[gezocht] vrouwelijke DC connector Dell 7.4mm inbouw montage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
Gezocht: een vrouwelijke DC connector inbouw 7.4mm (Type Dell) om mijn bestaande pc kast aan te passen.

Ik heb een Silverstone LC19r kast, welke gevoed wordt door een externe voeding (origineel).
https://www.overclockers.com/silverstone-lc19-case-review/
Ja is een ouwe kast (2010 gekocht) maar doet gewoon nog precies wat ie moet doen.

De externe voeding is stuk dus ik wil hem vervangen met een andere voeding.
Aangezien de originele voeding slecht te krijgen is (oud type) en ook nogal warm werd, wil ik deze vervangen door een Dell 130W adapter met dezelfde specificaties want daar heb ik nog een paar van liggen.

Alleen heeft de Dell een 7,4 mm stekker dus die past niet op de bestaande vrouwelijke dc connector (vermoed dat dat 5,5x2,1mm is).

Ik heb al wat verloopstekkers geprobeerd, maar die passen allemaal net niet lekker.
Ook heb ik al geprobeerd om de oude voeding kabel op een vrouwelijke dell connector (niet inbouw) te solderen maar de draadjes die daarin zitten zijn zo dun, dat ik het niet aandurf daar 120 Watt overheen te laten lopen.

Ik kan allerlei vrouwelijek DC inbouw connectoren vinden maar geen 7,4mm..

Zoek ik verkeerd of kan iemand me aan een link helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Is dat zo'n stekker met een smalle middenpin?

Deze: https://www.salemedia.nl/...martpin-adapter-naar.html

Ik vrees dat een normaal chassis versie lastig te vinden is maar als vervangbare moederbord connector voor laptops of het kabeltje in de link volop. Als je nu zo'n kabeltje pakt en je maakt een kunststof plaatje waar je die connector in lijmt kan je het plaatje overal in schroeven.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Ja klopt, ik heb zon kabel gehaald maar het paste net niet lekker.
De Dell stekker ging er bijvoorbeeld maar half in.

Daarop heb ik deze kabel doorgesneden, om de oude kabel + stekker op deze vrouwelijke Dell stekker te solderen.
Toen bleken de interne draden wel erg dun te zijn.
Aangezien er toch 19V 120 Watt doorheen gaat, zie ik dat niet zitten..

Als ik echt geen betere oplossing vind, kan ik net zo goed de dell adapter rechtstreeks op de interne voeding van de kast solderen.
Maar ik doe het liever netjes met zon connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:40
IJzerboot schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:53:
Gezocht: een vrouwelijke DC connector inbouw 7.4mm (Type Dell) om mijn bestaande pc kast aan te passen.

Zoek ik verkeerd of kan iemand me aan een link helpen?
Als je zoekt op Dell laptop DC jack/cable van de juiste types kom je wat verder denk ik?
Google: DC Jack Cable Dell E6530 E5520
Ik heb hier ook een uitgebreide collectie van dat type Dell laptop/adapters. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XC1yc7FEo4zUaU6KHI_dP44T8Q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0pFlieTOoBjGp4CC5xmejCT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Wat ik ook al aangaf zo'n moederbord connector, moet je ook een frame omheen knutselen/printen en je kunt hem wel in een kast schroeven.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Dank voor de suggesties.

Ik vind het opvallend hoe lastig het is om een dergelijke connector te vinden.
Je zou zeggen dat ik niet de eerste ben die een Dell adapter zo wil gebruiken.
Kabels zijn ook nog vrij prijzig, maandag maar eens kijken of ik nog een oude Dell kan vinden om de connector uit te slopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Dell gebruikt triax kabel, dat dunne draadje is voor de middenpin en voert geen stroom (ID-pennetje voor het adapter type) De buiten en binnen "mantels" zijn je voedende draden.

En die zijn meer dan dik genoeg. Ze voeren immers ook de volle stroom bij normaal gebruik, of je daar nu een connector tussen zet of niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Sine op 21-07-2024 14:28 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Laatst online: 21:28
IJzerboot schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:09:
Als ik echt geen betere oplossing vind, kan ik net zo goed de dell adapter rechtstreeks op de interne voeding van de kast solderen.
Maar ik doe het liever netjes met zon connector.
Waarom zet je geen nieuwe plug aan die adapter die past in de connector van je kast? Of als dat een vreemd model is zet je een nieuwe connector in je kast en een nieuwe plug aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 00:40
IJzerboot schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:11:
Kabels zijn ook nog vrij prijzig, maandag maar eens kijken of ik nog een oude Dell kan vinden om de connector uit te slopen
Toch niet een nog werkende laptop daarvoor gaan slopen hoop ik?
Rrob schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:09:
Waarom zet je geen nieuwe plug aan die adapter die past in de connector van je kast? Of als dat een vreemd model is zet je een nieuwe connector in je kast en een nieuwe plug aan de kabel.
Inderdaad, soldeer dan gewoon direct de oude kabel met connector aan die Dell adapter.
Met wat krimpkous afwerken dan natuurlijk.
Dat is de meest efficiente oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerboot
Vanavond de soldeer operatie uitgevoerd.
Was nog wel even spannend want de Dell adapter blijkt 3 aders te hebben, rood zwart en blauw.

Rood is +, zwart is - en blauw is blijkbaar een stuurdraad waarmee de laptop kan herkennen welk type adapter is aangesloten.
Rood en zwart aangesloten en het werkt weer.
Dank voor alle tips!
Pagina: 1