@
SeatRider, dit lijkt heel erg op het optimisme dat ik had toen ik mijn appartement een paar maanden geleden kocht.
Plak-PVC is als het kan inderdaad een veel betere keuze, maar controleer echt even of jij wel een zwevende dekvloer hebt zoals in de post hierboven wordt gezegd. Dat is bij nieuwbouw nu standaard voor geluidsisolatie, maar als je dat niet hebt heb je totaal geen demping met plak-pvc en ga je overlast veroorzaken bij de onderburen en heb je per definitie niks om aan te tonen bij de VvE. Mijn appartement komt uit ca. 1955 en daardoor heb ik pech, geen zwevende dekvloer dus gaat plak-PVC geheid overlast geven.
Daarnaast moet je vloer helemaal egaal zijn voor plak-PVC, heb je hier wel rekening mee gehouden? Als je het via een legservice laat leggen zit er vaak 3mm egaliseren bij, mocht er meer nodig zijn (door de staat van de vloer of bijvoorbeeld sleuven van vloerverwarming) zijn dit meerkosten. Nu lijkt het "gratis leggen" op de actie die ik ken van de zaak waar ik ook ben geweest en die elke week weer dezelfde actie hebben, een extra-extra-grote zaak zeker. Die bieden al 3mm egaliseren aan, maar let daar goed op. Je kan niet zonder egaliseren omdat je dan elk puntje en bobbeltje gaat zien en voelen.
Daarnaast, klik-PVC met 10dB reductie is goed voor het certificaat maar kan alsnog in daadwerkelijk gebruik tekortschieten, dat kan je ook wel zien aan hoe dun die plankjes alsnog zijn, maar dat even terzijde. Bij kliklaminaat kan je een goede ondervloer gebruiken (ben ik uiteindelijk voor gegaan, ook qua kosten en egaliserend vermogen).
Reken jezelf niet rijk maar ga even echt goed na hoe de constructie bij jou thuis is, zowel qua dekvloer als qua egale vloer en wat je bij het "gratis leggen" krijgt.
[
Voor 6% gewijzigd door
MacorgaZ op 23-07-2024 00:07
]