak blijft de oude connectie gewoon actief, en geeft de nieuwe provider door dat de nieuwe lijn succesvol is afgeleverd.
Het is een vraag die je het beste aan Odido direct kan stellen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jeroeningen het hangt er denk ik vanaf wat voor verbinding je nu hebt en wat voor verbinding je gaat krijgen. Wellicht kan @Barre73 je daarbij helpen.

Wat voor apparatuur heb je buiten de Zyxel T-54 nog meer ontvangen? En wat voor provider-apparatuur gebruik je nu? Met name de NT / ONT / Glasvezelconverter is wel handig om te weten welke dat is.

Dat je een andere router krijgt is overigens wel logisch, Tele2 en Odido (T-Mobile) waren vroeger natuurlijk losse bedrijven, met losse administratie en apparatuur. Odido gebruikt nu de T-54 en biedt dus geen ondersteuning voor 'oude' apparatuur. Of dat betekend dat ze ook op de achtergrond zaken moeten wijzigen, dat hoeft niet, maar kan wel.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 22-07-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
Ik weet er wel iets van maar dan moet ik eerst een andere vraag stellen aan @jeroeningen :

Bij mijn weten was glasvezelinternet via Tele2 niet mogelijk maar misschien vergis ik me. Dus de vraag:
Via welke techniek heb je nu internet van Tele2? Glasvezel of DSL?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Barre73 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:32:
Ik weet er wel iets van maar dan moet ik eerst een andere vraag stellen aan @jeroeningen :

Bij mijn weten was glasvezelinternet via Tele2 niet mogelijk maar misschien vergis ik me. Dus de vraag:
Via welke techniek heb je nu internet van Tele2? Glasvezel of DSL?
Voor zover ik weet heb ik een DSL-verbinding.

Ik heb geen idee of dat zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
Indien beide DSL, dan kan ik het wel verklaren.
Tele2 maakte altijd gebruik van eigen apparatuur in de centrales van KPN.
Odido (voorheen T-Mobile) niet, die gebruiken de apparatuur van KPN in de straatkast (indien beschikbaar) of anders in de centrale. Maar sowieso dus andere apparatuur.

Mijn beste inschatting is dat je over wordt gezet van een Tele2 MDF lijn (dus eigen apparatuur in de centrale) naar een VVDSL lijn via de straatkast die Odido dus inhuurt bij KPN. Ander modem nodig en er wordt inderdaad een patch gezet (kruisdraad).

Bij koper hoor ik eigenlijk zelden of nooit verhalen van lange downtime bij dit soort zaken dus het antwoord op de tweede vraag: Nee, geen risico op wekenlange downtime.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1