Ik zie dat dit draadje al weer een paar maanden oud is, maar ik heb precies dezelfde radio in mijn bus en een achteruitrijcamera. De achteruitrijcamera, met infrarood leds, zit in het (niet originele) derde remlicht ingebouwd. Voordat ik de Pioneer had had ik een Sony headunit in mijn bus. Hierop had ik dag en nacht goed beeld van mijn achteruitrijcamera.
Sinds ik de Pioneer in mijn bus heb heb ik alleen overdag goed beeld, maar "no signal" zodra het donker wordt. Naar mijn idee is het dus een Pioneer kwaal. Ik heb daarover al eens contact opgenomen met Pioneer (inmiddels al weer 2 jaar geleden) :
Ik heb sinds vorig jaar de SPH-DA230DAB. Deze radio bevalt goed, maar ik heb echter 1 probleem. Ik heb een achteruitrijcamera in mijn 3e remlicht unit. Dis is een camera met nachtzicht (met infra rood leds). Als het donker is heeft de radio moeite met het doorgeven van het beeld van de camera. Soms duurt het lang voordat er beeld komt. Wijzig ik dan de volume dan blijft het beeld vervolgens weer heel lang web. Als ik mijn oude Sony op de camera aan sluit krijg ik wel direct beeld. Ik vermoed dus dat het een softwareprobleem betreft. Kan ik hiervoor nog een software update gaan verwachten?
Hier heb ik toen het volgende antwoord op gehad:
uw vraag werd bij ons geregistreerd onder een Pioneer ticket-nummer (zie onderwerp), in antwoord op uw vraag kunnen wij u het volgende meedelen;
Pioneer ticket ref nr: 64917
je vindt alle firmware updates op onze website
www.pioneer-car.eu en dan klik je support en daar kun je uw model ingeven en vindt je alle info hierover , staat uw model er niet tussen dan is er nog geen firmware update aanwezig voor dit toestel.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
U kunt op dit emailbericht NIET antwoorden, indien u nog verdere vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center.
https://contactcenter.pio...?openform&sub=peb&lang=nl
Vergeet u dan niet uw Pioneer ticket-nummer in te vullen, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Pioneer Benelux
Customer & Service support
Hierbij vraag ik mij af of een andere camera (eventueel van Pioneer zelf) dan wel goed beeld in het donker geeft of dat ik hiervoor beter een losse camera met eigen monitor aan kan schaffen. Daarom ben ik benieuwd of @
Johan.sp zijn probleem op heeft weten te lossen (hopelijk is hij nog actief op Tweakers).