Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Als het te mooi is om waar te zijn, moet je oppassen.
op de socials worden gratis laptops aangeboden, waarbij alleen de verzendkosten moeten worden voldaan. daarna nog enkele keren 2 euro voor invoerrechten en dat soort zaken. je krijgt een track en trace code en toen ik niet thuis was een herkansing voor de levering.
alles doet zo realistisch aan, maar ik twijfel of dit soort praktijken ( betalingen komen via Cyprus) wel zuiver zijn. Heeft iemand ervaring met deze "gratis" aanbiedingen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

smeijers schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:23:
ik twijfel of dit soort praktijken ( betalingen komen via Cyprus) wel zuiver zijn
Twijfel je echt, ja?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Gewoon proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
en toen ik niet thuis was een herkansing voor de levering.
dus je hebt nu een gratis laptop? want je schrijft alsof je hebt besteld en ontvangen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
Een gratis laptop is eigenlijk ook de moeite gewoon niet waard. Binnenkort krijg ik een miljoenenerfenis van een prins uit Nigeria, en kan ik gewoon zo veel laptops kopen als ik wil...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12
smeijers schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:23:je krijgt een track en trace code en toen ik niet thuis was een herkansing voor de levering.
Wat is er uiteindelijk bezorgd? Of moet de 2e bezorging nog komen? In dat laatste geval: had even een dag gewacht met een topic aanmaken. ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
als je aankoop loopt via een betrouwbaar platform (amazon? bol?) of verzekerd is of de verkoper is aangesloten bij een bekend keurmerk, dan heb je al iets meer kans om je geld terug te krijgen wanneer het resulteert in een wanprestatie.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

op de socials worden gratis laptops aangeboden, waarbij alleen de verzendkosten moeten worden voldaan. daarna nog enkele keren 2 euro voor invoerrechten en dat soort zaken. je krijgt een track en trace code en toen ik niet thuis was een herkansing voor de levering.
Ofwel, je hebt nu een paar tientjes ingelegd (ik gok even dat dat ongeveer de verzendkosten zijn) en daarvoor heb je een Track & Trace code gekregen.

Dat klinkt als makkelijk geld verdienen. Als er maar genoeg mensen betalen, is het enige dat je hoeft te doen een code door te sturen. Daar hoeft natuurlijk niets achter te zitten, want leveren doet die partij waarschijnlijk niet.
En als bonus hebben ze nu adresgegevens + naam + email + mogelijk je betaalgegevens. Klinkt als een lucratieve deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-04 18:21

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.