Doorstart kozijnen leverancier en levertijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Beste Tweakers,

Afgelopen jaar heb ik een woning gekocht en het plan is om de benedenverdieping op te knappen.
Hier horen ook kunstofkozijnen bij. Deze heb ik 15 maanden geleden besteld.
De orginele indicatie was dat ze mei 2024 zouden komen, daar was ik dus voor de verder planning ook vanuit gegaan. In februari werd ik gebeld dat het al zo goed als klaar was en dat het vanaf eind februari geplaatst zou kunnen worden. Nu kwam dat mij niet uit en hebben we de montageafspraak op eind april gezet.

Inmeter is in februari ook nog even langs geweest omdat ik een vraag had over de inbouwhoogte en hoe het uit zou komen met vloerverwarming. Die gaf ook nog aan dat april zou lukken.

Halverwege april ben ik bezig gegaan met de benedenverdieping strippen, radiatoren enzo moesten eruit om bij de kozijnen te kunnen komen en ivm schuifpui moest ik nog een stuk uit een onderliggende tegelvloer halen. En de overkapping voor de schuifpui wouden ze verwijdert hebben voor de montage. Vloerverwarming stucadoor, keuken etc waren dus na kozijnen gepland.

Dag of 5 voor de echte levertijd heb ik ze nog even gebeld en kon geen contact krijgen en bleken ze failliet gegaan te zijn. Na wat belletjes etc bleken ze een doorstart te maken via een grotere partij. Die zouden alle orders overnemen. Ze hadden volgens hun alle klanten gebeld maar mij gemist/vergeten. Conclusie de montage afspraak zou zeker niet doorgaan.

Een datum wouden ze pas afgeven als al het materiaal binnen is bij hun. Toeleverancier had waarschijnlijk alles al klaar maar levering stopgezet ivm faillissement. Inmiddels zijn we al flink wat weken verder en ze vertellen me nog steeds dat ze niet alles hebben, mogelijk dat het er halverwege september er is maar dat willen ze nog niet garanderen.

Mijn vraag is wat zijn de juridische implicaties hiervan? in de voorwaarden staat uiteraard dat ze afhankelijk zijn van de toeleverancier en de datum mogen opschuiven als een toeleverancier te laat levert.

Gelukkig heb ik nog niks betaald en ga dat ook zeker niet doen totdat ze op de stoep staan met materiaal. Maar ik zit nu dus met een complete gestripte benedenverdieping (keuken had ik nog laten zitten gelukkig) en geen verwaming. Als het nog veel later wordt dit jaar dan wordt verwarming wel een ding.
gelukkig heb ik genoeg slaapkamers en kan ik boven wonen, en ben zelf redelijk flexibel maar het moet uiteindelijk af. En kan stucadoor VW en keuken ook niet eindeloos uitstellen zonder dat het financiële consequenties heeft.

Uiteindelijk zou cancellen van de order (zou juridisch lastig zijn gok ik) mij niet veel helpen gezien je dan weer aan 30 week levertijd zit bij een andere leverancier, maar wil een beetje een idee hebben hoe het zit met contract en een doorstart. Ik baal er met name van dat ze mijn niet van te voren ingelicht hebben over het feit dat de montageafspraak niet door zou gaan.

Mocht dit niet de juiste plek zijn voor dit topic dan verplaatst ik hem uiterraard graag naar de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Afwachten qua kozijnen, maar regelmatig bellen.
Waarom niet eerst vv en keuken? Wat is de relatie met de kozijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Deel van de kozijnen is de voordeur en een schuifpui (is momenteel een normaal kozijn) dus zit met de hoogte. (Vw is een opbouw systeem). En de keuken komt voor een deel waar een nieuw raam komt en een kunstof paneel. En voor de keuken moet er eerst gestuct worden. Gezien alles opnieuw gestuct wordt wil ik niet eerste stucken om vervolgens alle kozijnen eruit te halen en breekwerk voor de schuifpui.

Zit idd denk ik niet veel anders op dan te wachten en vaak bellen helaas.