Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emediabuilders
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:51
Hallo,

Wij hebben een Nibe SHB 10 hydrobox, ik wil hem graag aansluiten op Internet zodat we dat Nibe Uplink of iets dergelijks kunnen gebruiken, ik kan echter nergens iets vinden waar de network poort zou moeten zitten, niet in de handleiding en niet online.

Er is een menu: plusfuncties -> internet -> myUpway (en TCP/IP instellingen) dus zou je denken dat het mogelijk is.

Iemand die hier iets meer vanaf weet?

Groeten,

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenCAlferink
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-08 08:33
Ik heb een NIBE VVM320 daar hangt aan de achterzijde een zwarte kabel met een afdekdopje daar kon ik de netwerkkabel insteken.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan85
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-03 09:37
Ook ik heb een Nibe SHB10 en weet niet hoe ik deze kan verbinden met internet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten Stan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emediabuilders
Uiteindelijk gevonden 😀

Kap eraf halen (vooraan zit links en rechtsonder een schroef (torx), dan haal je hem onder naar je toe.

In het midden zit het bediening paneel, aan de onderkant van dat paneel dit de UTP poort. Kabel kun je via de onderkant van de SHM10 (rechts) doorvoeren.

Werkt prima hier nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steatofre
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11-05 08:29
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum.
Nibe warmtepomp werd deze week geïnstalleerd met Shb10 binnen unit. Ik probeer deze aan het internet te koppelen maar wanneer ik op'myupway' Klik, krijg ik de melding dat er geen verbinding is met myupway.
Iemand enig idee? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
emediabuilders schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:58:
Uiteindelijk gevonden 😀

Kap eraf halen (vooraan zit links en rechtsonder een schroef (torx), dan haal je hem onder naar je toe.

In het midden zit het bediening paneel, aan de onderkant van dat paneel dit de UTP poort. Kabel kun je via de onderkant van de SHM10 (rechts) doorvoeren.

Werkt prima hier nu
Thnx. Ik heb hem nu ook aangesloten. Zie nu ook een interne IP adres. Welke stappen heb je daarna ondernomen om connectie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Steatofre schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:29:
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum.
Nibe warmtepomp werd deze week geïnstalleerd met Shb10 binnen unit. Ik probeer deze aan het internet te koppelen maar wanneer ik op'myupway' Klik, krijg ik de melding dat er geen verbinding is met myupway.
Iemand enig idee? Alvast bedankt.
Hier hetzelfde. Nog verder mee gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emediabuilders
Als ik het goed heb moet je in dat plusfuncties menu een nieuwe verbindingslijn maken, die gegevens kopieeren en dat in je myuplink account toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steatofre
Nuevocasa schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:28:
[...]

Hier hetzelfde. Nog verder mee gekomen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9f_YucOoFm8c-cc53FVzdwxPPpM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhhhvXqL1T3EAOLlSKArPTXA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FotfPsCUPrXYZ0pg8ScXaJ3nx5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVUwONLQyvjlurw3Sbs72hgq.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben nog eens door de menu's gegaan en het werd mij ineens duidelijk dat er over myupway wordt gesproken. Myupway werd recent vervangen door myuplink. Ik zal dus eerst moeten uitvissen hoe ik de software van de binnenunit kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Steatofre schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben nog eens door de menu's gegaan en het werd mij ineens duidelijk dat er over myupway wordt gesproken. Myupway werd recent vervangen door myuplink. Ik zal dus eerst moeten uitvissen hoe ik de software van de binnenunit kan updaten.
Onder het SHB10 plaatje zit een usb poort. Verder nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
emediabuilders schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:40:
Als ik het goed heb moet je in dat plusfuncties menu een nieuwe verbindingslijn maken, die gegevens kopieeren en dat in je myuplink account toevoegen.
Dank voor de reactie. Had deze even gemist. Zal eens kijken of ik dat kan vinden.
Sinds oktober werkt dat dus niet meer ben ik achter. Maar er is een oplossing als het goed is, dus even zien of dat gaat lukken.

[ Voor 16% gewijzigd door Nuevocasa op 04-12-2024 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Steatofre schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sinds oktober werkt het dus niet meer..... Hieronder de link met uitleg ook de update.
https://www.nibe.eu/nl-nl...-myuplink?HPModel=nibe-e9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steatofre
Bedankt voor de link. Update gelukt!
De software voor smo40/shb op een stick gezet, in de module gestoken en update geïnstalleerd. Wanneer je dan naar plus functies gaat, staat er myuplink in plaats van myupway. Je kan dan een verbindings nummer creëren en dat samen met het serienummer ingeven in de myuplink app.
Pagina: 1