tussenwand - lvl /vuren of metalstud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Hi Gents, ik moet een scheidingswand maken waar keuken tegenaan komt (400x262). Er komt 12.5mm afgeschuinde gipsplaten tegenaan. Op paar plekken moeten wat bovenkasten komen te hangen.

Vroeger vaak vuren balken (69x45) als frame gebruikt om wandjes te maken maar ook wel eens metal stud gebruikt. Nadeel van vuren balken is dat de helft vaak krom is als je er ergens 20 besteld via internet. Nadeel metal stud vindt ik altijd dat het wat 'ielig' is en ik werk liever met hout. Zeker als je her en der leidingen / pvc buizen etc door wil voeren

Nu kwam ik ook LVL balken tegen (gelamineerd verlijmd hout) die naar ik verwacht wel goed recht zijn maar wel iets duurder in de aanschaf. Vuren/Metal stud wat goedkoper. Op zich maakt prijs me niet veel uit.

De vraag: heeft iemand ervaring met gebruik van die LVL balken (bijvoorbeeld steico heeft die) en werkt dat lekker, is dat stevig ook als je er wat aan gaat hangen etc ?

thx mvg mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Laatst online: 21:44
Waarom ga je niet gewoon naar de houthandel ipv online?
Daar ga je wel rechte balkjes vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
hi, dank maar dat vraag ik niet - ook in een winkel sta je de helft van een stapel hout af te pellen om redelijk recht spul te vinden-

[ Voor 62% gewijzigd door MisterB op 22-07-2024 12:05 ]