Zelf vervangen kabel QWIC hub motor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Bij het vervangen van de achterband ben ik erachter gekomen waarom tijdens het fietsen de motor ondersteuning af en toe wegvalt. De motor kabel aansluiting is helemaal rot. De connectoren zijn allemaal broos en sommige al afgebroken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTdWy_TqHWGLNigMAwhDoJS41YY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdGWTc53d60gIRzFB2ao8i9L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSkIJuSLCMGlzGhKIbVrvl584A0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuq215C3UJ9OUKmD8FbbhzF6.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn lokale FM zegt dat hij er geen spullen voor heeft om het te repareren. Als ik de juiste kabel ergens kan vinden, zou ik dan zelf de kabel kunnen vervangen? Of is deze motor afgeschreven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Hoe handig ben je? Hieronder een filmpje van iemand die de kabel vervangt. Jij hebt zo te zien een iets andere (nieuwere?) variant waarbij de kabel aan de andere kant van de motor naar buiten komt maar idee zal ws ongeveer hetzelfde zijn:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Nielson schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:24:
Hoe handig ben je? Hieronder een filmpje van iemand die de kabel vervangt. Jij hebt zo te zien een iets andere (nieuwere?) variant waarbij de kabel aan de andere kant van de motor naar buiten komt maar idee zal ws ongeveer hetzelfde zijn:
[YouTube: BAFANG 750w Motor Cable Repair (Complete removal and replacement)]
Bedankt. Ik heb geprobeerd mijn motor open te krijgen, maar meer dan de schroefjes rondom krijg ik niet los. De motor cover zeg maar krijg ik met geen mogelijkheid los of in beweging. Ik denk dat ik daar speciaal gereedschap voor nodig heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

Mogelijk zit er nog een seal/pakking tussen. In de vorm van een rubber of vloeibare pakking. Voor water- stof dichtheid. En zeker weten dat andere/alle borgingen verwijderd zijn.

Of mogelijk vanaf de andere kant voorzichtig het stator/rotator gedeelte eruit tikken. Met een fiber hamer.
Als alle moeren, circlips, zegers en dergelijke verwijderd zijn.
Eventueel een dunne metalen pry/loswip tool ertussen zetten.

Of de kabel aanstrippen en repareren door een nieuw stuk eraan te zetten.
Dat kan op verschillende manieren.

Heb zelf gezocht naar motor stekkers man/vrouw voor de Qwic fietsen. Maar deze niet kunnen vinden.
wel de schema's.

Mocht de kabel vervangen worden. Later de as doorvoer dichtmaken/sealen.
Drukverschil door warmte/koude kan namelijk onderdruk laten ontstaan waardoor water/ingress
naar binnen kan kruipen.

En er zijn de nodige websites en Youtube kanalen met betere voorbeelden en uitleg.

Succes.

[ Voor 0% gewijzigd door pentode op 29-07-2024 13:28 . Reden: aanvulling ]

De mens leert. De mensheid niet.