Door de recent hoge grondwaterstand hebben wij last van vocht in de kelder (beton). Huis is van oorsprong uit de jaren 60, wij wonen er nu 5 jaar en de buren wonen er al ruim 25 jaar en hebben nooit eerder last gehad van vocht in de kelder, maar de grondwaterstand is al maanden hoog, ik wil de vloer en de wand van binnenuit gaan impregneren. Nu lees ik bij de de 'applicatieinstructie' van hydroblock pro https://www.werkenmetmerk...rablock-Pro-AI-NL_1_3.pdf dat het beton droog moet zijn. Dat is natuurlijk lastig te realiseren als het grondwater nog steeds hoog staat en de betonwand vochtig blijft. Luchtvochtigheid in kelder is ongeveer 80%, als we een paar uur de mobiele airco de lucht laten ontvochtigen dan krijgen we het wel lager (rond 55%), maar een paar uur later is het weer hoger.
Iemand een idee hoe wel te impregneren zodat we onze kelder weer kunnen gebruiken? Zou het werken om de luchtvochtigheid voor een dag oid terug te brengen en houden en dan te gaan impregneren? Ik heb de komende weken tijd, maar het ziet er naar uit dat de grondwaterstand nog wel even hoog blijft.
Of heeft iemand nog een ander fantastisch idee? (van buitenaf impregneren gaat hem niet worden).
Iemand een idee hoe wel te impregneren zodat we onze kelder weer kunnen gebruiken? Zou het werken om de luchtvochtigheid voor een dag oid terug te brengen en houden en dan te gaan impregneren? Ik heb de komende weken tijd, maar het ziet er naar uit dat de grondwaterstand nog wel even hoog blijft.
Of heeft iemand nog een ander fantastisch idee? (van buitenaf impregneren gaat hem niet worden).