Internet via 4G router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webje100
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 19:25
Mijn situatie is als volgt;
Ons nieuwe appartement heeft nog geen aansluiting op het internet, er ligt nog geen glasvezel of kabel of wat dan ook. Dit kon nog wel een half jaartje gaan duren!
Nu probeer ik via een 4G router, nieuwe TP-Link Archer MR600 icm met een nieuw 06 simkaart, een nieuw netwerk tot stand te brengen om tv te kunnen kijken maar ik loop tegen de volgende problemen aan:
(Het kaartje is wel geactiveerd)
Als ik deze sim in mijn mobiel stop dan heb ik wel een netwerk maar geen verbinding. Stop ik deze sim in de router dan wordt er wel een wifinetwerk gevonden maar voor de rest kan ik er niets mee. Sluit ik een netwerkkabel aan op router en tv dan krijg ik geen verbinding. Het wifinetwerk wordt op de tv wel gevonden maar doet verder niets. (Tv is een nieuwe Samsung QE70).
Sluit ik echter de router via kabel aan op mn laptop dan heb ik echter wel een verbinding. Zodoende kan ik dus het beeld via hdmi delen op tv en kunnen we tv kijken.
Uiteraard moet dit anders kunnen, vandaar mijn oproep tot advies.
Streamen van mijn mobiel (iPhone) naar ingebouwde Chromecast op tv lukt echter ook niet. Een hotspot opzetten werkt ook niet vlekkeloos. (Mijn mobiel kan ook kuren hebben).
Heb ik dan een verkeerde simkaart en moet ik een data only (09 nummer) hebben of is er een andere oplossing voor handen?
Samenvattend: het gaat dus puur om een oplossing om tv te kijken in een gebouw zonder internet aansluiting.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Als ik dit lees
Als ik deze sim in mijn mobiel stop dan heb ik wel een netwerk maar geen verbinding
Dan zou dat los moeten staan van
Heb ik dan een verkeerde simkaart en moet ik een data only (09 nummer) hebben of is er een andere oplossing voor handen?
In je mobiel moet 06 wel werken. Er lijkt dus iets met die sim te zijn.

Dat je netwerk hebt maar geen internet zijn 2 dingen.

Staat toevallig internet op die simkaart niet uit? Dit zou het meest logische reden kunnen zijn.

Geen idee welk kaartje je hebt ...?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 23:18
Dus als ik het goed begrijp

4Grouter + wifi = geen internet
4Grouter + kabel = wel internet

Dan zou ik instellingen van de 4Grouter nog eens nakijken. Bij die router is het namelijk ook mogelijk om naast 4G ook een WAN (zoals glasvezel of Ziggo) in te stellen. Mogelijk staat dát nog geactiveerd.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webje100
RobbyTown schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:00:

Staat toevallig internet op die simkaart niet uit? Dit zou het meest logische reden kunnen zijn.
Geen idee welk kaartje je hebt ...?
Hoe kan ik zien/wijzigen dat het internet aan of uit staat?
Welk sim kaartje? Geen idee, eigenlijk gewoon een sim only 06 super unlimited van Kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webje100
FredvZ schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:09:
Dus als ik het goed begrijp

4Grouter + wifi = geen internet
4Grouter + kabel = wel internet

Dan zou ik instellingen van de 4Grouter nog eens nakijken. Bij die router is het namelijk ook mogelijk om naast 4G ook een WAN (zoals glasvezel of Ziggo) in te stellen. Mogelijk staat dát nog geactiveerd.
Router + wifi = geen internet
Router+ kabel = wel internet op laptop maar geen internet op tv.
Die instelling in router is wellicht een optie, daar ga ik even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Streamen van mijn mobiel (iPhone) naar ingebouwde Chromecast op tv lukt echter ook niet. Een hotspot opzetten werkt ook niet vlekkeloos. (Mijn mobiel kan ook kuren hebben).
Aangezien je een iPhone hebt (geen idee) of KPN is het probleem

Nu weet ik niet als toevallig die MR600 er ook last van heeft...

Aangezien je unlimited hebt staat het vast en zeker wel aan. Voorheen heb je wel kunnen internetten of is dit een gloednieuw kaartje?

[ Voor 13% gewijzigd door RobbyTown op 20-07-2024 12:27 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Meerdere dingen waar je eerst zelf in moet duiken. Je schrijft in je mobiel wel netwerk, geen verbinding. Wat dat in jouw woorden betekent weet ik niet.

Probeer eerst je simkaart goed werkend te krijgen in je mobiel voor je iets met routers doet.

Let op: als je een duo sim er bij genomen hebt, dan werkt slechts 1 simkaart tegelijk natuurlijk.

Haal desnoods even een prepaid sim van Vodafone of Odido om te testen of er iets mis is met sim, netwerk of telefoon.

Heb je op de router wel de juiste instellingen ingevoerd voor mobiel internet? Bijvoorbeeld het juiste apn?

Heb je je pincode beheer aan of uit.

Met de info in de eerste post kunnen we niet veel als je niet eerst zelf meer moeite gaat doen en deelt wat de resultaten zijn.

En gezien laatste reactie op Tweakers in 2018: post hier ook even wat je gedaan hebt als je het wel werkend hebt gekregen. Dan kunnen anderen dat later via de zoekfunctie vinden en er wat aan hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 22-07-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:07
Je kan natuurlijk ook stoppen met zelf knutselen en alvast een abo bij KPN aanvragen. Als er nog geen glasvezel ligt dan krijg je tijdelijk een 4G/5G modem met werkende SIM.

[ Voor 5% gewijzigd door JukeboxBill op 22-07-2024 14:32 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webje100
Probleem is inmiddels verholpen, 06 sim werkte niet, deze vervangen door 097 simkaartje en het werkt perfect. Aansluiting kpn over een maand of 4 ( hopelijk..)
Iedereen bedankt voor zijn reactie!!
Pagina: 1