DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Er zijn drie opties:
1) Backup / restore acties
2) RAID 0+1
3) 1 disk plaatsen van 80GB (of twee in RAID 1)
1) Backup / restore acties
2) RAID 0+1
3) 1 disk plaatsen van 80GB (of twee in RAID 1)
Ja, ik sluit altijd netjes af, batterij is goed, enzovoort 
Ik snap er helemaal niets van..HD's doen het ook prima nu zonder RAID, EZ-SMART geeft aan "drive is healthy", WinXP Disk MAnager geeft Healthy status aan en toch kanlt die stipe set eruit.
Het nieuwste KT7A Bios zit erin, met HPT BIos 1.11.0 nogiets.
Ik snap er helemaal niets van..HD's doen het ook prima nu zonder RAID, EZ-SMART geeft aan "drive is healthy", WinXP Disk MAnager geeft Healthy status aan en toch kanlt die stipe set eruit.
Het nieuwste KT7A Bios zit erin, met HPT BIos 1.11.0 nogiets.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Ik heb een Abit KT7-RAID mobo (met twee maxtor DiamondMax harddisks) en heb het systeem nu bijna een jaar. Gisteren kreeg ik voor het eerst dezelfde klacht, nadat ik (met Windows98SE meegeleverde) harddiskcontroleprogramma erop los had gelaten. Tot nog toe ging ik er van uit dat er één harddisk naar de klote zou zijn, maar ik begrijp dat dit niet het geval hoeft te zijn?
Kun je me (s.v.p.!!, want ik ben een leek) vertellen hoe ik het systeem weer overeind krijg?
Bij voorbaat dank!!
Groeten,
Laurens
Kun je me (s.v.p.!!, want ik ben een leek) vertellen hoe ik het systeem weer overeind krijg?
Bij voorbaat dank!!
Groeten,
Laurens
Gelukkig nog nooit last gehad, draai nu al maanden met een Promise controller. Wel een keer vegeten de voeding stekker in één van de HD te doen. Na een kleine hardverzakking, bleek de array nog gewoon te werken toen ik het probleem had gevonden.
One of the animals has left its cage today.
CorsaB,
op viahardware.net staat wel ergens een verhaal over hoe je zo'n storing als wij hadden kunt verhelpen, MAAR:
-het is moeilijk
-het is veel werk
-zelfs ALS het lukt dan moet je nog al je data naar een andere HD moven en de RAID opnieuw aanmaken en partitioneren enzovoort.
Ik wacht wel een tijdje met RAID totdat het wat stabieler is.
op viahardware.net staat wel ergens een verhaal over hoe je zo'n storing als wij hadden kunt verhelpen, MAAR:
-het is moeilijk
-het is veel werk
-zelfs ALS het lukt dan moet je nog al je data naar een andere HD moven en de RAID opnieuw aanmaken en partitioneren enzovoort.
Ik wacht wel een tijdje met RAID totdat het wat stabieler is.
Kijk voor een oplossing voor je broken stripe set eens naar dit topic: [topic=224065/1/25]
Ik had eerst ook die Highpoint en ook een en al problemen, nu heb ik een MSI met Promise controller en die werkt perfect (afkloppen
)
Ik had eerst ook die Highpoint en ook een en al problemen, nu heb ik een MSI met Promise controller en die werkt perfect (afkloppen
Pagina: 1