Epson Stylus SX535WD: status blijft op 'inactief'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maia5
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-08-2024
Mijn vraag
...
Mijn printer (Epson Stylus SX535WD) doet het niet meer. Ik heb hem vorig jaar speciaal tweedehands gekocht omdat ik de nieuwe printer die ik had gekocht totaal niet aan de praat kreeg, dus een stapje terug gedaan. Het kostte de nodige moeite maar uiteindelijk deed hij het. Maar nu niet meer dus :-( . Het enige wat ik me kan indenken is dat het komt door update besturingssysteem van een tijdje terug: van Catalina naar Sonoma.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Air, Sonoma 14.4.1.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alles bijgewerkt: middels Epson Updater. (Apparaten opnieuw opgestart.) Sonoma stond in de lijst vermeld dus de printer zou daarvoor geschikt moeten zijn. Ik kan nu geen testpagina meer afdrukken dus kan ook niet testen. De printer wordt wel herkend na aansluiting, ik kan hem ook selecteren, maar de status is 'inactief'. Als ik een printopdracht geef, verschijnt het venster met printopdrachten en een '1' op het pictogram, maar een paar seconden daarna wordt dat weer afgesloten en gebeurt er niets :?
...

Beste antwoord (via Maia5 op 26-07-2024 13:28)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Nou, mijn ervaring is met een recente inkttank printer van Epson dat installatie en opties prima meevallen. En eigenlijk naadloos werken met Windows 11.

Je huidige printer kan hetzelfde maar draait op oude houtje touwtje software uit de tijd van Windows 7 maar volgens mij nog ouder in de basis is.

Nu weet ik niet hoe dat met Apple zit maar zal soortgelijk zijn.

Maar anyhow als alle drivers opnieuw geïnstalleerd zijn, je de printer al verwijderd hebt uit de instellingen en na reboot opnieuw toegevoegd.

Maar hoezo wifi niet kunnen installeren? Kwestie van wifi opzoeken en de ww invoeren of eventueel met WPS. Maar kan zijn dat je wifi geen 802.11n ondersteunt want dat is ondertussen ook wifi4.

Dus als dat niet lukt sluit je een gare USB ook uit.
Of even naar de Action voor een nieuwe USB?

Anders ben ik ook uit de opties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maia5
Hartelijk dank. Ik ga dit van de week eens allemaal na. Ik zal vast niet alles hebben gedaan, zoals de stekker er voor een minuut uit halen ;)

Ik zal het resultaat posten, duimen maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maia5
Alles gedaan en uitgevoerd. Resultaat blijft gelijk. Printer wordt herkend maar blijft op 'Inactief' staan. Als ik een printopdracht geef, verschijnt het pictogram in de Dock met een 1 erop, maar na enkele seconden verdwijnt het weer.

Ik heb een mail gestuurd naar Epson Support. Wie toevallig nog een idee heeft, mag het zeggen. Anders hoop ik op een antwoord van Epson.

Overigens geeft de printer zelf aan dat in elk geval één cartridge moet worden vervangen. Maar ik ga nu geen nieuwe kopen natuurlijk. Normaal zou dit op de laptop ook aangegeven moeten worden, bij goede communicatie tussen laptop en printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

En welke cartridge is leeg? Want als je iets wil printen met die kleur zal de printer dat niet gaan doen.

Koop gewoon een imitatie voor paar euro om dat uit te sluiten.

En print je nu via wifi of via USB? Dat haal ik niet uit je posts.

Ik heb m zelf toevallig ook enige tijd geleden bij de vuilstraat gebracht. Model is wel al 13 jaar oud.
Dus zou ook iets meer aan de hand kunnen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Barrycade op 25-07-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maia5
Barrycade schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:14:
En welke cartridge is leeg? Want als je iets wil printen met die kleur zal de printer dat niet gaan doen.

Koop gewoon een imitatie voor paar euro om dat uit te sluiten.

En print je nu via wifi of via USB? Dat haal ik niet uit je posts.

Ik heb m zelf toevallig ook enige tijd geleden bij de vuilstraat gebracht. Model is wel al 13 jaar oud.
Dus zou ook iets meer aan de hand kunnen zijn.
Dank voor je reactie. De blauwe cartridge is leeg. Maar ik moet zeggen dat dat zal komen omdat ik de printer vandaag zo vaak in- en uitgeschakeld heb. Ik heb tussendoor nog op de laptop gecheckt en toen waren alle cartridges wel 'low' maar nog wel werkzaam. En het zou niet zo moeten zijn dat de printer op 'inactief' staat en niet wil afdrukken omdat er een cartridge vervangen moet worden, lijkt mij tenminste, want dat krijg je altijd keurig op je computerscherm te zien. Maar ik houd dit wel in gedachten en zal ik als ik een reactie krijg nog eens navragen bij Epson. Eventueel kijken of ik alleen de blauwe kan laten vullen.

Ik print via USB. Wifi heb ik nooit actief gekregen.

Ik heb deze vorig najaar speciaal gekocht omdat de nieuwe printers niet voor mij zijn weggelegd. Tienduizend opties met bijbehorend installatie-gedoe voor de paar printjes die ik per jaar maak. Dus ik wil deze erg graag behouden... en geef niet zomaar op :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nou, mijn ervaring is met een recente inkttank printer van Epson dat installatie en opties prima meevallen. En eigenlijk naadloos werken met Windows 11.

Je huidige printer kan hetzelfde maar draait op oude houtje touwtje software uit de tijd van Windows 7 maar volgens mij nog ouder in de basis is.

Nu weet ik niet hoe dat met Apple zit maar zal soortgelijk zijn.

Maar anyhow als alle drivers opnieuw geïnstalleerd zijn, je de printer al verwijderd hebt uit de instellingen en na reboot opnieuw toegevoegd.

Maar hoezo wifi niet kunnen installeren? Kwestie van wifi opzoeken en de ww invoeren of eventueel met WPS. Maar kan zijn dat je wifi geen 802.11n ondersteunt want dat is ondertussen ook wifi4.

Dus als dat niet lukt sluit je een gare USB ook uit.
Of even naar de Action voor een nieuwe USB?

Anders ben ik ook uit de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maia5
Welke Epson inktank heb jij dan? Ik had een jaar geleden een Epson gekocht maar de installatie was niet bepaald intuïtief. Heb hem teruggestuurd, en dat doe ik niet gauw.

Ik heb wifi op het schermpje van de oude Epson geprobeerd te installeren. Ik weet nu niet meer wat er niet lukte, maar het lukte niet. Er is wel een optie voor wifi, maar dan verschijnt er een foutmelding. Heb ook een appje op de iPhone geïnstalleerd maar dan moet je de printer toevoegen voor wifi. Die kon ik wel uit een lijst kiezen maar toevoegen lukte ook niet, er gebeurde gewoon helemaal niets.

Verder alles gedaan ja, printer verwijderen, alles herstarten, stekker van de printer er 1 minuut uit, drivers installeren...

Wat bedoel je met een nieuwe USB? Een nieuwe kabel?

Hoe dan ook dank voor je tips. Het frustrerende is dat deze Epson het driekwart jaar heeft gedaan. Het is dat ik na reparatie van mijn laptop naar een nieuwer besturingssysteem moest. Dat lijkt de problemen te veroorzaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ja een andere USB kabel.

Dat je wifi foutmeldingen gaf is wel vreemd. Dat geeft mogelijk hardware problemen aan.

Ik heb zelf nu de EPSON EcoTank ET-2825.
Die heb zelfs geïnstalleerd zonder een usb kabel aan te raken en gewoon via de app op mijn telefoon.

Maar let wel heb een Windows en Android omgeving. Dus weet niet hoe het met Apple only werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maia5
@Barrycade Dank je! Ik had de Epson Workforce WF-2930DWF gekocht, wel een andere prijscategorie zie ik, misschien vandaar. Ik ga me verdiepen in jouw keuze, als mijn oude Epson tot niets leidt...
Pagina: 1