hifi setje Overkapping, ideeen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 17:30

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Misschien hebben jullie wat ideeen....
Onder een volledig gesloten overkapping (glazen deuren)van 10 meter met 2 zit gedeeltes wil ik wat muziek kunnen afspelen.
Meestal zachtjes op de achtergrond ook ivm buren (hoekhuis).
Leuk als het wat harder kan voor een feestje maar zoek geen knal set voor die keer per jaar.
Met name spotify, evt keer radio zender via internet en dergelijke.

Nu vind ik bluetooth minder ideaal, soms opnieuw verbinden koppel je aan je gsm dan belt iemand gaat het over de boxen etc.
Een vast setje met versterker en bluetooth ontvanger is een optie.
Losse bluetooth speaker is wat simpel.

Nu zag ik dat Sonos wel leuke speakers heeft:
Met name Era 100 lijkt me wel iets.

2 stuks, bijbehorende muurbeugel en je hebt stereo, oogt netjes, kan via wifi, kan hem voorzien van vaste stroom.

Wat ik zoek:

* Vaste set, hoeft niet ergens anders gebruikt te worden.

* Wifi lijkt me fijn, Misschien oud tabletje voor reserveren met b.v spotify erop. (weet niet of als je streamt vanaf je gsm of bij b.v gebeld worden dit ook over de boxen komt, dat vind ik ruk aan je eigen gsm en bluetooth. Daarom in de garage een oude tuner+bluetooth ingeplugd en 2 losse boxen.

* Setje moet snel aan/uit te zetten zijn. Zal dat wel in het sonos topic navragen. Met b.v een sonos era 100 en dat 2x heb ik het liefst dat de set aanspringt bij verbinding ipv elke box apart eerst handmatig aanzetten.
Het valt me op dat je muziek het snelste aanzet met minder handelingen.
Een oude fm tuner en je klikt hem aan dan pats meteen radio/muziek dat is makkelijker dan b.v eerst je bluetooth opnieuw verbinden etc.
*evt makkelijk switsbaar tussen gsm/tablet etc.

Mocht iemand een goed idee hebben graag.
Liefst niet veel gekker dan zon €600. Duurder kan als het echt gaaf is.
Inbouw in hoten muur, plafond kan evt ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sonosspeakers staan eigenlijk altijd aan, in een soort van standby stand.
Gezien de huidige staat van hun app zou ik er ver van weg blijven, gezien dat spul meer niet dan wel wil werken.
Ik zou zelf voor losse speakers gaan, waar je vervolgens een bron naar keuze op aan kan sluiten. Dat voorkomt dat je volledig ingesloten wordt in een ecosysteem, waarvan als het straks niet meer werkt of ondersteund wordt, je het spul weer moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Bose heeft een paar weersbestendige speakers.
Ik zou ipv Sonos eerder gaan voor de Bose 251 environmental speakers met een losse receiver. Ze kunnen hele jaar buiten blijven staan. Met meer luisterposities.

https://www.bose.nl/nl_nl...speakers.html#v=251_white

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/911ThFcsxzL.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door CR2032 op 19-07-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:47

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vroegah had je nog de "Chromecast Audio" en "Yamaha WX-AD10" om aan een simpel 'PC setje' te hangen.
Wellicht kun je een van die apparaten nog oppikken op Marktplaats/eBay.

Of je moet het geld neer willen leggen voor een "Yamaha WXA-50", welke weinig volume geeft voor de prijs (je hebt nog externe speakers nodig)

Tegenwoordig zou je weg kunnen komen met een Chromecast+hdmi-audio-extractor?
Voordeel dat als je een keer een TV-tje neerzet, je ook meteen beeld hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door Accretion op 19-07-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Accretion schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:52:
Of je moet het geld neer willen leggen voor een "Yamaha WXA-50", welke weinig volume geeft voor de prijs.
Huh? Daar zit een ICEpower 125ASX2 in, met 2x 58 W bij 8 ohm of 2x 120 W bij 4 ohm. Dat lijkt me zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:47

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

TBTL schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:02:
[...]

Huh? Daar zit een ICEpower 125ASX2 in, met 2x 58 W bij 8 ohm of 2x 120 W bij 4 ohm. Dat lijkt me zat.
Ja, voor de beschreven situatie zal hij wel voldoen.
Ik vindt hem persoonlijk wat duur voor 2.0 en 'prima' volume.
Maar je betaalt vooral voor de compactheid van het doosje.

Ik was d'r niet zo van onder de indruk toen we 'm ergens buiten hadden, durf niet meer te zeggen welke speakers er aan zaten maar was i.i.g KEF of B&W.
Voor een gesloten overkapping is het waarschijnlijk wel prima, maar je moet zeker niet verwachten dat je in de rest van de tuin ook nog leuk muziek hebt als je de overkapping open zet.
En qua bas zal het niet bijster zijn, al kom je met full-range speakers wel uit als je 'normale' muziek draait.

Voor praktisch hetzelfde geld kun je ook een volledige (HDMI)receiver met 5.1 of meer kanalen krijgen.
Met wat geklooi is dat misschien ook nog wel in het plafond te verwerken :)

Een losse Chromecast met een goede versterker die meer herrie kan maken kun je waarschijnlijk ook wel vinden voor die prijs.

Maar ja, zijn eigenlijk allemaal wel goede keuzes.

Als je écht budget wil, kun je een autoradio (met bluetooth) neerhangen met van die hoedenplank speakers in het plafond gezaagd.
Als je toch een losse tablet hebt voor het afspelen, heb je het geklooi sowieso al niet met verliezen van verbinding of mensen die bellen.

[ Voor 42% gewijzigd door Accretion op 19-07-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elteck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-07 02:25
Ik gebruik een WIIM streamertje. Als je op Amazon kijkt, en zoekt op WIIM, zie je dat ze ook een uitvoering hebben met een classe D audio versterker. Heeft zowel Chromecast als Airplay 2, Spotify, Tunein en andere diensten. Je bedient hem via een app op je telefoon of tablet.
Je moet er alleen een paar buiten speakertjes bij kopen.

elteck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Het is nog in opbouw. De overkapping...

Wil aan een kant ook nog een soort buiten keukentje maken.

Dus een losse receivertje en 2 boxen is ook een optie en in kastje zetten en draden via houtenmuur/ plafond omhoog etc.
Met losse tablet is bluetooth nog te doen maar vind dat wel ruk als je hem aan je gsm hangt gezien telefoontje etc meteen tussen muziek door gaat.
Maar afspeel bron tablet en bedienen via gsm kan ook nog met spotify.
Zal is kijken of er ook wifi receivers zijn.
Maar moeten het ook echt buiten boxen zijn?
Komt geen regen bij maar wel een koude ruimte uiteraard (condens?).

Maar eco systeem Sonos... dat is alleen als je via Wifi afspeelt? Want bluetooth is wel gewoon los verbinden neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Eigenlijk is een receiver met ingebouwde spotify connect ook wel iets...

Anders krijg je weer receiver met los kastje.

Zon WIIM met ingebouwde amp kan ook maar loopt wel via een app van WIIM lijkt het.

Kost wel al €370 zonder speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 14:52
Ik heb verschillende DIY producten van Arylic in gebruik en ben er zeer positief over. Het is niet duur, ondersteund een hoop streaming diensten via wifi en heeft Bluetooth. En als je nog wil freaken heb je zelfs de mogelijkheid om met de DSP aan de slag te gaan om het geluid precies af te stellen zoals jij dat prettig vindt (software om dat mee te doen kost wel geld).

Hier een stereo amplifier zonder behuizing. Misschien een interessant idee om een dergelijke amp in een weather proof project box te plaatsen en af te werken met kabelwartels om alles waterdicht te krijgen. In zo'n projectbox heb je vast genoeg ruimte om een voeding in kwijt te kunnen (niet nagrekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03
Ik zou gewoon voor passieve buitenspeakers van knap merk gaan.
B&W, dali kef enz enz ze hebben allemaal buiten speakers.

Kabels naar binnen en daar een sonos amp / Yamaha / heos / bluesound versterker en klaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Hou a.u.b. rekening met de buren. De meeste buren zitten niet te wachten om gedwongen naar andermans muziek te luisteren.

Misschien even out-of-the-box (hihi) denken: richtluidsprekers YouTube: Directional Speaker Demonstration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMulder13
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-10 09:08
Kan volgens mij prima met een receiver met wifi en een paar boxen, heb ik zelf ook onder de overkapping en die is open. Lijkt mij onzin om buitenspeakers aan te schaffen, zeker als de overkapping volledig afgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind bluetooth wel ideaal, maar als je wilt dat hij door blijft spelen als je gebeld wordt kun je ook kijken naar een wifi speaker, inderdaad sonos, of google of Ikea.
MMulder13 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:07:
Kan volgens mij prima met een receiver met wifi en een paar boxen, heb ik zelf ook onder de overkapping en die is open. Lijkt mij onzin om buitenspeakers aan te schaffen, zeker als de overkapping volledig afgesloten is.
Ik denk ook niet dat dit nodig is, misschien dat je het in de winter op zolder kan zetten. Mijn ouders hebben ook al jaren een tv in een overkapping staan en dat gaat ook prima.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMulder13
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-10 09:08
Marzman schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:41:
Ik vind bluetooth wel ideaal, maar als je wilt dat hij door blijft spelen als je gebeld wordt kun je ook kijken naar een wifi speaker, inderdaad sonos, of google of Ikea.

[...]

Ik denk ook niet dat dit nodig is, misschien dat je het in de winter op zolder kan zetten. Mijn ouders hebben ook al jaren een tv in een overkapping staan en dat gaat ook prima.
Zo doe ik het ook met de tv en receiver, in de herfst richting zolder en dan in het voorjaar weer onder de overkapping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb zelf 2x speaker van kringloop (kleintjes) aan een fosi versterker hangen. Goed genoeg voor buiten (buren hoeven niet mee te genieten) en kosten laag. Maak wel gebruik van een raspi zodat het dezelfde muziek is als binnen (LMS systeem).

https://www.amazon.nl/Fos...%2Caps%2C108&sr=8-17&th=1

[ Voor 55% gewijzigd door Cyberpope op 22-07-2024 12:37 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 15:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt eigenlijk onder aankoopadvies, dus ik verplaats je even naar het juiste subforum! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1