Hebben wij in nederland ook banken welke google wallet ondersteunen of nfc om geld uit de muur te halen? Heb ze alleen met ABN/ING QR codes gevonden
Welke bank heb je aan hangen? Bij veel geldmaat apparaten kan je tegenwoordig contactloos pinnen.
de geldmaat hier in de regio alleen abn/ing via QR code, zelf zit ik bij wise maar mijn fysieke kaart is stuk.Barrycade schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:12:
Welke bank heb je aan hangen? Bij veel geldmaat apparaten kan je tegenwoordig contactloos pinnen.
https://wise.com/us/blog/cardless-atm
Opzoek naar een nfc geldmaat dus. Aangenomen dat je je kaart wel in je wallet hebt gezet.
Opzoek naar een nfc geldmaat dus. Aangenomen dat je je kaart wel in je wallet hebt gezet.
Weet niet hoeveel je nodig hebt, maar bij veel supermarkten kun je ook nog altijd wat geld bijpinnen als je afrekent bij de bemande kassa toch?
Dit kan bijna nergens meer. Overal wordt verwezen naar de dichtstbijzijnde geldautomaat (die soms zelfs in de winkel staat).MatthijsBoog schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:54:
Weet niet hoeveel je nodig hebt, maar bij veel supermarkten kun je ook nog altijd wat geld bijpinnen als je afrekent bij de bemande kassa toch?
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Zover ik weet ondersteunen de Geldmaat automaten het inderdaad niet behalve via die QR. Dat is vrijwel de enige plek waar ik nog een fysieke kaart gebruik.
Zelfs met QR is het flink beperkt zo te zien:
Zorgen dat je vrienden wordt met het kassameisje en dan bijpinnen dus
Bijzonder dat dat zo moeilijk/beperkt is.Geld opnemen zonder pas.
Opnemen tot € 100 per dag.
Zorgen dat je vrienden wordt met het kassameisje en dan bijpinnen dus
[ Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 21-07-2024 17:06 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Of naar een buurland gaan. In Duitsland is bijpinnen in de supermarkt volgens mij nog eens stuk gebruikelijker, en is het soms zelfs een standaardoptie bij betaling.
Anoniem: 361276
Aldus Geldmaat zal 85% van de machines eind 2024 NFC hebben, en ze worden allemaal vervangen!
Geldmaat biedt nfc aan op alle automaten die binnen staan, behalve die bij AH (worden in de loop van dit jaar vervangen). Nieuwe automaten buiten hebben ook nfc, ook de grote automaten in Geldmaatwinkels. Zie de locatiewijzer (selecteer automaten die binnen staan en check logo van locatie).torretje2012 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:08:
Hebben wij in nederland ook banken welke google wallet ondersteunen of nfc om geld uit de muur te halen? Heb ze alleen met ABN/ING QR codes gevonden
Of dat werkt met google wallet hangt van je bank af. ABN (helemaal niet) en ING (alleen pas) bieden contactloos geld opnemen nog niet aan (daarom hebben zij nog de codes).
Heb je iets van je bank dat met nfc werkt (telefoon, pas, creditcard), dan werkt het op de automaten van Geldmaat.
Bron: https://www.geldmaat.nl/g...tactloos-geld-opnemen-nfc
(Met verwijzing naar NL-banken voor info over wel/geen nfc)
[ Voor 10% gewijzigd door Toke_gt op 23-07-2024 09:34 ]
Dit klopt niet. Zie mijn bericht hierboven.alson schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:14:
Zover ik weet ondersteunen de Geldmaat automaten het inderdaad niet behalve via die QR. Dat is vrijwel de enige plek waar ik nog een fysieke kaart gebruik.
Contant betalen is daar nog gebruikelijk.alson schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:12:
Of naar een buurland gaan. In Duitsland is bijpinnen in de supermarkt volgens mij nog eens stuk gebruikelijker, en is het soms zelfs een standaardoptie bij betaling.
in groningen hangen ze vooral buiten, maar is de nfcpad op het apparaat niet actief. Die hier in de AH staat heeft ook een nfcpad, maar doet ook 0,00.Toke_gt schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:01:
[...]
Geldmaat biedt nfc aan op alle automaten die binnen staan, behalve die bij AH (worden in de loop van dit jaar vervangen). Nieuwe automaten buiten hebben ook nfc, ook de grote automaten in Geldmaatwinkels. Zie de locatiewijzer (selecteer automaten die binnen staan en check logo van locatie).
Of dat werkt met google wallet hangt van je bank af. ABN (helemaal niet) en ING (alleen pas) bieden contactloos geld opnemen nog niet aan (daarom hebben zij nog de codes).
Heb je iets van je bank dat met nfc werkt (telefoon, pas, creditcard), dan werkt het op de automaten van Geldmaat.
Bron: https://www.geldmaat.nl/g...tactloos-geld-opnemen-nfc
(Met verwijzing naar NL-banken voor info over wel/geen nfc)
In mijn huidige woonplaats kan ik gewoon met Google pay pinnen met NFC. Dat NFC is uitgeschakeld of het alleen via een QR code kan heb ik nog niet gezien hier.
Met die QR code ben ik overigens niet bekend, ik heb mijn rabo pas in mn google pay wallet zitten en dat werkt prima, geen rabo app oid. nodig ook.
Met die QR code ben ik overigens niet bekend, ik heb mijn rabo pas in mn google pay wallet zitten en dat werkt prima, geen rabo app oid. nodig ook.
[ Voor 42% gewijzigd door EpicKip op 24-07-2024 14:32 ]
Check de automaten bij de primera’s, die hebben het wel.torretje2012 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:24:
[...]
in groningen hangen ze vooral buiten, maar is de nfcpad op het apparaat niet actief. Die hier in de AH staat heeft ook een nfcpad, maar doet ook 0,00.
De automaten bij AH waren vroeger van ING, daar staat nfc al tien jaar op, maar het is niet geïnstalleerd. Nieuwe automaten bij AH krijgen wel nfc.
Pagina: 1