Kinderzitstoel veilig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Ik heb een tweedehands kinderzitstoel gekocht, maar ik merk dat er ruimte tussen de stoel en de autostoel zit, wat normaal niet het geval is. De stoel wiebelt nogal. Zie de bijgevoegde foto's.

Is dit gevaarlijk of kan het geen kwaad?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcZiRUtoQGssYD6b4vOvq3-PgfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVoMW8K8QcZoPIhoYWfXqDsF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6LbY84-p8eJfZi0c96_UcLlLTk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgRflWRcxDBfRrJTPDF1qouS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

je spreekt over een autostoel maar plaatst een fietsstoel....

allicht meer foto's oa bij het zadel.

bij twijfel, door fietsenmaker laten installeren?!

[ Voor 21% gewijzigd door bombadil op 19-07-2024 17:18 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:24

samo

yo/wassup

Volgens mij zit dit model vast aan de zadelstang en stabiliseert het aan de wiel-naaf. Dus dan hoort dat zo, en hoort het niet op de baggagedrager.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 19:22

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Wat is het merk en type? Is er online misschien een handleiding te vinden?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het ziet er uit als een oranje CMG Yepp Maxi met zadelbuisbevestiging, dit is onderdeel van de stoel dus niet zoals met andere modellen waar verschillende adapters op kunnen.

Als je bagagedrager de juiste afmetingen heeft past een Yepp stoel met Easyfit, dan heb je een heel robuuste koppeling zonder wiebelen en ook een lager zwaartepunt. Als ik de foto zo ziet dan zal dit misschien wel passen, maar je moet dan wel een andere stoel kopen.

Er is geen foto van de bevestiging bij de zadelbuis. Waar je op moet letten is dat de zadelbuis recht en rond is (dus niet ovaal of een andere vorm) en de bouten goed stevig vast zitten. Het is zeker aan te raden dit periodiek te controleren of wat Loctite op de schroefdraad te doen om te voorkomen dat ze los trillen.

Omdat de bevestiging niet onder de stoel zit maar er voor is we wel een hefboom en is het normaal dat het wat veert maar het moet niet wiebelen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:01
Het lijkt erop dat de naar boven uitstekende beugel voorop de bagagedrager in de weg zit en daardoor het frame voor het stoeltje niet lager kan.
Dat hoeft niet perse een probleem te zijn, gezien dit toch een "zwevende" montage is alleen op de zadelbuis.

Maar zoals @Johnny hierboven ook aangeeft zorg dat het echt goed op de zadelbuis vast zit en dat kan eigenlijk alleen met een echt ronde buis.
Pagina: 1