Toon posts:

Subwoofer uit: zelfgemaakte??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een JVC Reciever met dvd enzow en alles erop en eraan. Nu is mijn vraag: kan ik die subwoofer-out uitgang ook een tulpje steken die van 1X TULP NAAR 2X TULP gaat en dan die 2x tulp (een rooie en een witte) op een losse versterker aansluiten (niet op mijn Reciever) en daarop weer een gewone box. zodat ik een beetje het subwoofer geluid krijg? :):)

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, gaat prima. Volgens mij worden alleen de lage frequenties uit het audio signaal via deze uitgang doorgegeven dus dat zou moeten kunnen. Met de toonregeling van die versterker kun je ook nog het een en ander bijregelen (stel je niet teveel van voor). Door het signaal zo te splitten kun je in ieder gaval niets kapot maken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

kan, technisch gezien. Of het nut heeft...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Tuurlijk kan dat... of het aan te raden is is een tweede... waarom koop je niet gewoon een subwoofer :?

Verwijderd

ja, alleen dan moet je met twee volumeknoppen gaan zitten klooien, je kan beter de uitgang van je versterker gebruiken.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Volgens mij kan je dan beter een subwoofer kopen. Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet en het geluid zal ongetwijfeld beter zijn...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 08:30 schreef Courage het volgende:
Tuurlijk kan dat... of het aan te raden is is een tweede... waarom koop je niet gewoon een subwoofer :?
euhh omdat ik het wou proberen op mijn PA setje van 350 Watt... dus daarom heb ik geen subwoofer nodig en misschien dat me ouders er een kopen voor hunzlef dan kaap ik die gewoon, maar ik was gewoon nieuwsgierig en nu heb ik ff wat te doen vanmiddag...

Verwijderd

Topicstarter
maar meteen nog ff een vraagie:
ik had het ook al geprobeerd hoor maar toen schrok ik me rot. mijn setje stond op standby en terwijl ik die 1x tulp toen schoot mijn set opeens aan? is dat niet vaag? ik zat er nog niet eens met de tulp in die uit-gang maar net ijzer op ijzer en toen vloog ie dus aan.... :?
Pagina: 1