Philips tv's goed in testen, weinig "liefde" bij Tweakers

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John6871
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06:53
Afgelopen week plaatste ik onderstaand bericht:
Is de Philips 50BFL2214/12 ook te gebruiken als televisie?

Er is een normaal antwoord geselecteerd als beste antwoord. Maar ik merkte ook veel negativiteit jegens Philips en een sterke voorkeur voor Samsung, TCL en Hisense. In testen in Duitsland (hifi.de), Nederland (b.v. Consumentenbond) en Engeland scoort Philips wel goed. Waar komt dat verschil vandaan? En weet iemand in dit forum-gedeelte misschien wel een meer gedetailleerd antwoord op mijn vraag m.b.t de Philips 50BFL2214/12?

[ Voor 40% gewijzigd door FeaR op 21-07-2024 18:51 . Reden: Gehele TS nogmaals posten is dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:33
Als ik 50BFL2214 invoer op google dan is het eerste resultaat een website van philips waar gezegd wordt dat het hier om een TV gaat, wat is precies je vraag?

Je kunt voor de zekerheid controleren of de aansluitingen die gebruikt gaan worden erop zitten, zo ja dan prima lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John6871
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06:53
@Nopheros Drie dingen.
Ten eerste dacht ik dat deze melding had teruggetrokken of op "hidden" had gezet omdat ik hem specifiek wilde stellen in Philips-forum. Ik begrijp de opzet van Topics/Vragen en Forum zo te zien nog onvoldoende
Ten tweede wil ik (feitelijk mijn kennis) weten of de 50BFL2214 een net zo'n "goede" televisies is als b.v. een Phlips 50pus8808
Ten derde wil ik graag weten waarom Philips tv's in testen wel als "goed" worden beoordeeld, maar er hier weinig "liefde" voor is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:33
De laatste keer dat ik een tv heb gekocht is inmiddels ook alweer 5 á 6 jaar geleden maar voor het beste beeld kwaliteit moest je toen (en misschien nog wel) een oled tv van LG hebben. Philips maakt dan misschien wel tv's maar voor zover ik weet is er weinig bijzonders aan.

Je zult ook weinig topics vinden op Tweakers voor een Citroën C1 auto bijv. Of een Samsung j1 telefoon van 150 euro.

Als ik in de pricewatch kijk dat zijn de goedkoopste LG Oled tv's ongeveer 900 euro. Ongeveer dubbel zo duur als de Philips maar of dat het waard is ligt aan de eisen. Geen hoge eisen dan lijkt de Philips mij een prima merk.

Ben je bekend met de Tweakers Pricewatch? Je kunt dan beide tv's opzoeken en de knop "vergelijken" gebruiken. Dan worden de specificaties van de 2 tv's naast elkaar gezet en kun je zien wat precies het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-05 19:03
Philips LCD TV’s bieden niks speciaals en zijn enkel aantrekkelijk voor consumenten die Ambilight een pre vinden.

Ook de door jouw aangehaalde 50BFL2214/12 valt hieronder, met als nadeel dat -in de regel- zakelijke aankopen doorgaans enkel 1 jaar garantie genieten met beperkte dekking.

Er zijn meerdere LG modellen die niet onder doen en zelfs imo een betere keuze zijn.

Wanneer je de meeste bang for the buck/ hardware voor je geld wilt is de TCL C803 momenteel de beste keuze rond dit prijspunt dan krijg je een Full Aray Local dimming TV met MiniLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 19:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

In feite doe je nu niets meer dan het opnieuw stellen van je (deels) eerdere vraag. Daarvoor had je al een topic in het juiste subforum. Het gaat namelijk om advies voor een aankoop. Ik wil je vragen om daar verder te gaan :)

Op GoT is het niet gebruikelijk dat je in diverse subfora een extra topic opent. Dat noemen we 'crospossten' en zorgt ervoor dat een discussie verspreid/versplinterd raakt..

Ik zet deze voor nu op slot, zodat je in je andere topic verder kunt. d:)b

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.