Sinds enkele dagen vertonen de 'zonneproductie' statistieken van mijn Growatt MIN 4200?TL-XH vreemde kuren. Bij de accumulerende statistieken is een onverwachte daling te zien. Ik lees de inverter uit via Home Assistant.
/f/image/be0XcsJn4ynJX8FWY47a4RM1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2OICJbfUneclyJxpkWIFsd86.png?f=fotoalbum_large)
Rapportage voor wattage over tijd lijkt te kloppen:
/f/image/UrdRlFNeSjg8s1HzQ3KYLpdT.png?f=fotoalbum_large)
De afwijking doet zich sinds 17 juli voor. Op de inverter is een ShineLan-X ingeplugd welke direct naar Home Assistant rapporteert. Deze moet ik deze week wel weer opnieuw instellen naar de lokale Home Assistant omdat deze weer was ingesteld op de Growatt server.
De inverter + panelen heb ik niet zelf laten installeren. Deze zijn enkele jaren geleden geïnstalleerd in het huis waar ik sinds kort woon. Ik beschik dan ook niet over credentials voor de Growatt apps, vorige bewoner weet de inloggegevens niet meer.
Iemand een idee waar dit aan liggen en hoe de afwijkende waarden weer goed te krijgen zijn?
/f/image/be0XcsJn4ynJX8FWY47a4RM1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2OICJbfUneclyJxpkWIFsd86.png?f=fotoalbum_large)
Rapportage voor wattage over tijd lijkt te kloppen:
/f/image/UrdRlFNeSjg8s1HzQ3KYLpdT.png?f=fotoalbum_large)
De afwijking doet zich sinds 17 juli voor. Op de inverter is een ShineLan-X ingeplugd welke direct naar Home Assistant rapporteert. Deze moet ik deze week wel weer opnieuw instellen naar de lokale Home Assistant omdat deze weer was ingesteld op de Growatt server.
De inverter + panelen heb ik niet zelf laten installeren. Deze zijn enkele jaren geleden geïnstalleerd in het huis waar ik sinds kort woon. Ik beschik dan ook niet over credentials voor de Growatt apps, vorige bewoner weet de inloggegevens niet meer.
Iemand een idee waar dit aan liggen en hoe de afwijkende waarden weer goed te krijgen zijn?
[ Voor 14% gewijzigd door kacee op 19-07-2024 20:45 ]