Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 00:26
ik ben op zoek naar een wat goedkopere (laten we zeggen onder €200) Android Tablet die zijn Wifi verbinding (en dus niet mobiele internet verbinding) kan delen als hotspot. Bestaat dit wel?

Bij smartphones is het denk ik vaak zo dat als het een hotspot kan maken dit alleen de mobiele internet verbinding kan delen. Alleen duurdere modellen (bijv Samsung Galaxy S23 Ultra) kunnen ook de wifi verbinding delen via een hotspot.

Is dit ook het geval bij tablets? Of is het heel gebruikelijk dat dit vaak wel of juist niet kan? Ik heb tot nu toe nog nooit een tablet gehad en deze informatie is lastig te achterhalen via de specificaties van de tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Eigenlijk zoek je dus een repeater functie op een tablet? In principe zou ik denken dat als je met je tablet met wifi kan verbinden dat je dat dan ook met het andere apparaat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1985
Ik snap je gedachte, maar de situatie waarvoor ik het wil gebruiken is niet alledaags.

Dat andere apparaat is dit elektronische tafeltennis telbord:
https://www.score-board.n...nieuw-scorebord-ism-ttapp

Het heeft een draadloze ontvanger dat niet heel geweldig is waardoor de verbinding tussen dit telbord en de router van de sportzaal is niet stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als er een stopcontact in de buurt is lijkt mij een WiFi range-extender/repeater een goedkopere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:30
Ik zit ook in deze wereld: score result management.

Mijn advies is koop een 4G router met eventueel eigen repeaters.

Je wilt niet afhankelijk van sportzalen WIFI, been there done that.

Zelf heb ik deze gehad:

https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share

Nu ondertussen heb ik een omada router.

Laatst was ik op een wedstrijd.
Mijn omada router zat ingeplugd in hun vast netwerk aansluiting
Vervolgens knalt het netwerk eruit en mijn omada router nam het binnen 5-10 seconden over op 4G.

De gene hierboven moet je echt switchen / opnieuw opstarten.
Maar heb ik jaren zonder problemen mee gewerkt.

Voordeel ook is dat je de tablets niet hoeft in te stellen. Ze kennen namelijk je netwerk al.
Daarnaast kan je ze ook nog fix IP-adressen geven.

Repeaters niet aan beginnen, vaak worden deze geblokt door de sportzalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1985
Ik waardeer het meedenken, maar ik hoef eigenlijk alleen antwoord op mijn vraag in de openingspost.
De Wifi in de sportzaal is niet in mijn beheer.

Momenteel heb ik al een werkende oplossing waarmee ik niet afhankelijk ben van wifi in de zaal, namelijk de hotspot van mijn telefoon gebruiken. En mijn telefoon wordt dan ook gebruikt om via bijbehorende app het scoreboard te bedienen. Alleen ben ik tijdens wedstrijden dan mijn telefoon kwijt wat niet ideaal is. Daarom dat ik mijn telefoon wil vervangen door een tablet, wat gelijk het voordeel heeft dat het een grotere scherm heeft dan mijn telefoon.

Dus waarom ik specifiek een tablet wil is verder allemaal al over nagedacht.

[ Voor 3% gewijzigd door mm1985 op 21-07-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvdPeet
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-02 12:44
Hoi met Rob, vraagje heb je inmiddels een goedkoop mer telefoon gevonden die de Hotspot kan delen zonder dat dit van je abbonement afgaat. Ik heb zelf een S24 dat werkt prima maar zoek voor een kennis een zelfde oplossing maar dan met goedkope Android. Met Ifoon is het niet mogelijk en ook niet met de A series van Samsung
Pagina: 1