Brustor zonnescherm afstellen lukt niet (goed)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:51
Mijn vraag:
Ik heb een zonnescherm overgenomen en deze opgehangen. Alles was goed en hing recht. Echter wouden wij hem wat schuiner naar beneden hebben dus zijn we aan het afstellen gegaan (en toen ging het mis :P).

Het resultaat is dat hij nu wel schuiner hangt maar dat hij totaal ontregelt is. Wij dachten het opgelost te hebben door hem helemaal uit te klappen en daarna hem volledig waterpas te hebben. Alleen bij het inklappen ging hij weer helemaal scheef. Inmiddels hebben wij aan alle bouten gezeten en klopt er niets meer van :)

Heeft iemand een tip hoe wij dit weer goed kunnen krijgen want eigenlijk weten wij nu niet meer wat we aan het doen zijn :D

Link naar een filmpje van hoe de situatie nu is: Klik
Zoals je ziet is het zonnescherm ingeklapt aan de linkerkant te hoog en uitgeklapt aan de rechterkant te hoog.

Hierbij afbeeldingen van het systeem wat hij hebben:
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/zonnescherm1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/zonnescherm2.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Brustor zonnescherm (type weet ik niet).
Link naar handleiding die er hetzelfde uitziet als ons zonnescherm: Klik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Aan diverse bouten gedraaid.
- YouTube filmpjes gekeken maar dit type niet kunnen vinden.
- Op google gezocht.
- Op Tweakers gezocht.

[ Voor 7% gewijzigd door knorde op 22-07-2024 08:52 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
* Even een subtiel kickje *

Iemand die ons op weg kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soloz24
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09-05 20:32
Even met 2 man werken waarbij 1 persoon de voorlijst ondersteunt, het gewicht van de armen afhaalt.

De ander draait de achterste bout van de 2 (foto1), 2 slagen los. En daarna stel je hem met de onderste bout op de steun.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqY7wVXmikodJ8aHbnf3G38siP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLDDEmR0DE3QAzavBkI7Kghg.jpg?f=fotoalbum_large
Na het stellen even de voorlijst laten zakken op het gewicht en dan kijk je over de voorlijst heen naar de bak om te zien of deze waterpas hangt. Daarna de achterste weer vast draaien.

[ Voor 37% gewijzigd door Soloz24 op 23-07-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Het punt is dat als hij in de bak waterpas hangt hij uitgeklapt niet meer waterpas is (een behoorlijk verschil).
Andersom is dit ook het geval. Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat wij de armen ook verplaatst hebben in de voorlijst maar we weten nu niet meer zo goed hoe we dit het beste kunnen aanpakken.

P.S. We draaiden tot nu toe beide bouten los, maar hoeft alleen maar de bout met het sleufgat los bij het verstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soloz24
Kun je het originele punt nog terugvinden in de voorlijst? Vaak zie je een kleine beschadiging van de borgbout in de lak. (Na schoonmaken met autowas, lukt dat wel vermoed ik)

Pas wel op met de armen loshalen in de voorlijst, er staat veel kracht op de armen wanneer deze niet volledig uit zijn. Mocht je het niet vertrouwen dan zou ik even een brustor dealer bellen. Voor hen een klusje van een half uurtje.

Voor de hoogte hoeft alleen maar het sleufgat los. En stellen met de onderste. De ander is puur een scharnier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Soloz24 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:58:
Kun je het originele punt nog terugvinden in de voorlijst? Vaak zie je een kleine beschadiging van de borgbout in de lak. (Na schoonmaken met autowas, lukt dat wel vermoed ik)

Pas wel op met de armen loshalen in de voorlijst, er staat veel kracht op de armen wanneer deze niet volledig uit zijn. Mocht je het niet vertrouwen dan zou ik even een brustor dealer bellen. Voor hen een klusje van een half uurtje.

Voor de hoogte hoeft alleen maar het sleufgat los. En stellen met de onderste. De ander is puur een scharnier.
Het originele punt terugvinden lukt ons tot nu toe niet.
We zien totaal geen verschil met de rest (hadden ook verwacht dat er ergens wel een andere beschadiging zou zitten dan op de rest van de lijst). Echter zitten er her en der meerdere krasjes op en zien wij niet een punt die anders is dan de rest van de lijst.

Wij hebben de armen niet helemaal losgehaald, maar een stukje en daarna verplaatst en toen weer aangedraaid.

Heeft die scharnierbout nog invloed op iets? Die hebben wij namelijk ook steeds los gehad.
Mocht het uiteindelijk ons zelf niet lukken zullen we er iemand bij moeten halen maar onze voorkeur zou zijn dat we het zelf kunnen oplossen.

Is er bijvoorbeeld een bepaalde afstand wat die armen horen te zijn op de voorlijst (van links naar rechts)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soloz24
Ieder scherm is op maat gemaakt bij Brustor qua breedte, alleen de uitval is in stappen. Dus de positie van de armen in de voorlijst verschilt. Je zou het uit kunnen meten door te kijken naar de lengte tot aan het kniegewricht in de arm.

Echter kijkend naar je video denk ik dat je probleem bij de hoogteafstelling zit bij de linkerkant. Mochten je armen niet lekker zitten in de voorlijst dan sluit het scherm niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Soloz24 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:17:
Ieder scherm is op maat gemaakt bij Brustor qua breedte, alleen de uitval is in stappen. Dus de positie van de armen in de voorlijst verschilt. Je zou het uit kunnen meten door te kijken naar de lengte tot aan het kniegewricht in de arm.

Echter kijkend naar je video denk ik dat je probleem bij de hoogteafstelling zit bij de linkerkant. Mochten je armen niet lekker zitten in de voorlijst dan sluit het scherm niet goed.
Dat is alvast een goede tip, begrijp ik hieruit dat het niet altijd zo is dat in de voorlijst de armen dezelfde afstand hebben tot de zijkant (bijvoorbeeld links 30 cm afstand tot de buitenkant en rechts 35 cm)?

Ik ga het (ik denk morgen ivm het weer vandaag) nog even een keer zelf proberen (samen met iemand) en mocht het niet lukken haal ik er iemand bij. Ik heb net even geïnformeerd en je moet wel rekenen op ongeveer 150 euro om het te laten doen dus ik wil het in ieder geval nog geprobeerd hebben :)

Pagina: 1