Ik heb voor het eerst in mijn leven een iPhone en heb na het inloggen in de ASN Bank-app de app gekoppeld aan Apple Pay. Nu probeer ik een in-appaankoop te doen via Apple Pay, maar hij zegt steeds dat er geen geschikte betaalmethode gevonden is. Als ik vervolgens in Apple Pay kijk, staat ASN keurig gekoppeld. Wat doe ik verkeerd?
Waarschijnlijk worden alleen credit cards op Apple Pay ondersteund. Heb ik ook bij Lego bijvoorbeeld.
Maar dat is gek, want contactloos betalen kan dan weer wel via Apple Pay: nieuws: ASN, SNS en RegioBank stappen over naar Google Pay voor contactloos b...Archie_T schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:55:
Waarschijnlijk worden alleen credit cards op Apple Pay ondersteund. Heb ik ook bij Lego bijvoorbeeld.
Dus zou wel moeten kunnen, misschien iPhone ff restarten om wat defaults te roepen..Where can I use Apple Pay to make payments?
> Within apps and online (via the Safari browser)
> You can make payments using Apple Pay within apps and online (via Safari) wherever you see the Apple Pay button.
[ Voor 4% gewijzigd door graceful op 20-07-2024 21:01 ]
En dat is dus wat anders. Het gaat er om wat er ondersteund wordt in de site of app.TheVivaldi schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:59:
[...]
Maar dat is gek, want contactloos betalen kan dan weer wel via Apple Pay: nieuws: ASN, SNS en RegioBank stappen over naar Google Pay voor contactloos b...
Als er geen geschikte betaalmethode is gevonden zal de partij waar je iets probeert te kopen geen debit kaart ondersteunen. Wellicht als je een creditcard hebt en deze toevoegt dat het wel werkt.
Zucht...
Nuja, de partij waar ik wat probeerde te kopen was OVInfo, een Nederlandse app. Mag toch aannemen dat een Nederlandse ontwikkelaar bankkaarten ondersteunt.SgtElPotato schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:07:
Als er geen geschikte betaalmethode is gevonden zal de partij waar je iets probeert te kopen geen debit kaart ondersteunen. Wellicht als je een creditcard hebt en deze toevoegt dat het wel werkt.
Maar goed, ik heb het opgelost door via iDeal geld over te maken naar mijn Apple-account. Als ik het nog eens tegenkom en het werkt niet, laat ik weer van me horen. Bedankt voor de reacties!
De partij is Apple want je doet de transactie in de app store, en Apple ondersteund geen debit cards. Dus het klinkt stiekem wel logisch. Het is alleen wat onduidelijk omdat je verwacht dat Apple Pay een standaard is maar het is dus nog steeds belangrijk wat je "erachter" hebt.TheVivaldi schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:09:
[...]
Nuja, de partij waar ik wat probeerde te kopen was OVInfo, een Nederlandse app. Mag toch aannemen dat een Nederlandse ontwikkelaar bankkaarten ondersteunt.
Maar goed, ik heb het opgelost door via iDeal geld over te maken naar mijn Apple-account. Als ik het nog eens tegenkom en het werkt niet, laat ik weer van me horen. Bedankt voor de reacties!
Gaat dus om een aankoop via een app / de App Store, een in-app purchase? Ik weet dat ik die allemaal met Apple Pay kan doen, maar dan pakt ie mijn CC, de debit kaarten werken daar inderdaad niet.TheVivaldi schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:09:
[...]
Nuja, de partij waar ik wat probeerde te kopen was OVInfo, een Nederlandse app. Mag toch aannemen dat een Nederlandse ontwikkelaar bankkaarten ondersteunt.
Zucht...
Maar als Apple geen bankkaarten ondersteunt, waarom staat mijn bankkaart in Apple Pay dan gekoppeld?Archie_T schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:13:
[...]
De partij is Apple want je doet de transactie in de app store, en Apple ondersteund geen debit cards. Dus het klinkt stiekem wel logisch. Het is alleen wat onduidelijk omdat je verwacht dat Apple Pay een standaard is maar het is dus nog steeds belangrijk wat je "erachter" hebt.
Sorry, ik type het fout. Apple als leverancier van de App store accepteert geen debit cards. Apple Pay wekt met debit cards overal prima. Alleen sommige websites en apps dus niet maar kom ik weinig tegen. Ik betaal me gek met Apple Pay hoor, dat gaat prima.TheVivaldi schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:14:
[...]
Maar als Apple geen bankkaarten ondersteunt, waarom staat mijn bankkaart in Apple Pay dan gekoppeld?
Debit cards komen weinig tot niet voor in de VS, dus voor Apple is het logisch gezien hun primaire markt de VS is.
I reject your reality and substitute my own
Bedankt voor de heldere uitleg - zo leer ik nog eens wat als nieuwe gebruiker.Archie_T schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:17:
[...]
Sorry, ik type het fout. Apple als leverancier van de App store accepteert geen debit cards. Apple Pay wekt met debit cards overal prima. Alleen sommige websites en apps dus niet maar kom ik weinig tegen. Ik betaal me gek met Apple Pay hoor, dat gaat prima.
Online accepteert Apple Pay alleen creditcards. Als je contactloos in een winkel betaalt werken de debit cards wel.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Dit heb ik ook geprobeerd voor een spelletje, maar kreeg dezelfde foutmelding nog steeds telkens, hoe had je dat opgelost? Nu staat het 'dood' op m'n apple id :\TheVivaldi schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:09:
[...]
Ik vind de terminologie die hier in dit topic gebruikt wordt wel verwarrend. Apple Pay ondersteunt Debit en Creditkaarten, zowel voor online als "offline" gebruik. Je kan ook online gewoon Apple Pay gebruiken met je debitcard en op de meeste plekken wordt die prima geaccepteerd! Maar de winkel (zowel online als fysiek) kan Credit óf Debitkaarten weigeren of enkel een bepaald merk kaart wel/niet accepteren. (Eg: wel VISA en MasterCard, maar geen AMEX.). Heck, in sommige webshops kan je zelfs online afrekenen met je Maestro-kaart in Apple Pay. Over het algemeen worden in webshops zowel de debit als credit varianten van MasterCard en VISA ondersteund.
Als je ASN kaartje een debitcard is en de merchant waar je iets wil kopen wil perse credit: dan kan je inderdaad niet afrekenen. Andersom idem. In Nederland bijvoorbeeld kan je bijna nergens afrekenen in fysieke winkels met je Creditkaart, maar juist wel met je Debitkaart. (Of deze in Apple Pay staat of niet maakt niet uit. Apple Pay boeit daarin niet, het betaalnetwerk van je pas is waar het om draait.)
Ik hoor hier dat Apple geen debitkaarten ondersteunt voor in-app aankopen. Dat is wel gek, want ik heb m'n debitcard toegevoegd aan m'n AppleID en dat werkt als een tierelier. Vreemd als ze het dan niet via Apple Pay accepteren. Maar goed, dat is dus eventueel je work-around: voeg de kaart toe aan je AppleID als betaalmethode in plaats van het via Apple Pay te laten verlopen, dan zou ie wel moeten werken.
Als je ASN kaartje een debitcard is en de merchant waar je iets wil kopen wil perse credit: dan kan je inderdaad niet afrekenen. Andersom idem. In Nederland bijvoorbeeld kan je bijna nergens afrekenen in fysieke winkels met je Creditkaart, maar juist wel met je Debitkaart. (Of deze in Apple Pay staat of niet maakt niet uit. Apple Pay boeit daarin niet, het betaalnetwerk van je pas is waar het om draait.)
Ik hoor hier dat Apple geen debitkaarten ondersteunt voor in-app aankopen. Dat is wel gek, want ik heb m'n debitcard toegevoegd aan m'n AppleID en dat werkt als een tierelier. Vreemd als ze het dan niet via Apple Pay accepteren. Maar goed, dat is dus eventueel je work-around: voeg de kaart toe aan je AppleID als betaalmethode in plaats van het via Apple Pay te laten verlopen, dan zou ie wel moeten werken.
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 22-07-2024 23:48 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik heb verschillende kaarten in de Wallet staan. Met Apple Pay bij verschillende online aanbieders is vaak MasterCard en VISA wel mogelijk, maar VPAY en Maestro niet. Andere Nederlandse online aanbieders die aan Apple Pay doen, ondersteunen Maestro dan weer wel. Dus ligt vooral aan de webshop of je met Apple Pay kan betalen met specifiek de ASN kaart (is bij mij VPAY en zelden beschikbaar dan)
Volgens mij kun je daar alleen terecht met een Visa, Mastercard of American Express credit/debit kaart. Ik heb geprobeerd een Maestro of V PAY kaart toe te voegen maar dit is niet eens mogelijk. In mijn geval zal ik dus even moeten wachten tot de banken over gaan op de nieuwe debit passen dit dit jaar uitgerold gaan worden.WhatsappHack schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:45:
Edit: mijn VISA debitcard van Revolut kan ik wel toevoegen.
[ Voor 3% gewijzigd door MasatoWolff op 27-07-2024 12:49 ]
Pagina: 1