Klantenkaarten toevoegen aan Apple Pay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05 21:52
In Apple Pay staat letterlijk vermeld dat ik klantenkaarten kan toevoegen, maar bij elke klantenkaart zegt ie dat de kaart niet wordt ondersteund. Welke klantenkaarten worden dan wel ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:00
TheVivaldi schreef op zondag 21 juli 2024 @ 00:11:
In Apple Pay staat letterlijk vermeld dat ik klantenkaarten kan toevoegen, maar bij elke klantenkaart zegt ie dat de kaart niet wordt ondersteund. Welke klantenkaarten worden dan wel ondersteund?
Mijn Gamma Voordeelpas doet het in Apple Wallet.

Edit: MyMediaMarkt ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisweb op 21-07-2024 01:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:48
Als je kaarten hebt die een streepjescode gebruiken kun je zelf een kaart voor Apple wallet maken met de app “pass4wallet”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dennisweb schreef op zondag 21 juli 2024 @ 01:17:
[...]

Mijn Gamma Voordeelpas doet het in Apple Wallet.

Edit: MyMediaMarkt ook.
In elk geval Bonuskaart en Kruidvat-klantenkaart niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
PrimusIP schreef op zondag 21 juli 2024 @ 03:46:
Als je kaarten hebt die een streepjescode gebruiken kun je zelf een kaart voor Apple wallet maken met de app “pass4wallet”.
Daar ga ik naar kijken, bedankt! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi
pass4wallet werkt als een zonnetje, zeer hartelijk dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja daar kan Apple niet zoveel aan doen als derde partijen het niet implementeren natuurlijk.

Toch is het niet meer zo ongebruikelijk als vroeger, zo verbaasde ik mij er onlangs over dat bijvoorbeeld het lokale zwembad hier netjes Apple Wallet support heeft.

Ook zie ik het voor toegangskaarten, zoals pretparken, musea en bioscopen steeds vaker verschijnen. Handig wel :)
In Apple Pay staat letterlijk vermeld dat ik klantenkaarten kan toevoegen
Je voegt kaarten overigens toe aan "Wallet", niet aan Apple Pay, betaalkaarten met Apple Pay ondersteuning zijn een onderdeel van Wallet.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 21-07-2024 12:10 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Donstil schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:07:
Ja daar kan Apple niet zoveel aan doen als derde partijen het niet implementeren natuurlijk.
Ik zei ook niet dat Apple daar wat aan kan doen? Ik heb sinds gisteren voor het eerst in mijn leven een iPhone, zoals ik in mijn andere topics ook vermeldde, dus sommige dingen zijn nog even een kwestie van (uit)zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TheVivaldi schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:13:
[...]

Ik zei ook niet dat Apple daar wat aan kan doen?
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt ;) maar in je bericht leek je wat verontwaardigd.
zoals ik in mijn andere topics ook vermeldde, dus sommige dingen zijn nog even een kwestie van (uit)zoeken.
Ik heb de andere topics niet doorgenomen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:45
Ik heb sinds gisteren voor het eerst in mijn leven een iPhone, zoals ik in mijn andere topics ook vermeldde, dus sommige dingen zijn nog even een kwestie van (uit)zoeken.
Heb je je hier al ingelezen: https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/welcome/ios ?
Scheelt wellicht topics aanmaken O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:40
[...]

Ik zei ook niet dat Apple daar wat aan kan doen? Ik heb sinds gisteren voor het eerst in mijn leven een iPhone, zoals ik in mijn andere topics ook vermeldde, dus sommige dingen zijn nog even een kwestie van (uit)zoeken.
Eigenlijk kan Apple er wel wat aan doen, door bijvoorbeeld zoals Stocard de klantenkaarten in te kunnen scannen, of handmatig zelf aan te maken als de app ze niet kent.
Het is een keuze van Apple die functionaliteit niet aan te bieden en het aan de markt te laten hun proprietary Apple Wallet formaat wel of niet te ondersteunen.

Overigens zou ik gewoon Stocard gebruiken voor je klantenkaarten. Die werkt platform onafhankelijk, dus je kunt een backup aanzetten en van Android naar iOS en terug, of op meerdere iOS of Android devices tegelijkertijd. Plus de hoeveelheid passen de er al tevoren bekend zijn is groot.
Een aparte klantenkaarten app helpt ook overzicht houden wanneer je veel zaken in je Apple wallet krijgt zoals vliegtuig en bioscoop tickets, credit en debit cards, reiskaarten en andere betaalmiddelen.
Pagina: 1