iPhone tethering naar GL.iNET

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Over twee weken vertrekken we met de auto naar Italië. Nu maak ik vaak een hotspot in de auto voor de kinderen om muziek te luisteren, gamen, social media te doen, etc. Het nadeel van deze oplossing is dat de iPhone vaak de verbinding verbreekt. De hotspot moet ik dan uit en aanzettten. Ik ben dus aan het nadenken over alternatieven.. zijn er mensen die een kleine router gebruiken voor dit doel? Werkt dit?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
Kun je voor je kinderen niet gewoon een datapakket aanschaffen voor die twee weken, zijn ze ook niet altijd afhankelijk van een hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
NotSoSteady schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:11:
Kun je voor je kinderen niet gewoon een datapakket aanschaffen voor die twee weken, zijn ze ook niet altijd afhankelijk van een hotspot.
Kan.. maar dat gaat bij KPN in de papieren lopen. Een extra gigabyte kost namelijk 7 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:20
Heb je zelf ook kpn? Dan kan je mb's delen als het goed is. Geen ervaring mee overigens.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
Laatst een tijdje gedraaid via usb aangesloten iPhone. Werkte out of the box naar iPad.
Alleen niet extreem lang getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Erhnam schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:44:
[...]

Kan.. maar dat gaat bij KPN in de papieren lopen. Een extra gigabyte kost namelijk 7 euro.
Als jij met de kinderen samen bij KPN op hetzelfde adres geregistreerd staan, dan zou je data moeten kunnen delen via de KPN app.

Anders even met KPN contact opnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 20-07-2024 17:03 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Dit werkte out of the box op mijn GL.iNET mini router over USB, dus gewoon een USB kabel naar een iPhone en dan sharing aanzetten op de iPhone. Die kwam dan als extra interface in de router, en vanaf daar kon ik hem gewoon als WAN instellen en werkte het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Het is trouwens gelukt in de auto met de GL.iNet GL-MT3000. Het fijne is dat er over de USB aansluiting ook voeding wordt geleverd. Dus de auto voedt de GL.iNet, waarna de router de iPhone ook van voeding kan voorzien. Alle kinderen (en vrouw) loggen automatisch in op de router. Dit werkt beter dan de tethering functie van de iPhone zelf.

Pagina: 1