Wat te doen met oude computer na aankop Rog Ally

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhead
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
Hallo Allemaal,

me eerste post hier!
Ik kan jullie hulp goed gebruiken.

Zoals de titel zegt, ik heb al jaren (8?) een "game pc" waarop ik al een poosje games speel denk aan factorio, rimworld e.d.

Ik heb weinig tot geen verstand van Hardware, dus ben nooit aan de aankoop toegekomen van een nieuwe pc terwijl dit hard nodig was!
Nu heb ik dus een ROG Ally gekocht, en dit is toch een stuk beter dan me pc, maar nu zit ik met de vraag wat moet ik met me kast doen?

ik weet het zelf echt niet, ik heb geprobeerd RAM toe te voegen aan me moederbord, maar hier was ik al te lomp voor en heb al die aandruk puntjes gesloot.
Dus dit is niet meer mogelijk.,

Hieronder een specificatie, raden jullie aan dit te verkopen als het nog waarde heeft?
weggooien in de kliko, aangezien het zo verouderd is?

Processor
Processor Intel(R) Core(TM) i3 CPU 540 @ 3.07GHz
Number of Cores 4
Speed 3.1 GHz
Stepping 5
Family 06
Model 25
CPU ID BFEBFBFF00020655
Memory
RAM 4.0 GB
Video Card
Video Card NVIDIA GeForce GTX 1050
Chipset NVIDIA GeForce GTX 1050
Manufacturer Nvidia
Hardware T&L Yes
Total Memory 4.0 GB
Dedicated Memory 2.0 GB
Driver Version 31.0.15.4665
Vertex Shader Version 6.0
Pixel Shader Version 6.0
Plug and Play ID VEN_10DE&DEV_1C81&SUBSYS_11C010DE&REV_A1
Device 1C81
Vendor ID 10DE
Operating System
Size 64-bit
Operating System Windows 10
Version 10.0.19041
Locale 0413
BIOS
BIOS TCIBX10H.86A.0037.2010.0614.1712
Manufacturer Intel Corp.

Alvast bedankt voor het lezen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor een processorfamilie uit 2010 die ondertussen ook nog een hoop exploits gezien heeft (die softwarematig afgestopt dienen) ga je geen geld meer krijgen. Als je 'm zelf niet voor een hobbyprojectje kan gebruiken, doneren of recycleren.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhead
Borromini schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:21:
Voor een processorfamilie uit 2010 die ondertussen ook nog een hoop exploits gezien heeft (die softwarematig afgestopt dienen) ga je geen geld meer krijgen. Als je 'm zelf niet voor een hobbyprojectje kan gebruiken, doneren of recycleren.
Dank voor je reactie! Is er ook niks met die videokaart te doen?
Dacht dat die nog wel redelijk oke was? maar ik heb ook weinig verstand haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ik ben bang dat het idd heel weinig meer waard is. De PC is vrij verouderd en het moederbord gedeeltelijk defect wat je omschrijft. Als de videokaart nog goed is kan je deze nog wel verkopen. In V&A staan ze voor rond de €50,-.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhead
Detmer schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:31:
Ik ben bang dat het idd heel weinig meer waard is. De PC is vrij verouderd en het moederbord gedeeltelijk defect wat je omschrijft. Als de videokaart nog goed is kan je deze nog wel verkopen. In V&A staan ze voor rond de €50,-.
Dank voor je reactie!
was er al bang voor, maar dan is het beter om het inderdaad gewoon weg te doen denk ik.
Voelt toch ergens lastig haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou het spul in onderdelen verkopen. Die GTX1050 is nog wel een paar euro waard (al moet je geen wonderen verwachten). Gewoon los verkopen via V&A, er is vast iemand die 't nog kan gebruiken voor een retrosysteem ofzo.
Pagina: 1