Vloerverwarming flow wijzigt niet na draaien aan flowmeters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mejute10
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-07-2024
Hallo,

Ik probeer onze vloerverwarming wat bij te stellen zodat alle kamers comfortabel koel/warm worden. Volgens mij moet ik hiervoor draaien aan de flowmeters (rechtsom minder flow, linksom meer flow). Wat ik ok draai aan de flowmeters, de vlotters wijzigen niet.

Als ik de afsluiter dichtdraai, dan zie ik wel dat alle flow naar 0 gaat bij elke flowmeter, maar ze gaan na het openen allemaal niet verder dan 1,5. Hieronder een foto van de flowmeters met bijbehorende vloerverwarmingsgroep (op de foto staan de afsluiters dicht, vandaar dat de flow 0 is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hx82BPt3Jz6DimEDsPQY9abI3PU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyHyNLyECnhMd7l242htq3N8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd of iemand advies kan geven over hoe dit op te lossen. Dank alvast.

[ Voor 8% gewijzigd door Mejute10 op 20-07-2024 15:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-10 10:03
Heb je aan de rode kapjes van de flowmeters gedraaid?

Of heb je de kapjes eraf geklikt en aan de zwarte ring gedraaid?

2050vandaag, waarom wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mejute10
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-07-2024
Hoi BjornHero,

Ik heb de rode kapjes eraf geklikt en aan de zwarte ring gedraaid. Bij het draaien gaan de flowmeters zelf trouwens ook niet omhoog of omlaag. Ze draaien dus niet in- of uit de metalen behuizing.

[ Voor 45% gewijzigd door Mejute10 op 20-07-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-10 10:03
Normaal is het zo dat als je ze daar helemaal naar rechts draait ze ook dicht gezet kunnen worden.

Als je helemaal doordraait, totdat je niet meer kan, is hij dan wel dicht?

2050vandaag, waarom wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:03
Je draait toch niet aan de flowmeters? Die witte knoppen op de bovenste rij zijn daarvoor. Met draaien aan de zwarte ring draai je je hele flowmeter los volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Knielen schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:23:
Je draait toch niet aan de flowmeters? Die witte knoppen op de bovenste rij zijn daarvoor. Met draaien aan de zwarte ring draai je je hele flowmeter los volgens mij.
Bij de flowmeters die ik heb, en er exact hetzelfde uit zien, draai je aan de ring rond de flowmeter om de flow af te regelen. Als hij goed staat druk je hem naar beneden om te borgen.

Heb je ook nog radiatoren of een bypass? Misschien dat daar teveel flow verloren gaat. Of de pomp van je CV levert gewoon niet meer dan +/-18L/min doordat hij op een lage stand staat ingesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 20-07-2024 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:21
Je zal de motoren eraf moeten halen of ze 'open' moeten zetten. Je systeem laten verwarmen zodat je flow creëert.

Daarnaast haal je de rode kapjes eraf en kan je gaan stellen.

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 300L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Pagina: 1