is dit een goede pc om te koper (pre built)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bascardi1863
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-09 00:08
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil met m'n systeem veel gamen en eventueel voor de toekomst als ik programmeur ga worden en dan de games graag op high settings en hoge fps spelen
voorbeeld van welke games:
call of duty games
elden ring
ready or not
overal hyper realitische games vooral

Wat mag het systeem gaan kosten
de pre built gaat me 2899 kosten.

deze componenten zitten er in:
Processor
AMD Ryzen 7 7800x3D. Dit is een 8 core met 16 threads

Processorkoeler
Gelid Solutions Liquid 360

Videokaart
ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X OC Edition, met maarliefst 24gb videogeheugen.

Moederbord
ASUS TUF Gaming B650M-PLUS

Werkgeheugen
32gb 2x16gb DDR5 6000mhz!
Corsair Vengeance RGB

Oplsag
Ssd: WD Black SN850X 1TB

Behuizing:
Lian Li PC-O11D XL ROG Certified Zwart

Voeding:
Corsair RM1000x Zwart Gold

Besturingssysteem:
Windows 10 of 11 volledig geïnstalleerd met alle drivers.

Extra
9x rgb fan

dit zit er allemaal in.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik denk dat ik nog 1x extra de opslag wil dat ik 2tb heb in totaal en als het niet te erge overkill is om in totaal 64gb ram te hebben

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
of dit alles aan kan op high/ultra settings.

Ga je overklokken?
heel misschien maar denk van niet want weet er vrij weinig van.

Wat verwacht je van ons?
advies of dit een goede pre built is voor de prijs en of het alles op hoge settings aan kan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

Klippy

Still Game

Eigenlijk koop je een dure videokaart met een PC er omheen.

Heb je die echt nodig? Je vermeld niks over het scherm dat je gaat gebruiken. Op welke resolutie ga je gamen?

Ik zou zelf mijn geld er niet in steken, het klinkt als overkill, zo zwaar zijn de games die je noemt ook niet. Geef wat geld uit aan goede randapparatuur als FPS gamer. Leuk toetenbord en muis, headset, game stoel, goed scherm, etc.
Daar heb je meer aan dan 24GB dat je nooit gebruikt in jou games, idem met je RAM, 32GB is meer dan genoeg.

En als je zegt dat je klaar wil zijn voor de toekomst: 32GB steek je snel bij indien nodig, meer opslag ook.
Een 4070 Super met de helft van dat geheugen heb je voor een derde van de prijs, je performance winst is geen 3x. Een 4080 Super met 16GB is ook bij 1000 Euro goedkoper en meer dan genoeg voor jou games.
Die paar FPS ga je niet merken. Spaar wat en als je over een maanden écht te kort komt maar je een upgrade naar de RTX 5000 serie.

Je pre-built is qua specs niet heel slecht, maar waterkoeling alleen op de CPU klinkt ook als een vrij nutteloze upgrade.

Welk systeem heb je nu en waarom voldoet dat niet meer?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:11
De SSD is erg klein,

voor rest heb je gewoon alles erg duur gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:53

Thomg

Aww yiss

Daarnaast vind ik 32GB ook niet echt OK in deze prijsklasse, hier is 64GB echt wel een must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

Voor deze onderdelen is dat een heel nette aanbieding. Desondanks is het alsnog een gigantisch dure PC, wat vooral komt door de videokaart (RTX 4090), die meer kost dan de rest van alle andere onderdelen samen.

Weet je zeker dat je zo'n buitensporige videokaart nodig hebt? Op wat voor resolutie ben je überhaupt van plan te gaan spelen? Als dat geen 4K is, is dit echt overkill.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Prima voor 4K, maar overkill voor 1440p. 32GB is zat op enkele games na, en dat zijn er maar heel weinig. Het is zeer zelden dat ik boven de 16GB uitkom en dat is met veel meuk op de achtergrond, niet de spellen zelf. Heb nu Cyberpunk 2077 draaien op 3840x1600 met een 7900XTX en zit naar totaal 12GB te kijken, even als voorbeeld. CoD MW2 en MW3 halen de 16GB ook niet. 32GB is zat.

Het is een beest van een PC, de vraag is of dat wel echt nodig is. Op 4K kan het dus geen kwaad. Verder de vraag of je nu nog een RTX 4090 wil kopen voor de volle mep terwijl de 5090 er binnen een half jaar is. De prijs lijkt mij redelijk gezien de prijs van de 4090.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 11:54
Ben het eens met veel van de bovenstaande punten.
  • We weten niet op welke scherm je gaat gamen en welke resolutie en welke refreshrate dat scherm heeft. Je kunt namelijk € 3000 euro uitgeven aan een high end game pc, maar als je scherm niet verder komt dan 1440p op 60 Hz of bijvoorbeeld geen HDR heeft, kun je beter je geld uitgeven aan een beter scherm. Zeker omdat je aangeeft dat het er realistisch uit moet zien. Dan is het scherm cruciaal.
  • Een 7800X3d is ook prima te koelen met een luchtkoeler zoals de Thermalright Peerless Assassin 120 SE van € 44,-. Maar misschien vind je een waterkoeler mooier.
  • Je hebt ook meteen een van de duurste 4090's, een MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24G is net zo goed en een stuk goedkoper. Daarnaast komt de nieuwe Nvidia-generatie (en dus de 5090) waarschijnlijk eind dit jaar/begin volgend jaar alweer.
  • De voeding is geen ATX 3.0 voeding. Daar zit standaard de 12VHPWR van Nvidia op en is dus ook meer geschikt voor de 4090.
  • 1 TB opslag is te weinig. Volgens mij heb je voor de nieuwste Call of Duty al 250 GB nodig. Daarnaast adviseer ik altijd om 1 SSD te gebruiken voor windows en een andere voor games. Als je Windows opnieuw moet installeren hoef je niet al je games opnieuw te installeren.
  • 32 GB werkgeheugen is voldoende voor de games die je wil spelen.
  • ondanks dit alles is de prijs best ok voor dit systeem, meestal betaal je meer voor een pre-built. Op basis van de losse onderdelen in de pricewatch kwam ik op € 3200,- uit.
  • In dit topic staat trouwens hoe je een tabel met componenten kan toevoegen aan je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
In Samenstelling en zelf bouwen van een game-pc kreeg je 2 maand geleden al wat systeemadvies, maar je wil dus toch liever een prebuilt nu?

Ik zou dan eerder de componenten allemaal bij 1 webwinkel uitkiezen en daar laten assembleren. Dan heb je vaak betere kwaliteit omdat het systeem meer in balans is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27
Het gaat dus om deze pc:

v&a aangeboden: Game PC / RTX 4090 / Ryzen 7 7800X3D / DDR5 Gaming Computer

Staat ook hier:

https://www.advertentiex....96?in=Gelderland-Computer

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 369,-€ 369,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650M-PLUS€ 182,79€ 182,79
1VideokaartenASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X OC Edition€ 2.002,99€ 2.002,99
1BehuizingenLian Li PC-O11D XL ROG Certified Zwart€ 179,-€ 179,-
1WaterkoelingGelid Solutions Liquid 360€ 93,85€ 93,85
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K€ 122,90€ 122,90
1VoedingenCorsair RM1000x (2021) Zwart€ 174,80€ 174,80
1SSD'sWD Black SN850X (zonder heatsink) 1TB€ 90,90€ 90,90
Totaal€ 3.216,23

En dat is nog zonder de extra fans, zonder Windows-licentie en zonder in elkaar zetten en installeren.

Prijstechnisch is het dus een mooie prijs.

Alleen daar heb je weinig aan als je het totaal niet nodig hebt en dus al € 1.000 te veel betaalt voor de gpu.

En bovendien: het is niet volledig nieuw:
Ultieme krachtige en mooie 4K game pc / workstation te koop in perfecte staat! Op bijna alles zit nog garantiefacturen zijn aanwezig!
Veel onderdelen zijn nieuw!

[ Voor 107% gewijzigd door White Feather op 23-07-2024 07:13 ]

Pagina: 1