Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naomini
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HNZ42s55dxQA38aDeoMy2lGwfs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I7LZiVhl0BjcmvIzg2ZcZ2ou.jpg?f=user_large

Ik kocht een google pixel 8a aan. Alleen staat er bij mijn netwerksignaal steeds een uitroepteken (!). Als ik de mobiele data inschakel dan verdwijnt het uitroepteken. Is dit normaal of is er een onderliggend probleem? In principe werkt de telefoon. Ik kan bellen, sms'en en het internet werkt zowel als wifi en mobiele data aan staat. Ik vind het gewoon vreemd dat als de mobiele data niet aanstaat er een uitroepingsteken komt te staan.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:06

reaL_G

G

je typt zelf het antwoord al.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naomini
Hey, bedankt voor je antwoord. Ik ben niet thuis in smartphones. Vroeg mij dus gewoon af of het normaal was of niet. Ik ben al twee keer teruggegaan naar de winkel omdat er een probleem was. Ik overdenk nu elk ding, gewoon om zeker te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15
Maar waarom zou jij je mobiele data uit willen zetten?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

naomini schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:34:
[Afbeelding]

Ik kocht een google pixel 8a aan. Alleen staat er bij mijn netwerksignaal steeds een uitroepteken (!). Als ik de mobiele data inschakel dan verdwijnt het uitroepteken. [...] Ik vind het gewoon vreemd dat als de mobiele data niet aanstaat er een uitroepingsteken komt te staan.
Dat icoontje is het mobiele signaal, het uitroepteken is alleen een waarschuwing dat data uit staat. Je kunt dan wel nog bellen en SMSen omdat niet je hele mobiele internetverbinding uit staat, maar internet gaat dan alleen over wifi. Als je wifi ook uitzet kun je wel bellen en SMSen, maar niet meer internetten.

Het is dus niet vreemd, dat is gewoon precies waar dat uitroepteken voor staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naomini
Panzer_V schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:47:
Maar waarom zou jij je mobiele data uit willen zetten?
Heb ik altijd al gedaan, dus is denk ik uit gewoonte dat ik het altijd uitschakel. Ik hoef ook niet elk moment meldingen binnen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naomini
Oon schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:48:
[...]

Dat icoontje is het mobiele signaal, het uitroepteken is alleen een waarschuwing dat data uit staat. Je kunt dan wel nog bellen en SMSen omdat niet je hele mobiele internetverbinding uit staat, maar internet gaat dan alleen over wifi. Als je wifi ook uitzet kun je wel bellen en SMSen, maar niet meer internetten.

Het is dus niet vreemd, dat is gewoon precies waar dat uitroepteken voor staat.
Hey, bedankt voor de uitleg. Ik heb relatief lang mijn oude smartphone gehad en daar was dit niet het geval. Toen ik dit zag, dacht ik dat er iets mis was aangezien ik het nog niet eerder gezien had en er op internet ook niet meteen iets over vond. Alvast bedankt voor de verduidelijking. Ik hoef mij dus geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

naomini schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:52:
[...]

Hey, bedankt voor de uitleg. Ik heb relatief lang mijn oude smartphone gehad en daar was dit niet het geval. Toen ik dit zag, dacht ik dat er iets mis was aangezien ik het nog niet eerder gezien had en er op internet ook niet meteen iets over vond. Alvast bedankt voor de verduidelijking. Ik hoef mij dus geen zorgen te maken.
Je zorgen maken hoef je sowieso niet, dat is alleen maar ongezond ;)

Met je nieuwe telefoon zul je ook een nieuwere versie van Android hebben, ergens tussen de versie van je oude telefoon en deze is dat aangepast. Zo krijg je nu ook eenzelfde waarschuwing als je wel verbonden bent met een wifi-netwerk, maar geen internettoegang hebt (bijv. als er een storing is bij je vaste internetprovider).
Pagina: 1